3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 202-203-204-205 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Uzunluk Ölçme Metni Cevapları Sayfa 202, 203, 204, 205


3. Sınıf Matematik Kitabı Uzunluk Ölçme Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 202-203-204-205


Soru : Aşağıdaki anahtar sözcükleri yandaki bulmacada bulup üzerlerini boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları”

Soru : Pelin ile Atakan suluklarının uzunluklarını merak ederler. İkisi de çantalarından suluklarını çıkarıp masanın üzerine yan yana koyarlar. Sulukların uzunluklarını karşılaştırırlar.

Hangi suluk daha uzundur? Pelin ile Atakan sulukların uzunluklarını nasıl ölçebilirler? Düşünelim.


Cevap :

Metre yardımıyla ölçebiliriz. Mavi suluk daha uzun olarak ölçülür.


ETKİNLİK


Araç Gereç: Bir makara ip, makas

• Makaradan sıra arkadaşınızla farklı uzunluklarda 2 ip parçası kesiniz.
• Kestiğiniz ip parçaları ile masanızın, sınıf panosunun ve tahtanın uzunluklarını ölçünüz.
• Ölçüm sonuçlarınızı defterinize yazınız.
• Ölçüm sonuçlarınızı sıra arkadaşınızın ölçüm sonuçları ile karşılaştırınız.
• Ölçüm sonuçlarınız aynı çıktı mı? Neden?


Cevap :

Evet. Ölçüm sonuçları aynı olarak ölçebiliriz. Çünkü masanızın, sınıf panosunun ve tahtanın uzunlukları aynıdır.


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda verilen nesnelerin uzunluklarını standart olmayan uygun ölçme araçları (kulaç, adım, karış, ip, tel, vb.) ile ölçelim. Ölçme sonuçlarını tablodaki ilgili alana yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 202-203-204-205 Cevapları”


 

Our Score