3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 55-56-57-58 TUNA Yayınları
3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58
3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 55-56-57-58
1. Aşağıdaki sayıların okunuşunu noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
- a. yüz altmış
- b. üç yüz yedi
- c. altı yüz otuz beş
2. Aşağıda okunuşları verilen sayıları noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
- a. 101
- b. 253
- c. 874
- ç. 910
3. 452’den başlayarak 457’ye kadar birer ileriye ritmik sayarken söyleyeceğiniz sayıları noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
- 452, 453, 454, 455, 456, 457
4. 250’den başlayarak 300’e kadar onar ritmik sayarken söyleyeceğiniz sayıları noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
- 250, 260, 270, 280, 290, 300
5. 300’den başlayarak 900’e kadar yüzer ritmik sayarak oluşturulan aşağıdaki sayı örüntüsünde “ ? ” yerine gelecek sayıları bulunuz.
Cevap :
- 500, 900
6. Birler basamağı 2, onlar basamağı 9 ve yüzler basamağı 4 rakamıyla oluşturulan sayı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap :
- B Şıkkı
7. Aşağıdaki sayılarda 5 rakamının basamak değerlerini noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
- a. 50
- b. 500
- c.5
3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 57 Cevapları
8. Aşağıdaki sayılar en yakın oldukları onluklarla eşleştirilmiştir. Sayıların yanındaki kutucuklara eşleştirmeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap :
- a. D
- b. Y
- c. D
- ç. Y
- d. D
- e. D
9. Aşağıdaki sayıların en yakın yüzlüğe yuvarlanmış hâlini noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
- a. 100
- b. 300
- c. 500
- ç. 600
- d. 800
- e. 900
10. Aşağıdaki sayıların arasındaki kutucuklara “ < ” , “ > ” veya “ = ” sembollerinden uygun olanı yazınız.
Cevap :
- a. 35 > 34
- b. 79 < 101
- c. 303 = 303
- ç. 403 < 404
- d. 518 = 518
- e. 971 > 917
11. 601, 604, 582, 585, 700 sayılarını küçükten büyüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Cevap :
- 582 < 585 < 601 < 604 < 700
12. 10’dan başlayarak altışar ritmik saydığınızda söylediğiniz 5. sayı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap :
- A Şıkkı
13. Adile teyze, yaptığı kurabiyeleri her birinde 7 kurabiye olacak şekilde tabaklara koydu. Adile teyze 35 kurabiye yaptığına göre kaç tabak kullandığını yedişer ritmik sayarak bulunuz.
Cevap :
- B Şıkkı
14. 25’ten başlayarak sekizer ritmik saydığınızda söylediğiniz 4. sayı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap :
- 13
3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 58 Cevapları
15. 52’den başlayarak dokuzar ritmik saydığınızda söylediğiniz 6. sayı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap :
- C Şıkkı
16. 11 – 15 – 19 – ? – 27 – 31 Yukarıda verilen sayı örüntüsünde “ ? ” yerine gelmesi gereken sayı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap :
- B Şıkkı
17. 5, 10, 15, ? , 25 … Yukarıdaki sayı örüntüsü 5’ten başlanarak beşer ilave etmek suretiyle oluşturulmuştur. Bu örüntüdeki eksik sayı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap :
- B Şıkkı
18. Aşağıdaki sayılardan tek olanların yanındaki kutucuğa “ T ”, çift olanların yanındaki kutucuğa “ Ç ” yazınız.
Cevap :
- a. Ç
- b. T
- c. Ç
- ç. T
19. Aşağıdaki toplamların tek sayı mı, çift sayı mı olduğunu noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
- a. Çift
- b. Tek
- c. Tek
- ç. Çift
- d. Çift
- e. Çift
20. 4 sayısının Romen rakamları ile ifade edilişi aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap :
- A Şıkkı
21. Aşağıdaki sayıların Romen rakamlarıyla ifade edilişini noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
- a. VI
- b. XI
- c. XVIII
3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 59 Cevapları
22. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
Cevap :
- a. 619
- b. 688
- c. 923
- ç. 642
- d. 205
23. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. Bulduğunuz toplamları karşılaştırınız.
Cevap :
- a. 812 b. 812 c. 812 a, b ve maddelerinin işlemleri sonucu eşittir.
24. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız.
Cevap :
- a. 62 b. 112 c. 212 ç. 411
25. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız.
Cevap :
- a. 87
- b. 335
- c. 458
- ç. 558
26. Aşağıdaki çıkarma işlemlerinin sonucunu zihinden bulunuz.
Cevap :
- a. 34
- b. 66
- c. 170
- ç. 250
3 sınıf matematik ders kitabında bulunan bu ödevimizde Forum sınıf kitabı sitesini vermiş olduğu bilgi ve cevaplarla öğretmenimizin bizlere ödev olarak verdiği önde değerlendirme sorularını çözerek hızlı bir şekilde bu ödevimi tamamladım. Ünite değerlendirme sorularını güzel bir şekilde tamamlamak ve eğitici bilgilerle tamamlamak oldukça önemlidir çünkü üniteleri değerlendirme soruları sayesinde işlemiş olduğunuz birçok konuyu tekrar etme fırsatına sahip olabiliyoruz.