3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 90-91-92 MEB Yayınları
3. Sınıf Matematik Kitabı Bölüm Değerlendirme Metni Cevapları Sayfa 90, 91, 92
3. Sınıf Matematik Kitabı Bölüm Değerlendirme Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 90-91-92
1. Grafik: 3/B Sınıfında Sevilen Dersler
Yukarıdaki nesne grafiğinde 3/B sınıfında sevilen dersler ve bu dersleri seven öğrenci sayıları verilmiştir. Bu grafiği çetele ve sıklık tablosuna dönüştürünüz.
Cevap :
2. Bir çiftlikte 14 inek, 8 koyun, 10 keçi vardır. Bu çiftlikteki hayvanların sayılarını gösteren çetele ve sıklık tablolarını doldurunuz.
Soru : Yukarıdaki çetele ve sıklık tablolarına göre;
• Çiftlikte en çok hangi hayvan vardır?
Cevap : İnek
• Çiftlikte en az hangi hayvan vardır?
Cevap : Koyun
• Çiftlikte toplam kaç hayvan vardır?
Cevap : 14 + 8 + 10 = 32
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları
3. Aşağıdaki şekil grafiğinde bir kırtasiyede bir günde satılan malzemeler ve bu malzemelerin sayıları verilmiştir. Grafiğe göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
• Kalem, silgiden kaç fazla satılmıştır?
Cevap : 20 – 15 = 5
• Eşit sayıda satılan malzemeler hangileridir?
Cevap : Silgi ve Kalemtıraş
• Kaç adet kalemtıraş satılmıştır?
Cevap : 15 adet
4. Yandaki nesne grafiğinde, çiçekçinin bir haftada sattığı çiçek sayıları gösterilmiştir. Grafiğe göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
• En çok satılan çiçek hangisidir?
Cevap : Gül
• Satılan papatya ile güllerin toplam sayısı kaçtır?
Cevap :
- 4 x 2 = 8 Papatya
- 8 + 16 = 24
- 4 x 4 = 16 gül
- 3 x 4 = 12 Lale
• Gül, laleden kaç fazla satılmıştır?
Cevap : 16 – 12 = 4
• Çiçekçi toplam kaç çiçek satmıştır?
Cevap : 12 + 8 + 16 = 36
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları
5. Bir öğretmen, velilerinin mesleklerini gösteren bir grafik hazırlamak ister. Topladığı verilere göre 10 memur, 4 çiftçi, 8 işçi velisi olduğunu belirler. Bu bilgilere göre aşağıdaki nesne grafiğini oluşturunuz. Oluşturduğunuz grafikten yararlanarak bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi defterinize yazıp çözünüz.
Cevap :
6. Aşağıdaki tablolarda aralık, ocak, şubat aylarına ait hava durumları ve gün sayıları verilmiştir.
Cevap :
Soru : Yukarıdaki sıklık tablolarında verilenlere göre aşağıdaki ifadelerin önlerindeki kutulara ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap :
- ( Yanlış ) Kar yağışı en çok şubat ayında olmuştur.
- ( Doğru ) Güneşli gün sayısı en çok aralık ayında yaşanmıştır.
- ( Yanlış ) Bulutlu gün sayısı en az şubat ayındadır.
- ( Doğru ) Ocak ayında güneşli gün sayısı en azdır.
Yukarıdaki matematik ödevimizi yaptığımız zaman elimizde bulunan eşya ve nesnelerin eşit mi daha fazla mı daha az mı olduğunu kavramlarını yazmak için yukarıdaki tabloda gibi eşleştirerek ve tablodaki sayıları sayarak matematik dersinde verilmiş olan bu ödevimizi hem hızlı bir şekilde tamamlayabilir hem matematik dersi bu konu iyi bir şekilde anlamak için yukarıdaki bilgiler cevaplardan faydalanabiliriz. Sayma işlemi matematiksel işleminde önemli bir konudur Bu sebepten dolayı matematik dersimizde verilen bu işlemi dikkatli bir şekilde tamamlayarak tablo içerisindeki listeleri ve sayıları düzgün bir şekilde saymaya Özen göstermeliyiz.