3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 93-94-95-96 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96


3. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 93-94-95-96


1. Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçlarını tahmin ediniz. Toplama işlemlerini yaparak bulduğunuz işlem sonuçları ile tahminlerinizi karşılaştırınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları”

2. Aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yapınız. İşlemleri yaparken kullandığınız yöntemleri noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • 68 + 25 = 93 = Sayıları Parçalama Yöntemi
  • 475 + 6 = 481  = Sayıları Parçalama Yöntemi
  • 200 + 50 = 250 =  Sayı Basamaklarına Ayırma Yöntemi
  • 60 + 400 =  460 = Sayı Basamaklarına Ayırma Yöntemi

3. Aşağıdaki toplama işlemlerinde verilmeyen toplananları ve rakamları bulunuz. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 93-94-95-96 Cevapları”

4. Ali, Ayşe ve Ömer kitap fuarından birer kitap aldılar. Ali’nin kitabı 275, Ayşe’nin kitabı 294 ve Ömer’in kitabı 318 sayfadır. Ali arkadaşlarının kitaplarını ödünç alıp üç kitabı da okudu. Ali’nin okuduğu toplam sayfa sayısı kaçtır?


Cevap :

A) 687 B) 887 C) 987


5. Okur, Yazar ve Dinler köylerinde yaşayan kişilerin toplamı 819’dur. Okur köyünde 238, Yazar köyünde 246 kişi yaşamaktadır. Buna göre Dinler köyünde yaşayan kişi sayısı kaçtır?


Cevap :

A) 335 B) 305 C) 345


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


6. Aşağıdaki çıkarma işlemlerinin sonuçlarını tahmin ediniz. Çıkarma işlemlerini yaparak bulduğunuz işlem sonuçları ile tahminlerinizi karşılaştırınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 93-94-95-96 MEB Yayınları”

7. Mehmet Usta’nın fırınında her gün 610 simit üretiliyor. Mehmet Usta bu simitlerin 175 tanesini ihtiyaç sahiplerine veriyor. Kalan simitlerin hepsini satıyor. Buna göre Mehmet Usta günde kaç simit satıyor?


Cevap :

A) 785 B) 425 C) 435


8. Aşağıdaki şekil grafiğinde bir ailenin üç ay boyunca tasarruf ettiği ekmek sayısı verilmiştir. Grafikte verilenleri çetele ve sıklık tablosuna çeviriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları”

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


Tasarruf Edilen Ekmek Sayıları Grafiğine göre;


• Bu aile 3 ayda toplam kaç ekmek tasarruf etmiştir?


Cevap : 16 + 20 + 8 = 44


• Şubat ve mart aylarında toplam kaç ekmek tasarruf edilmiştir?


Cevap : 20 + 8 = 28


• Her şekil 6 ekmeği gösterseydi toplam kaç ekmek tasarruf etmiş olurlardı?


Cevap : 66 ekmek tasarruf edilmiş olabilirdi.


9. Yandaki tabloda üç kardeşin bir ayda okuduğu kitapların toplam sayfa sayıları verilmiştir.


• Buna göre Esra en az kaç sayfa daha okursa Elif’in okuduğu sayfa sayısını geçebilir?


Cevap : 351 – 284 = 67


• Tablodaki verilerden yararlanarak bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi defterinize yazıp çözünüz.


Cevap : 68


10. Aşağıdaki sıklık tablolarında marangoz Burhan Usta’nın 3 ayda ürettiği ürünler ve sayıları verilmiştir.

Yukarıdaki sıklık tablolarında verilenlere göre aşağıdaki ifadelerin önlerindeki kutulara ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) En fazla mart ayında üretim yapmıştır.
  • ( Yanlış ) En az mayıs ayında üretim yapmıştır.
  • ( Doğru ) Mart ayında toplam 25 adet ürün üretmiştir.
  • ( Yanlış ) Nisan ayında toplam 24 adet ürün üretmiştir.
  • ( Doğru ) 3 ayda toplam 70 adet ürün üretmiştir.

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


BULMACA


  • 1. Toplama işleminde bulunması istenilen toplanan. = Verilmeyen
  • 2. Bir duruma ait sayı ve verilerin şekille gösterilmesi. = Grafik
  • 3. Birbirleriyle ilişkilerine göre yazılmış nesnelerin düzenlendiği çizelge. = Tablo
  • 4. Matematikte eksiltme, azaltma işlemi. = Çıkarma
  • 5. Matematikte arttırma, çoğaltma işlemi. = Toplama
  • 6. Sayılarla oluşturulan veri tablosu. = Sıklık
  • 7. Bir problemde, tabloda ya da grafikte verilen bilgi, nesne, şekil. = Veri
  • 8. Çizgilerle oluşturulan veri tablosu. = Çetele
  • 9. Bir sayıyı en yakın onluğa ya da yüzlüğe çevirme. = Yuvarlama
  • 10. Üzerinde renkli boncuklar olan sayı sayma aracı, sayı boncuğu. = Abaküs
  • 11. Bir ya da birden fazla işlemle çözülmesi istenilen soru. = Problem

Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93-94-95-96 Cevapları”


 

Our Score