3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Majestelerinin Rüyası  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Majestelerinin Rüyası Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Yandaki görseli inceleyerek okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz


Cevap: Çocukların ilgi alanları olan sporlar olabilir.


Soru: 2. Aşağıda Atatürk’ün bir sözü, kelimelerin yerleri değiştirilerek verilmiştir. Sözün doğru şeklini yazınız


Cevap: Ben sporcunun zeki, çevik aynı zamanda ahlaklısını severim.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 118 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıda anlamı verilen ve harfleri eksik bırakılan kelimeleri / kelime gruplarını tamamlayınız.


Cevap:
• Kötü bir durumun yayılması ve sık rastlanır olması. (KOL GEZMEK)
• Gerilim, heyecan. (ADRENALİN)
• Tenis oynarken topa vurmak için kullanılan alet. Aynı zamanda tenisçiler
için kullanılan ifade. (RAKET)
• Çok heyecanlanmak, heyecandan konuşamamak. (NUTKU TUTULMAK)
• Eski rekoru aşıp yeni, üstün bir sonuç elde etmek. (REKOR KIRMAK)


2.Çalışma


Soru: Aşağıdaki soruları “Majestelerinin Rüyası’’ metnine göre cevaplayınız.
• Afrikalı çocuklar niçin çok sabırsızlanmaktadır? Yazınız.


Cevap: Kahramanları ile buluşmak için heyecanlanıyorlardır.


Soru: • “Roger Federer çocuklara yardım etmeyi tenisteki başarısından daha çok önemser.” ifadesini metindeki hangi cümleden anlayabiliriz? Cümlenin altını çiziniz.


Cevap: Sanki çocukların gönlüne taht kurmak, ‘’Majesteleri’’ olarak adlandırılmaktan çok daha kıymetli


Soru: • “Annesi Güney Afrika’da doğduğundan, o topraklar hep ilgisini çekmişti.’’ cümlesi hangi sorunun yanıtı olabilir? Soruyu yazınız


Cevap: Neden o topraklara ilgi duymaktadır?


Soru: • Roger Federer Vakfının amacı nedir?


Cevap:  Güney Afrika’da olan çocuklara destek olma amacıyla kurulmuştur.


Soru: • Bu metinden Roger Federer’in karakter özelliklerinden hangilerine ulaşabiliriz? İşaretleyiniz.


Cevap:
(X) Dürüst
(X) Yardımsever
() Sinirli
() Cesur
(X) Esprili


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları


3.Çalışma


Soru: Tanışmak istediğiniz bir sporcunun adını, sporun hangi dalıyla ilgilendiğini ve onu niçin sevdiğinizi yazınız


Cevap: Alex de Souza ile tanışmayı çok isterdim. O futbol ile ilgilenmektedir.


4.Çalışma


Soru: A) Aşağıdaki formu inceleyiniz. Bu formun hazırlanma amacı nedir? Yazınız.


Cevap: İlgi duyulan spor yeteneğini belirlemek için hazırlanmıştır.


Soru: B) Bu formda sizce neden beslenme alışkanlıklarının belirtilmesi istenmiştir? Açıklayınız.


Cevap: Sporcuların belli bir beslenme şekli vardır. Bundan dolayı belirtilmesi istenmiştir.


Soru: C) Formu doldurunuz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 120 Cevapları


5.Çalışma


Soru: Aşağıdaki şiiri okuyup şiirin altında verilen cümleleri tamamlayınız.


Cevap:
• Bu şiirde, sağlıklı olmak için yapılması gerekenler anlatılmıştır.
• Şiir, 3 bölümden oluşmaktadır.
• Şiirde, ‘’surat, çehre’’ kelimelerinin eş anlamlısı (sesteş) olan yüz kelimesi geçmektedir.
• Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmek için spor yapmak, beslenmeye dikkat etmek, temiz hava olması gerektiği anlatılmıştır.


6.Çalışma


Soru: Aşağıdaki örneklerde kurum adının doğru yazıldığı cümleye ‘’D’’ yazınız. Daha sonra, kurum adlarının nasıl yazılması gerektiğini belirten kuralı yazınız


Cevap:
(D) Gençlik ve Spor Bakanlığı, sporun gençlerin yaşam biçimi hâline gelmesi için
bazı çalışmalara başladı.
() Millî eğitim bakanlığı, öğrencilerin tatillerini hem eğlenerek hem de öğrenerek
geçirmesi amacıyla tatil kitapları dağıttı.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 121 Cevapları


7.Çalışma


Soru: Aşağıdaki noktalama işaretlerinin görevlerini, onların ağzından cümlelerle konuşma balonlarının içine yazınız.


Cevap:

  • Merhaba ben kesme işaretiyim. Özel isimleri diğer isimlerden ayırmak için kullanılırım.
  • Merhaba ben kısa çizgi. Konuşma cümlelerinin başına gelirim.
  • Merhaba ben iki nokta. Roman, hikaye gibi edebi metinlerde karşılıklı konuşmalarda sıklıkla kullanılırım.


 

Our Score