3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 39-40-41-42
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Tutumlu Çocuklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41, 42
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Tutumlu Çocuklar Metni Cevapları
3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 39-40-41-42
Hazırlık Çalışmaları
Soru: Aşağıdaki görseller ve atasözü, size sahip olmamız gereken hangi olumlu özelliği çağrıştırmaktadır? Yazınız.
Cevap: Her zaman tutumlu olmamız gerekir. Bugün ihtiyacımız olmasa da yarın veya ihtiyacımız olacak gün olacaktır.
1.Çalışma
Soru: Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri verilen açıklamalardan yararlanarak doldurunuz.
Cevap:
• Kara kelimesi, somut bir kelimedir ve burada, soyut anlamıyla kullanılmış;
gerçek anlamıyla kullanılmamıştır.
• El kelimesi, somut bir kelimedir ve burada, mecaz anlamıyla kullanılmış; temel anlamıyla kullanılmamıştır.
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 40 Cevapları
2.Çalışma
Soru: Aşağıdaki soruları “Tutumlu Çocuklar” adlı metne göre cevaplayınız.
Şiir kaç dize ve kaç bölümden oluşmaktadır? Yazınız.
Cevap:
Şiir 12 dizeden oluşmaktadır.
Şiir 4 bölümden oluşmaktadır.
Soru: Şiirin konusu nedir?
Cevap: Tutumlu olmak
Soru: Şiirin ilk iki dizesi bize hangi atasözünü hatırlatıyor? Yazınız.
Cevap: Ak akçe kara gün içindir.
3.Çalışma
Soru: Aşağıda verilen görselde çocukların ellerindeki dövizlerde bazı deyim ve atasözleri yer almaktadır. “Tutumlu Çocuklar” şiiriyle ilgili olanlara “X” işareti koyunuz
Cevap:
(X) Ak akçe kara gün içindir
(X) Ayağını yorganına göre uzat
() Ne ekersen onu biçersin
(X) Har vurup harman savurma
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 41 Cevapları
4.Çalışma
Soru: Aşağıdaki çalışmada bir arkadaşınız “Tutumlu olup para biriktirirsem ne olur?” sorusuna cevap vermiş. Siz de bu sorunun cevabını boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
5.Çalışma
Soru: A) Yandaki görselin size verdiği mesaj nedir? Yazınız.
Cevap: Birlik olarak bir işi daha kolay ve daha çabuk yaparız.
Soru: B) Siz de okuduğunuz metinden hareketle yukarıdaki gibi mesaj içeren bir görsel tasarlayınız. (Kendiniz resim yapabilir veya başka görsellerden faydalanabilirsiniz.)
Cevap:
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 42 Cevapları
6.Çalışma
Soru: Aşağıda, tırnak işaretinin hangi durumlarda kullanıldığına dair bilgiler verilmiştir. Tırnak işaretinin bir kullanım alanını da siz yazınız.
Başka bir kimseden veya yazıdan olduğu gibi aktarılan sözler tırnak içine alınır: Türk Dil Kurumu binasının yan cephesinde Atatürk’ün “Türk dili, Türk milletinin kalbidir, zihnidir.” sözü yazılıdır.
Özel olarak vurgulanmak istenen sözler tırnak içine alınır: Yeni bir “barış görüşmesi” başladı.
Cümle içerisinde eserlerin ve yazıların adları ile bölüm başlıkları tırnak içine alınır: Bugün öğrenciler “Tutumlu Çocuklar” adlı şiiri okudular.
Cevap: Uzun alıntı olduğu zaman her paragraf ayrı ayrı tırnak içine alınır.
7.Çalışma
Soru: Aşağıda ünlem ve soru işaretinin kullanıldığı yerler verilmiştir. Bu kullanımlara uygun cümleler kurup yazınız
Cevap:
• Soru işareti soru bildiren yani bir cevap beklenen cümlelerin sonuna konur
Cevap: Yarın beraber lunaparka gidelim mi?
Ünlem işareti sevinme, korku, şaşırma, öfke, acıma gibi duygu belirten
cümlelerin sonuna konur.
Cevap: Yaşasın! Bu olaya çok sevindim.
Örneğin büyüklerimizin bize vermiş olduğu harçlıkları kumbaramızla biriktirerek tutumlu olmanın ilk adımını atmış olabiliriz. Tutumlu olmak sahip olduğumuz değerleri ve sahip olduğumuz belirli bir bütçenin düzgün bir şekilde kullanmak ihtiyaçlarımızı ayırmak veya biriktirerek çeşitli ihtiyaçlarımızı ve eksiklerimizi satın almak gibi örnekleri bizlere verebilir. Bir insan her zaman tutumlu olmalıdır yalnız sahip olduğu bütçe değil doğal kaynaklar kullanmış olduğu ürünler satın almış olduğu besin kaynaklarının hepsini tasarrufu ve tutumlu kullanmaya Özen göstermelidir çünkü bilinçli bir tüketici hem çevresine hem doğaya hem de aile bütçesine fayda sağlayan davranışları bilir.