3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 39-40-41-42

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Tutumlu Çocuklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41, 42


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Tutumlu Çocuklar Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 39-40-41-42


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Aşağıdaki görseller ve atasözü, size sahip olmamız gereken hangi olumlu özelliği çağrıştırmaktadır? Yazınız.


Cevap: Her zaman tutumlu olmamız gerekir. Bugün ihtiyacımız olmasa da yarın veya ihtiyacımız olacak gün olacaktır.


1.Çalışma


Soru: Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri verilen açıklamalardan yararlanarak doldurunuz. 


Cevap:
• Kara kelimesi, somut bir kelimedir ve burada, soyut anlamıyla kullanılmış;
gerçek anlamıyla kullanılmamıştır.
• El kelimesi, somut bir kelimedir ve burada, mecaz anlamıyla kullanılmış; temel anlamıyla kullanılmamıştır.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 40 Cevapları


2.Çalışma


Soru: Aşağıdaki soruları “Tutumlu Çocuklar” adlı metne göre cevaplayınız.
Şiir kaç dize ve kaç bölümden oluşmaktadır? Yazınız.


Cevap:
Şiir 12 dizeden oluşmaktadır.
Şiir 4 bölümden oluşmaktadır.


Soru:  Şiirin konusu nedir?


Cevap: Tutumlu olmak


Soru: Şiirin ilk iki dizesi bize hangi atasözünü hatırlatıyor? Yazınız.


Cevap: Ak akçe kara gün içindir.


3.Çalışma


Soru: Aşağıda verilen görselde çocukların ellerindeki dövizlerde bazı deyim ve atasözleri yer almaktadır. “Tutumlu Çocuklar” şiiriyle ilgili olanlara “X” işareti koyunuz


Cevap:
(X) Ak akçe kara gün içindir
(X) Ayağını yorganına göre uzat
() Ne ekersen onu biçersin
(X) Har vurup harman savurma


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 41 Cevapları


4.Çalışma


Soru: Aşağıdaki çalışmada bir arkadaşınız “Tutumlu olup para biriktirirsem ne olur?” sorusuna cevap vermiş. Siz de bu sorunun cevabını boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 41 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 41 Cevapları”

5.Çalışma


Soru: A) Yandaki görselin size verdiği mesaj nedir? Yazınız.


Cevap: Birlik olarak bir işi daha kolay ve daha çabuk yaparız.


Soru: B) Siz de okuduğunuz metinden hareketle yukarıdaki gibi mesaj içeren bir görsel tasarlayınız. (Kendiniz resim yapabilir veya başka görsellerden faydalanabilirsiniz.)


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 41 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 41 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 42 Cevapları


6.Çalışma


Soru: Aşağıda, tırnak işaretinin hangi durumlarda kullanıldığına dair bilgiler verilmiştir. Tırnak işaretinin bir kullanım alanını da siz yazınız.


Başka bir kimseden veya yazıdan olduğu gibi aktarılan sözler tırnak içine alınır: Türk Dil Kurumu binasının yan cephesinde Atatürk’ün “Türk dili, Türk milletinin kalbidir, zihnidir.” sözü yazılıdır.
Özel olarak vurgulanmak istenen sözler tırnak içine alınır: Yeni bir “barış görüşmesi” başladı.
Cümle içerisinde eserlerin ve yazıların adları ile bölüm başlıkları tırnak içine alınır: Bugün öğrenciler “Tutumlu Çocuklar” adlı şiiri okudular.


Cevap:  Uzun alıntı olduğu zaman her paragraf ayrı ayrı tırnak içine alınır.


7.Çalışma


Soru: Aşağıda ünlem ve soru işaretinin kullanıldığı yerler verilmiştir. Bu kullanımlara uygun cümleler kurup yazınız


Cevap:
• Soru işareti soru bildiren yani bir cevap beklenen cümlelerin sonuna konur
Cevap: Yarın beraber lunaparka gidelim mi?


Ünlem işareti sevinme, korku, şaşırma, öfke, acıma gibi duygu belirten
cümlelerin sonuna konur.
Cevap: Yaşasın! Bu olaya çok sevindim.



 

Our Score