3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Aşure Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Aşure Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
• Ülkemizin hangi bölgesinde yaşıyorsunuz?


Cevap: Akdeniz bölgesinde yaşıyorum.


Soru: Hangi ilde, ilçede veya köyde yaşıyorsunuz?


Cevap: Hatay ilinin İskenderun ilçesinde yaşıyorum.


Soru: • Yaşadığınız yerde veya sizin ailenizde en çok hangi yemek ve tatlılar tüketiliyor? (Aile büyüklerinizden yardım alabilirsiniz.


Cevap: Yaşadığım yerde en çok et yemekleri tüketiliyor. Belen tava, saç kavurma gibi yemekler.


Soru: 2. Metnin görsellerine göz gezdirerek okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz. Metni okuduktan sonra tahmininizi kontrol ediniz.


Cevap: Aşurenin yapımını anlatıyor olabilir.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 55 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun anlamlarını belirleyiniz. Belirleme işlemini, seçtiğiniz ifadenin başındaki rakamı yuvarlak içine alarak yapınız.


Cevap:
Sarpa sarmak → 1. Çözülmesi çok güç bir duruma gelmek.
Heves → 2. İstek, eğilim, arzu.
Gelenek → 1. Bir toplumda saygın görülüp kuşaktan kuşağa aktarılan,
toplumdaki bireylerin genel olarak uyduğu alışkanlıklar.


2.Çalışma


Soru: Aşağıdaki soruları “Aşure” adlı metne göre cevaplayınız.
• Aşağıdakilerden hangisi bu metinde aşure yaparken kullanılmamıştır?


A) Kuru üzüm B) Nohut C) Süt


Soru: Aşurede “Olmazsa olmaz.” olarak belirtilen şey nedir?


Cevap: Gülsuyudur.


Soru: Bir tatlı olması dışında aşurenin en önemli özelliği nedir?


Cevap: Dinen kutsal olan değerlerin hatırlanması ve birlik beraberliğin olmasıdır.


Soru: Anlatıcının annesinin lezzetli yemekler yaptığına metindeki hangi ifadelerden ulaşabiliriz? Tespitlerinizi aşağıya yazınız.


Cevap: ”Annem her zamanki gibi mutfakta olmalı gene” ”Kim bilir ne harikalar yaratıyor…”


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 56 Cevapları


3.Çalışma


Soru: Aşağıdaki bilgilerden hangisi veya hangileri doğrudur? İşaretleyiniz.


Cevap:
(D) Aşurenin içinde çeşitli baklagiller bulunur.
(Y) Anlatıcı aşureyi tek başına yapmıştır.
(D) Aşure ilk olarak Nuh’un gemisinde yapılmıştır


4.Çalışma


Soru: Aşağıda, aşurenin yapım aşamaları karışık olarak verilmiştir. Bu ifadeleri metne göre sıralayıp numaralandırınız


Cevap:
(3) Ocak kapatılıp biraz da gülsuyu eklenir.
(2) Aşurenin üzerine serpilecek yemişler hazırlanır.
(1) Akşamdan ıslatılan buğday, nohut, fasulye ve biraz pirinç kaynatılır. İçine az tuz ve bolca şeker katılır.
(4) Aşure, kaplara sıcak sıcak boşaltılır.
(5) Kâselerdeki aşurelerin üzeri özenle süslenir.


5.Çalışma


Soru: Aşağıdaki görsellerde bazı millî kültür ögelerimiz verilmiştir. Bu ögelerin isimlerini yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 56 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 56 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 57 Cevapları


6.Çalışma


Soru: Aşağıdaki haritayı inceleyiniz. Haritadan yararlanarak ve aile büyüklerinizden yardım alarak görseldeki çocuğun kurduğu cümleleri tamamlayınız.


Cevap:

  • Kültürel ve doğal zenginliklerimizi tanımak amacıyla bu haritadan faydalanabiliriz
  • Peribacaları Nevşehir ilimizdedir
  • İstanbul ve Edirne camileri ünlüdür.
  • Hem deniz tatili yapmak hem de tarihî yerler görmek isteyen biri, Antalya, İzmir, Muğla gibi yerleri tercih etmelidir.
  • • Ben olsam bu haritada ülkemizin Karadeniz  gibi yerlerine de yer verirdim.

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 58 Cevapları


7.Çalışma


Soru: Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
1. Aşağıdaki menüyü inceleyiniz. Bu menüde sizce neden yabancı kelimeler kullanılmıştır? Bu doğru bir davranış mıdır? Bu konuda aile üyelerinizin de düşüncelerini alınız.


Cevap: Bence yanlıştır. Yabancı kelimelerin Türkçe karşılığı olmasına rağmen kendi dilimizi kullanmayıp yabancı kelimeler eklememiz dilimizi unutmamızı sağlar.


Soru: 2. Menüdeki yabancı kelimelerin Türkçelerini çeşitli kaynaklardan öğrenip aşağıya yazınız.


Cevap:

  • Brunch: Kahvaltı
  • Special Foods: Özel yemekler
  • Drinks: İçecekler

Soru: 3. Bir A4 kâğıdı üzerinde menü sayfası tasarlayınız. (Görsel unsurlara ve farklı yazı karakterlerine yer verebilirsiniz.)


Cevap: Bu kısmı sizin yapmanız gerekmektedir.


Soru: 4. Yaşadığınız yere özel yiyecek ve içeceklere de yer vererek Türkçe kelimelerden oluşan yeni bir menü hazırlayarak çalışmanızı tamamlayınız. (Bu konuda aile üyelerinizden yardım alabilirsiniz.)


Cevap: Bu kısmı sizin yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score