3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 60-61-62
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 4. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 60, 61, 62
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 4.Tema Çoktan Seçmeli Sorular Metni Cevapları
3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 60-61-62
(İlk iki çalışmayı yukarıdaki metne göre yapınız.)
Soru: 1. Keloğlan, “Ben Bir Garip Keloğlan’ım” şarkısıyla kendini tanıtmak istiyor. Sahip olduğu özellikleri konuşma balonuna yazarak ona yardımcı olunuz
Cevap: Ben bir garip Keloğlan’ım mutlu, yoksul saf Anadolu delikanlısıyım.
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları
Soru: 2. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ”Y” yazınız
Cevap:
(D) Keloğlan masalları, millî kültür ögelerimizdendir.
(Y) Keloğlan ve annesi yoksul oldukları için mutsuzdurlar.
(D) Keloğlan, karşılaştığı olumsuz durumlardan mizahi yönü, zekâsı ve hazırcevaplığı ile genelde zarar görmeden kurtulur.
(Y) Keloğlan masalları mutlu sonla bitmez.
(Y) Keloğlan; saf, hayalperest, biraz tembel ama oldukça dürüst bir masal kahramanıdır.
Soru: 3. Aşağıdaki metinde yay ayraçların içine gerekli noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
Bir varmış (,) bir yokmuş (.) Evvel zaman içinde (,) kalbur saman içinde uzak bir ülkede Keloğlan ve annesi varmış (). Annesi onu çok sever (”) Kel oğlum (,)
keleş oğlum (,) canımın içi oğlum (,) büyü de anana bak (;) Anan yaşlanıyor a oğlum (.)(”) dermiş (.) Anası bunu söyledikçe keloğlan hoplar zıplar ,() şımarır ve (”) A benim canım anam (,) gözümün nuru anam (,) hele sen bir yaşlan (;) Keloğlan bakar anam (.) (”) diye cevap verirmiş (.)
Bir gün annesi komşuya gitmek için evden çıkmış (,) çıkarken de Keloğlan’a
tembihlemiş. (…)
Soru: 4. Yukarıdaki (3. çalışmada verilen) metin, bir Keloğlan masalının hangi bölümünden alınmış olabilir? İşaretleyiniz.
A) Serim (başlangıç) B) Düğüm (olay) C) Çözüm (son)
Soru: 5. Aşağıdakilerden hangisi, masalların sonunda tekrarlanan bir masal tekerlemesidir? Kutucuğa “X” işareti koyunuz.
Cevap:
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 62 Cevapları
Soru: 6. Aşağıda, cirit oyununu anlatan bir metne ait cümleler karışık olarak verilmiştir. Cümleleri anlamlı bir metin oluşturacak şekilde numaralandırınız
Cevap:
- (3) Bu ilgi, eski yıllardan bu yana sürmektedir.
- (1) Cirit, iki takımın at koşturup birbirine değnek atmasıyla oynanan bir oyundur.
- (2) Bu ata yadigârı sporumuz, yabancıların da ilgisini çekmektedir.
- (5) Anadolu’nun çeşitli bölgelerinde hâlâ oynanmaktadır.
- (4) Orta Asya’dan geldiği şekliyle nesilden nesile aktarılmaktadır.
- (6) Tüm bu ilgi ve duyulan merak cirit oyununun günümüze kadar varlığını korumasını sağlamıştır.
Soru: 7. Yukarıdaki çalışmada (6. çalışma), kesme işareti, altta verilen görevlerden hangisiyle kullanılmıştır? “X” işareti ile belirtiniz.
Cevap:
(X) Özel adlara gelen ekleri ayırmak için kullanılmıştır.
() Kişi adlarından sonra gelen saygı ve unvan sözlerine gelen ekleri ayırmak için kullanılmıştır.
Soru: 8. Aşağıda alt alta sıralanan kelimelerden ikisi eş anlamlıdır. Eş anlamlı kelimeleri bulup aynı renge boyayınız
Cevap:
Soru: 9. Daha önce yaptığınız 3. çalışmadaki metin parçasını, bir A4 kâğıdına yazınız. Ardından Keloğlan masallarının özelliklerine uygun olarak metni devam ettirip tamamlayınız
Masalınızda;
• Yazım ve noktalama kurallarına uymaya,
• Masallarda yer alması gereken unsurları (tekerleme vb.) kullanmaya,
• Türkçe kelimeleri tercih etmeye,
• Olayları sırasına göre anlatmaya özen gösteriniz.
Cevap:
Aman oğlum evimiz sana emanet ben komşuya gidiyorum der. Keloğlan annesine tamam der ama evden çıkar ve gezmeye gider. Eve geldiği zaman hırsız girdiğini görür. Hemen evi toplar. Annesi gelir eve ne olduğunu sorar Keloğlanda annesine anlatır. Hatasını söyler. Evde çalınan eşyaları da iyi niyeti ve zekasını kullanarak bulur. Ama bu Keloğlana büyük ders olmuştur.