3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Tarhana Çorbası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Tarhana Çorbası Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67-68-69-70-71


“3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları”

Soru : A) Bulunduğunuz çevrede geçmişten günümüze kalan hangi yapıtlar (cam, han, hamam, çarşı vb.) yer almaktadır? İsimlerini yazınız.


Kısa Cevap : “Bulunduğunuz çevrede geçmişten günümüze kalan hangi yapıtlar (cam, han, hamam, çarşı vb.) yer almaktadır? İsimlerini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ankara’nın geçmişten günümüze kalan yapıtları Anadolu Medeniyetleri Müzesi, Anıtkabir, Kale Mahallesi, Ankara Kalesi, Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi, Roma Hamamı, Hacı Bayram-ı Veli Camii, Hamamönü, Gordion Antik Kenti, Alaaddin Camii, Rahmi M. Koç Müzesi Ankara ve Augustus Tapınağı gibi yapıtlar geçmişten günümüze kadar olan yapıtlardır.


Soru : B) Mimar Sinan’ın yaklaşık dört yüz elli yıl önce yaptığı ve “Ustalık eserim.” dediği Selimiye Camii, Edirne’de bulunmaktadır.

Siz de Mimar Sinan gibi, gelecek kuşaklara bir eser bırakacak olsaydınız nasıl bir eser bırakmak isterdiniz? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Siz de Mimar Sinan gibi, gelecek kuşaklara bir eser bırakacak olsaydınız nasıl bir eser bırakmak isterdiniz? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mimar Sinan gibi, gelecek kuşaklara eser bırakacak olsam eserimi yararlı, dayanıklı ve kullanışlı yapmak isterdim.

Topluma yararlı olan bir eşe herkes çok sever hem de herkes bu eseri kullanmak ister. Eser yapacak olsaydım o şehri temsil edecek bir eser yapmak isterdim. Bu şekilde bir eser yapmak insanların da bence çok dikkatini çekerdi.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Soru : Sizce iftar vaktinde, hiç tanımadığı iki kişiyi kapıda gören ev sahibi, gelenleri nasıl karşılamış olabilir? Düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Sizce iftar vaktinde, hiç tanımadığı iki kişiyi kapıda gören ev sahibi, gelenleri nasıl karşılamış olabilir? Düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence iftar vaktinde, hiç tanımadığı iki kişiyi kapıda gören ev sahibi hemen  o kişileri evine iftara davet etmek istemiştir.

İnsanları görünce da ey etmiştir ve gelip gelmek istemediklerini sormuştur. Her insanın da bu hoşgörülü davranışı gerçekleştirmesini istemiştir. Evine davet ettiği kişiler de çok memnun kalmıştır. Davet ettiği kişileri  de elinden geldiğince hoşgörülü güzel bir şekilde ağırlamıştır.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 65 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : “Atatürk’ün Çocuk Sevgisi” metninde geçen kelimelerin eş anlamlarını işaretleyiniz.


Cevap :

1- Hane Kelimesi

Sözlük Anlamı :  Ev, konut

Cümlem : Kendi evimize ait bir bahçe yapmak için ailecek çok uğraş verdik.


2- Sebil Kelimesi

Sözlük Anlamı : Karşılık beklemeden hayır için içme suyu dağıtan yapı, sebilhane

Cümlem :  Amcam geçen hafta yardım etmek için  bir sebil yaptırdığını söyledi.


3- Han Kelimesi 

Sözlük Anlamı : Yolcuların konaklamalarına yarayan yapı.

Cümlem : Kardeşim ve ben yorucu yoldan sonra bir handa güzelce dinledik.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 66 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru :  Aşağıdaki sorulan sıra arkadaşınızla birlikte “Tarhana Çorbası” metninden hareketle cevaplayınız.


1. Edirne nasıl bir şehirmiş?


Cevap : Edirne, Osmanlı İmparatorluğu’ nun  başkenterinden biriymiş. Görmüş geçirmiş güzel bir kenttir. Her karış toprağında tarihin derin izleri görünür. Atalarımızdan kalan eşsiz camiler, türbeler, sebiller de bulunmaktadır.


2. Sultan Murat, neden kıyafet değiştirerek halk arasında dolaşıyormuş?


Cevap : İnsanlar nasıl yaşıyor? Neler düşünüyor? Kendilerini yönetenlerden ne gibi şikayetleri var öğrenmek isterdi


3. Padişah ile vezir, iftar yemeğini yiyecekleri evi nasıl belirlemişler?


Cevap : Padişah ile vezir, iftar yemeğini yiyecekleri evi ezan okunduğu zaman yanlarından geçtiği evin kapısını çalarak belirlemişler.


4. Ev sahibi, misafirleri nasıl karşılamış ve onlara ne İkram etmiş?


Cevap : Ev sahibi, misafirleri güzel ve hoş karşılamış. Onları yer sofrasına davet ederek çorba ikram etmiş.


5. Çorbaya niçin “dar hane çorbası” adı verilmiş?


Cevap : Bu çorba fakir bir evde yendiği için dar hane çorbası adını almış.


6. Ev sahibinin yerinde siz olsaydınız misafirlere nasıl davranırdınız?


Cevap : Ben de ev sahibinin yerinde olsaydım misafirleri hoşgörülü ve misafirperver bir şekilde karşılardım.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 67 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki ifadelerden hangisi “Tarhana Çorbası’ metninden çıkarılamaz? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • Ramazan sofralarında mutlaka, tarhana çorbası bulunmalıdır.

4. ETKİNLİK


Soru : “Tarhana Çorbası” metninin hikâye unsurlarını yazınız.


Metnin ana karakterleri kimlerdir?


Cevap : Sultan Murat, Vezir ve ev sahibi.


Metindeki olay nerede geçmektedir?


Cevap : Metindeki olay Edirne’de geçmektedir.


Metinde geçen olay nedir?


Cevap :  Sultan Murat Padişah iken halk arasında kıyafet değiştirerek gezermiş. Ezan okunduğu zaman da geçtiği evin önünde iftarını açarmış. Bu şekilde de halkın yönetimden memnun olup olmadığını sararmış. Bir gün bir eve girmiş ve evde Tarhana çorbası içmişlerdir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 68 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Süttü irmik tatlısı için verilen malzeme listesini okuyunuz. Aşağıda verilen tariflerin hangisinde malzeme listesinin tümü kullanılmıştır? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • 3. en son kutucuğu işaretleyiniz.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 69 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Verilen örnekteki gibi, cümlelerde yer alan eş sesli kelimelerin diğer anlamlarıyla, yeni cümleler yazınız.


Bin :Depremzedelere yardım götürmek için arabaya bindik.

Cevap : Okulumuza bin tane kitap bağışı yapıldı.


Dil : Babam herkese karşı tatlı dilliydi

Cevap : Dilimin ucunu ısırdım.


Sal: Koruma altındaki yavru ayılar doğaya salındı.

Cevap : Irmakta sala binip uzaklaştı.


Bağ : Mehmet amca, bağındaki üzümleri çocuklara ikram etti.

Cevap : Aramızdaki gönül bağı çok değerli.


Saz : Dayım, gelen misafirlere saz çalıp türkü söyledi.

Cevap : Sazlıklardan birden bire kuş çıktı.


Yaş : Tuna’nın ayakkabıları yaş olduğu için benimkileri verdim.

Cevap : Benim yaşım gelecek yıl 8 olacak.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 70 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : A) Aşağıda karışık olarak verilen olayları oluş sırasına göre sıralayarak tekrar yazınız.


Cevap :

  1. Nermin ile annesi yolun kenarında patisi yaralı bir köpek yavrusu gördüler.
  2. Nermin, annesiyle birlikte köpeği en yakın veterinere götürdü.
  3. Yavru köpeği alarak bir sepete koydular.
  4. Veteriner, köpeğin patisine ilaç sürdü ve sargı beziyle sardı.
  5. Bir hafta sonra köpeğin patisi iyileşmişti.

Soru : B) Aşağıdaki olayları, oluş sırasına göre numaralandırarak sıralayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Sıla uzaktaki teyzesi Türkan Hanım’ı doğum gününe çağırmak için bir e-posta yazdı. Sıla, noktalama işaretlerine dikkat etmedi. Sıla’nın e-postasında nokta, virgül ve ünlem işaretini uygun yerlerde kullanınız.


Cevap :

Sevgili Teyzeciğim (,)

Nasılsın(?) İyi misin(?) Seni çok özledim(.) Doğum günümde seni, eniştemi ve kuzenlerimi aramızda görmek istiyorum(.) Burası çok soğuk(.) Gelirken atkı(,) eldiven(,) bere ve kalın giysiler getirmeyi unutmayın(.) Geleceğiniz günü heyecanla bekliyorum(.)
Hay Allah(!)Neredeyse unutuyordum(.) Sakın ha(!) Gelirken hız yapmayın(.) Herkese selamlar(.)

Adresimiz: Selçuklu Mah(.)Akdeniz Cad(.) Akasya Sok(.) Deniz Apt(.) No: 3/5


“3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score