3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 64-65-66-67
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Mektup Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Mektup Metni Cevapları
3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 64-65-66-67
Hazırlık Çalışmaları
Soru: 1. Aşağıdaki sembollerin anlamlarını altlarına yazınız. Anlamını bilmediğiniz semboller varsa aile üyelerinizden yardım isteyiniz.
Cevap:
Soru: 2. Aşağıda, geçmişten günümüze kullanılan bazı iletişim araçlarını ve yollarını anlatan görseller verilmiştir. Bunların neler olduğunu aşağıya yazınız. Bunların dışında bildiğiniz başka iletişim yolları varsa onları da ekleyebilirsiniz.
Cevap: Santral telefon, telsiz, radyo, telgraf, fax, televizyon, internet, akıllı telefon
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 65 Cevapları
1.Çalışma
Soru: Aşağıda, mektubun ne olduğunu açıklayan bir cümle, karışık olarak verilmiştir. Cümleyi doğru şekilde düzenleyiniz.
Cevap:
Birine çoğunlukla posta yoluyla gönderilen, bir şey haber vermek, sormak, istemek veya duyguları bildirmek için zarfa konulmuş yazılı kağıt.
2.Çalışma
Soru: Aşağıdaki soruları “Mektup” adlı metne göre cevaplayınız.
• Mektubu yazan kişi, mektubunu yazdıktan sonra neler yapmıştır?
Cevap: Mektubu zarflayıp pul yapıştırmıştır. Sonra postaneye götürmüştür.
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 66 Cevapları
Soru: Mektubu yazan kişi, kime ve neden mektup yazmıştır?
Cevap: Gurbette olan babasına yollamak bir çocuğa yazdırmıştır
Soru: Mektubu yazan kişinin dileği nedir?
Cevap: Babasından hemen cevap gelmesi
Soru: Şiir kaç bölümden oluşmaktadır?
Cevap: 4 bölümden oluşmaktadır.
Soru: Aşağıdakilerden hangisi bu şiir için en uygun başlıktır?
A) Babama Mektup B) İletişim C) Haberleşme Araçları
3.Çalışma
Soru: Bir aile büyüğünüze, mektupla ilgili merak ettiğiniz bir konuda soru hazırlayınız. Sorunuzu ve aldığınız cevabı aşağıya yazınız.
Cevap:
SORU: Mektup yazmak sizi mutlu eder miydi?
CEVAP: Mektup yazmak şimdiki mesajlaşmaktan daha güzel gelirdi. Bütün samimi duygularımızı yazarak heyecanlı bir şekilde mektuba yanıt gelmesini bekliyorduk.
4.Çalışma
Soru: Aşağıdaki Mors alfabesi çizelgesinden yararlanarak adınızı yazınız.
Cevap: – – . . / . . – /. – . . / . – / . – . . = Zülal
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 67 Cevapları
5.Çalışma
Soru: Aşağıda verilen sembollerle anlamlarını eşleştiriniz. Altta verilen boş sembol alanına bir sembol de siz çiziniz ve sembolünüzün hangi amaçla kullanıldığını yazınız.
Cevap:
6.Çalışma
Soru: Aşağıdaki yönergeleri inceleyerek çalışmayı yapınız
1. Bir A4 boyutunda kâğıt al.
2. Kâğıdı düzgünce katla. İlk baştaki kâğıdın yarısı büyüklüğünde bir dörtgen elde etmiş olmalısın.
3. Kâğıdın sol ve sağ yanını bantla birleştir. Bant kullanarak dörtgenin iki açık kenarını güzelce kapat, üstü açık kalsın.
4. Üst kısmı aşağı katlayarak kapak yap. Dörtgenin açıkta kalan kenarını
aşağı kıvırarak küçük bir kapak yaptığında zarfın hazır olacak.
Cevap: Bu kısmı kendiniz yapmanız gerekmektedir.
7.Çalışma
Soru: Aşağıdaki görseli inceleyip vermek istediği mesajı belirleyiniz. Daha sonra, bir A4 kâğıdına, bu mesajdan hareketle görseldeki kişilere de yer vererek serim, düğüm, çözüm paragraflarından oluşan bir hikâye yazınız.
Cevap:
Teknolojinin Esirleri
Teknoloji gelişimi ile dünyanın dengesi de değişmiştir. İnsanlar farklılaşmış hayatları asosyal bir yaşantıya dönmüştür.
Teknoloji insanları esir almış duruma gelmiştir.
İnternetin olması insanlar için yararlı olsa da zararlı yanları da bulunmaktadır. İnsanlar telefon tablet gibi araçlara yönelip buralarda sosyal medya ile zamanlarını geçirmektedirler. Burada geçirilen zaman ile insanlar birbirlerinden uzaklaşmaya başlamış ve asosyal bir yaşantıya geçmişlerdir.
Bundan kurtulmak için de bu araçlardan biraz uzak kalmamız gerekmektedir.