3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 MEB Yayınları
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Güzel Yurdum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Güzel Yurdum Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90-91
Soru : A) Aşağıdaki tanımdan hareketle millî kültürümüzü yansıtan görselleri işaretleyiniz.
Cevap :
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 83 Cevapları
Soru : B) Sınıf olarak 3-4 kişilik gruplar oluşturunuz. Çevrenizde yer alan ve millî kültürümüzü yansıtan öğelerden (kıyafet yemek, halk oyunu, spor vb.) birini seçiniz. Seçmiş olduğunuz öğeyi tanıtmak için grubunuzla birlikte aşağıdaki boşlukları doldurunuz.
Cevap :
Adı : Bindallı
Özellikleri : üzeri altın ya da gümüş sırma ipliklerle işlenmiş, kadife, ipekli kadife ya da atlas kumaştan dikilmiş, değişik beden ve modelleri bulunan kadın elbisesidir.
Resmi
Soru : C) Grubunuzdan bir sözcü seçiniz. Yukarıdaki bilgilerden hareketle seçmiş olduğunuz millî kültür öğesini arkadaşlarınıza tanıtınız.
Cevap :
Yukarıdaki bilgilerin hareketle seçmiş olduğu milli kültür ögesi milli kıyafetimiz olan bindallıdır
Bindallı kıyafeti kadife veya atlar çıkması üzerine sim, serpme dal, yaprak çek motifleri gibi motiflerle işlemeli olan kumaşlara verilen isimdir.
Genellikle koyu kırmızı, mor, lacivert ve benzeri koyu renkli kumaşlar seçilir.
Bindallı sanatı geçmişimize baktığımız zaman 14 ve 15 yüzyıllara kadar gitmektedir.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 84 Cevapları
GÜZEL YURDUM
Cihana örnek olan
Yanımsın güzel yurdum.
Tarihlere sığmayan
Şanımsın güzel yurdum.
Şimşek olsa çakamaz,
Seller gelse akamaz,
Hiç kimse yan bakamaz,
Benimsin güzel yurdum.
Hürriyetin yolunda,
Özgürlüğün dalında,
Al bayrağın alında,
Kanımsın güzel yurdum.
Taze kardan arısın,
Sular gibi durusun,
Mevla’m seni korusun,
Canımsın güzel yurdum.
Bestami YAZGÂN
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 85 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Güzel Yurdum” şiirinde yer alan aşağıdaki kelimeleri, eş anlamlılarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap :
- cihan : evren
- şan : ün
- hürriyet : özgürlük
- bayrak : sancak
- arı : saf
2. ETKİNLİK
Soru : “Güzel Yurdum” şiirinin ana duygusuna uygun olan görseli işaretleyiniz.
Cevap :
3. resim olan Türkiye haritasını işaretlemeniz gerekmektedir.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 86 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : A) Aşağıdaki boşlukları “Güzel Yurdum” şiirinden hareketle doldurunuz.
Cevap :
Şiir, toplam dört kıtadan oluşmaktadır.
Şiirdeki her bir kıtada toplam dört dize vardır.
Şairin adı Bestami YAZGÂN‘dır.
Soru : B) Siz olsaydınız şiire hangi başlığı koyardınız?
Cevap :
Ben olsaydım bu şiire kendi başlığını veya sadece “Yurdum” başlığını koyardım.
Soru : C) Şiire bir dörtlük de siz ekleyiniz.
Cevap :
Gazilerin gururu
Şehitlerin kanısın
Özgürlük meşalesi
Namussun güzel yurdum
4. ETKİNLİK
Soru : “Güzel Yurdum” şiirinde geçen eş sesli kelimelerle örnekteki gibi cümleler kurunuz.
Cevap :
Ben: Ben, yurdumuzun birçok yerini gezdim.
Ben: Yüzündeki ben, sana çok yakışıyor.
Dal: Denizde derinlere dalmak tehlikeli olabilir.
Dal: Ağacın dalını kırdığım için çok üzgünüm.
Al: Al bayrağım ne kadar da güzel salınıyor göklerde.
Al: Bana da içecek bir şeyler al.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 87 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki bilgileri okuyarak verilen soruları cevaplayınız.
1. “Bereket” ve “bilgelik” anlamını taşıyan bir kilimde hangi desen yer almaz?
Cevap : B Şıkkı
2. Mutlu olduğunu ifade etmek isteyen bir kişi hangi deseni kullanmalıdır?
Cevap : C Şıkkı
3. Yandaki desenlerin yer aldığı bir kilimden aşağıdaki anlamlardan hangisi çıkarılamaz?
A) saflık
B) iyimserlik
C) güç
4. Siz de kendi deseninizi tasarlayınız ve deseninizin anlamını yazınız.
Cevap :
Bu kısmı kendinize göre bir desen çizerek yapmanız gerekmektedir. Deseni çizerken kendi ailevi özelliklerinize göre özgün bir desen çizebilirsiniz.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 88 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde uygun yerlere tırnak işareti koyunuz.
Cevap :
Dedem, bize “ Büyüklerinize karşı saygılı olun. “ derdi.
Ülkemizde Kıbrıs için ” yavru vatan “ da denilmektedir.
Ablam, Mehmet Önder’in “ Aldı Sözü Anadolu “ adlı kitabını okuyor.
Ayşe Öğretmen, “ Topkapı Sarayı’nı gezmek için İstanbul’a gideceğiz. “ dedi.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 89 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda bir hikâyenin gelişme bölümü verilmiştir. Sıra arkadaşınızla görev dağılımı yaparak biriniz hikâyenin girişini, diğeriniz de hikâyenin sonucunu yazınız. Hikâyenizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Bayram sabahı erkenden uyandım;
Cevap :
Bugün benim için çok özel bir gündü. Bayramlar her zaman gelmeyen ancak geldiği zaman dolu dolu geçen harika günlerde.
Annem babam da erkenden kalkmış hazırlıklarını tamamlıyorlardı. Uzun bir yolculuktan sonra ninemin evine vardık.
Ninem bizi görünce çok sevindi. Ben kardeşimden önce davranarak ninemin elini öptüm. — Bayramın kutlu olsun nineciğim. Ninem, bana sarıldı ve yanaklarımdan öptü.
— Senin de bayramın kutlu olsun güzel torunum benim! Bu sırada annemler de ninemle bayramlaşmak için onun elini öptüler. Onlar bayramlaşırken ben de salona doğru koştum. İçerisi oldukça kalabalıktı; amcamlar, halamlar herkes buradaydı. Tabii kuzenlerim de. Onları görünce çok sevindim. Herkesle bayramlaştım. Tam bu sırada zil çaldı.
Cevap :
Küçük amcam bize sürpriz olsun diye palyaço çağırmış. Hepimiz çok şaşırmıştık.
Büyükler ilk önce şaşırıp çok da gerekli Bu masalarda kuzenlerimle beraber doyası ile eğlendik.
Sadece biz değil büyüklerimiz de kahkahalar içerisinde kaldılar.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 90 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki e-postayı okuyunuz ve e-postaya cevap yazınız.
Kimden: Mary (Meri)
Konu: Farklı Kültürleri Tanıyorum
Merhaba, benim adım Mary.
Almanya’da yaşıyorum. Farklı kültürleri ve bu kültürlerin özelliklerini merak ediyorum. Bu konuyla ilgili araştırmalar yapıyorum. Sen de yaşadığın yere ait kültürel bir öğeyi (yemek, kıyafet, tarihî mekân, halk oyunu, müzik vb.) tanıtan bir e-posta yazıp bana yollar mısın? Teşekkür ederim.
Cevap :
Merhaba Merve.
Ülkemizde çok farklı yemek, kıyafet, tarihi mekan, halk oyunu ve müzik gibi kültürümüzü yansıtan değerlerimiz vardır.
Bu güzellikleri görmek için seni en kısa zamanda ülkemizde görmek isterim.
Ben sana ülkemizde olan geleneksel halk oyunlarından bahsetmek istiyorum.
Ülkemizin farklı yerlerinde kaşık oyunları, horon, halay, bar , Kafkas ve Zeybek gibi farklı farklı halk oyunları oynanmaktadır.
Zeybek oynayan dansçı kollarını omuz hizasında elleri başıyla aynı hizada olacak şekilde iki yana doğru açar ve bazı oyunlarda kollarını dirseklerden hafifçe kırar.
Büyük adımlar atarak ağır ağır hareket eder Ve ara sıra yere doğru eğilir. Yere doğru eğilince bir dizi ne yere dokundurur ve bu şekilde oyun devam eder.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 91 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda Ankara’dan kalkan otobüslerin gittiği şehirler ve bu şehirlerin haritadaki yerlerine ilişkin bilgiler verilmiştir. Bu bilgilerden hareketle soruları cevaplayınız.
1. Van Kalesi’ni görmek isteyen bir kişi hangi renk otobüsü kullanmalıdır?
Cevap : Van Kalesi’ni görmek isteyen bir kişi beyaz renk otobüsü kullanmalıdır.
2. Ankara’dan yola çıkıp batı yönünde giden bir kişi hangi renk otobüse binmiş olamaz?
A) kırmızı
B) beyaz
C) mavi
3. Ankara’nın kuzeyinde kalan şehirlere giden bir kişi aşağıdaki eserlerden hangisini görmüş olamaz?
A) Trabzon/Sümela Manastırı
B) İstanbul/Topkapı Sarayı
C) İzmir/Saat Kulesi
“3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Yurdumun her bir karış toprağı benim için çok kıymetlidir noktam yurdumun güvenliği ve bağımsız söz konusu olduğu zaman elimden geleni yaparım kahramanlıksa atalarım gibi kahramanlık yapmaktan bir an bile geri durmam. Türk bayram mı İstiklal marşı her zaman saygı duyarım Kurtuluş Savaşı’nda ve her zaman ülkemizin bağımsızlığını korumak için mücadele etmiş olan kahramanlarımız ve halkalarımızı düşündükçe bu cennet vatanın her karış toprağının ne kadar kutsal olduğunu ve bir altın değerinde olduğunu her Zaman hatırlarım nokta vatanımı çok seviyorum vatanım için çaba harcıyorum vatanımı karşı olan görevlilerim çevremi temiz tutmak çalışkan bir öğrenci olmak sorumluluklarımın farkında olmadığını her zaman yardımlaşma ve dayanışma içerisinde olmak gibi görevlerin de devletime karşı sorumlu bir birey olarak yetişmeyi istiyorum.