3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekrana Yapışan Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekrana Yapışan Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 121, 122, 123, 124, 125 Cevapları, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini pekiştirmek için çeşitli etkinlikler içermektedir. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sıcak Yaz Günleri Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, yaz mevsiminin güzelliklerini ve çocukların doğayla olan ilişkisini keşfetmelerine olanak tanır. Bu metin, öğrencilerin hayal güçlerini geliştirirken, okuma alışkanlıklarını da destekler.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 İlke Yayıncılık”

Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenlerin ders süreçlerini zenginleştirerek, daha etkileşimli bir öğrenme ortamı yaratmalarına yardımcı olur. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121, 122, 123, 124, 125 İlke Yayıncılık ile öğrenciler, metinleri anlama, analiz etme ve ifade etme becerilerini geliştirirken, eğlenceli ve etkili bir öğrenme deneyimi yaşayacaklardır. Bu sayfalar, çocukların dil gelişiminde önemli bir katkı sağlamaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Teknolojik aletleri kullanırken nelere dikkat etmeniz gerektiği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Teknolojik aletleri kullanırken dikkat edilmesi gereken birkaç önemli nokta vardır. Öncelikle, göz sağlığını korumak için ekranlara bakarken belirli aralıklarla gözleri dinlendirmek gerekir. Ayrıca, aletlerin kullanım sürelerine dikkat etmek de önemlidir; uzun süreli kullanımda dinlenme araları vermek sağlıklı bir alışkanlıktır. Güvenli internet kullanımı da kritik bir konudur; kişisel bilgileri paylaşmamak ve güvenilir kaynaklardan bilgi almak gereklidir. Son olarak, cihazların şarj ve kullanım talimatlarına uymak, güvenli bir deneyim sağlar.


2. Televizyon, bilgisayar gibi aletler karşısında bir gün içerisinde ne kadar zaman geçiriyorsunuz? Sizce bu süre uygun mudur? Nedenini belirterek açıklayınız.


Cevap : Günde ortalama 3-4 saat televizyon ve bilgisayar karşısında zaman geçiriyorum. Bu süre bence biraz fazla. Uzun süre ekran başında kalmak göz sağlığımı olumsuz etkileyebilir ve fiziksel aktiviteyi azaltabilir. Daha dengeli bir zaman yönetimi ile hem eğlenceli vakit geçirebilir hem de kitap okumak veya dışarıda oynamak gibi diğer sağlıklı aktiviteler için zaman ayırabilirim. Sağlıklı bir yaşam için teknoloji kullanımında denge sağlamak önemlidir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını önce
tahmin ediniz. Sonra bunların anlamlarını sözlükten bulup sözlük defterine yazınız.


Cevap :

Kelime: rapor
Tahmin: Bir konu hakkında hazırlanan bilgi ya da belge.
Sözlük Anlamı: Bir olay, durum veya gelişme hakkında düzenli olarak yazılan bilgi veya açıklama.


Kelime: vitamin
Tahmin: Vücut için gerekli olan, sağlığı koruyan maddeler.
Sözlük Anlamı: Organizmada birçok hayati işlevi yerine getiren, besinlerde bulunan ve yeterli miktarda alınması gereken organik bileşikler.


Kelime: aklına gelmek
Tahmin: Bir şeyin düşünülmesi veya hatırlanması.
Sözlük Anlamı: Zihinde bir düşünce, fikir veya anının ortaya çıkması.


Kelime: yaratık
Tahmin: Canlı olan, var olan bir şey; hayvan veya insan.
Sözlük Anlamı: Canlı varlık; hayvan, bitki veya insan gibi bir varlık.


Kelime: kendini kaptırmak
Tahmin: Bir şeye yoğun bir şekilde dalmak ya da o şeye tümüyle vermek.
Sözlük Anlamı: Duygulara veya bir duruma tamamen kapılmak; dış etkenlerden etkilenerek kendini bir duruma bırakmak.


2. ETKİNLİK


a. Dinlediğiniz metni ana hatlarıyla anlatıp sınıfta canlandırınız.


Cevap : Metinde, teknolojik aletlere fazla zaman harcayan ve bu durumdan olumsuz etkilenen bir çocuğun doktora gitmesi ele alınıyor. Doktorun önerileri sonrasında çocuk, teknoloji kullanımını azaltarak ailesiyle daha fazla vakit geçirmeye başlıyor. Ben bu canlandırmada Arda karakterini oynayacağım; Berke, babayı; İlayda, annemi; Mahmut ise doktoru canlandıracak.


b. Metinle ilgili görüşlerinizi ifade ediniz.


Cevap : Bu metin, çocukların teknolojik cihazları aşırı kullanmasının getirdiği olumsuz sonuçları anlamaları açısından oldukça faydalı. Ayrıca, aile bağlarının ve yüz yüze iletişimin ne kadar önemli olduğunu vurgulaması bakımından da güzel bir içerik sunuyor.


c. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız. 


Cevap :

  • Metnin konusu: Teknolojik aletlerin aşırı kullanımının zararlı etkileri.
  • Metnin ana fikri: Teknolojik aletleri aşırı derecede kullanmamalı, ailemiz ve arkadaşlarımızla dışarıda keyifli zaman geçirmeliyiz.

ç. Metnin başlığını beğendiniz mi? Bu başlığın, metnin içeriğine uygun olduğunu düşünüyor musunuz? Nedenlerini de belirterek açıklayınız.


Cevap : Evet, metnin başlığını ilgi çekici buldum. Başlık, çocuğun durumunu hem eğlenceli hem de düşündürücü bir şekilde yansıttığı için metnin içeriğiyle uyumlu. Çocuğun yaşadığı sorunlar, başlıkta da komik bir dille ifade edilmiş.


d. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap : “Arda’nın Teknoloji Yolculuğu” veya “Ekranın Ardındaki Hayat”


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metindeki çocuk, ekran karşısında geçirdiği zamanı azaltınca ailesiyle
kaliteli zaman geçirmeye başlamış. Çocuk ve ailesinin birlikte yaptıkları etkinlikler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Bu etkinlikler oldukça basit ve keyifli olsa da, hem anne babalar hem de çocuklar tarafından çoğu zaman göz ardı ediliyor. Örneğin, çocuğun babasıyla oyun oynaması ya da annesiyle sohbet etmesi, aile ilişkilerini güçlendiren etkinliklerdir. Ailelerin birlikte vakit geçirmesi, hem çocukların teknolojiden uzaklaşmasına yardımcı olur hem de aile bağlarını kuvvetlendirir.


Soru : b. Siz, ailenizle kaliteli zaman geçiriyor musunuz? Birlikte hangi etkinlikleri
yapıyorsunuz? Anlatınız.


Cevap :

Evet, ailemle kaliteli zaman geçirmeye özen gösteriyorum. Birlikte birçok farklı etkinlik yapıyoruz. Özellikle hafta sonları pikniğe gitmek, doğada yürüyüş yapmak veya bisiklet sürmek bizim için keyifli aktiviteler arasında. Ayrıca, akşamları birlikte yemek hazırlayıp soframızı kurarak aile sohbetleri yapıyoruz. Film geceleri düzenleyerek sevdiğimiz filmleri izlemek de hoşumuza gidiyor.

Bu etkinlikler, hem aile bağlarımızı güçlendiriyor hem de birlikte güzel anılar biriktirmemizi sağlıyor. Ayrıca, bazen oyun geceleri düzenleyip masa oyunları oynayarak eğlenceli vakit geçiriyoruz. Bu tür aktiviteler, teknoloji dışında kaliteli zaman geçirmemizi ve birbirimizle iletişimimizi artırmamızı sağlıyor.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki kelime oyununu inceleyip oyunun nasıl oynandığını tahmin ediniz. Ardından oyunun kurallarını açıklayan yönergeyi yazınız.


Cevap :

K Harfi:

  • Şehir Adı: Kırıkkale
  • Bitki Adı: Karanfil
  • Hayvan Adı: Kedi
  • Eşya Adı: Kalem

M Harfi:

  • Şehir Adı: Mardin
  • Bitki Adı: Meyve
  • Hayvan Adı: Martı
  • Eşya Adı: Masa

T Harfi:

  • Şehir Adı: Tekirdağ
  • Bitki Adı: Tarhun
  • Hayvan Adı: Tavşan
  • Eşya Adı: Tabak

Soru : b. Tabloya “k”, “m” ve “t” harfleri için uygun adlar yazarak oyunu tamamlayınız. Yazdığınız adları arkadaşlarınızın yazdıklarıyla karşılaştırarak toplam puanlarınızı hesaplayınız.


Cevap :

Oyun Kurallar:

  1. Oyuncu Sayısı: 2 ve daha fazla.
  2. Malzemeler: Defter, kalem, kronometre.
  3. Hazırlık: Her oyuncu bir tablo çizer (Şehir, Bitki, Hayvan, Eşya).
  4. Başlama: Bir harf seçilir (K, M, T vb.).
  5. Süre: Seçilen harfle başlayan kelimeler yazmak için 2 dakika süre verilir.
  6. Puanlama: Benzersiz kelimeler 10 puan; yanlış yazım ve benzer kelimeler puan kazandırmaz.
  7. Devam: Yeni bir harf ile oyuna devam edilir.
  8. Son: Belirlenen tur sonunda en yüksek puanı alan kazanır.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki işaretlerin nerede kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Bu işaretlerin anlamlarını karşılarına yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları”

6. ETKİNLİK


Soru : Bir sınıftaki öğrencilere “Televizyonda en çok hangi program türünü izlemeyi
seviyorsunuz?” sorusu sorularak yandaki tablo oluşturulmuştur. Tabloyu inceleyip aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Bu sınıftaki öğrencilerin izlemeyi en çok sevdikleri program türü hangisidir?


Cevap : Çizgi film.


2. Bu sınıftaki öğrencilerin izlemeyi en az sevdikleri program türü hangisidir?


Cevap : Spor.


3. Belgesel izlemeyi seven öğrencilerin sayısı, hangi programları izlemeyi seven öğrencilerin sayısından fazladır?


Cevap : Gezi, spor, film.


4. Bu sınıfta kaç öğrenci vardır?


Cevap : 32 öğrenci vardır.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki günlük sayfasını, konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazarak tamamlayınız.

Sevgili Günlük,

Bugün televizyon, bilgisayar ve cep telefonu karşısında uzun zaman geçirmememiz gerektiğini öğrendim. Bu konuda edindiğim bilgileri seninle paylaşmak istiyorum.


Cevap :

Sevgili Günlük,

Bugün televizyon, bilgisayar ve cep telefonu karşısında uzun zaman geçirmememiz gerektiğini öğrendim. Bu konuda edindiğim bilgileri seninle paylaşmak istiyorum. Teknolojik aletlerin aşırı kullanımı, gözlerimizi yorar ve dikkat dağınıklığına yol açar. Ayrıca, ailemle geçirdiğim zamanın değerini anladım. Birlikte oyun oynamak veya dışarıda yürüyüş yapmak, hem sağlığım için faydalı hem de aile bağlarımızı güçlendiriyor.

Bugün, dışarıda biraz zaman geçirdim. Ailemle parkta yürüyüş yaptık ve sohbet ettik. Bu anlar, teknoloji ile geçirdiğim zamandan çok daha anlamlı ve eğlenceli geldi. Doğada olmak ve sevdiklerimle birlikte vakit geçirmek, beni çok mutlu etti.

Artık teknolojiyi daha dengeli bir şekilde kullanmaya karar verdim. Hem kendime hem de aileme daha fazla zaman ayıracağım. Günlük yaşamımda bu değişiklikleri yaparak daha sağlıklı ve mutlu bir hayat sürmeyi umuyorum.

Sevgiler,



 

Our Score