3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125 MEB Yayınları
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kozalak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kozalak Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Kozalak Metni Etkinlik Cevapları” sunulmaktadır. Bu etkinliklerde yer alan sorular ve metinler, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmeyi hedefler.
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında ise etkinlik sorularının doğru cevapları ve açıklamalı çözümleri paylaşılmıştır. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125 MEB Yayıncılık” başlığı, öğrencilere yol gösterecek detaylı açıklamaları içermektedir. Bu kaynak sayesinde öğrenciler, metin üzerinde çalışırken bilgi düzeylerini artırabilir ve sorulara doğru şekilde yanıt verebilir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125
TEMADA NELER ÖĞRENECEĞİZ?
1) “Duygular” dendiğinde aklınıza neler geliyor?
Cevap : “Duygular” dendiğinde aklıma sevinç, üzüntü, korku, heyecan, öfke, mutluluk, şaşkınlık gibi hisler geliyor. İnsanların olaylar karşısında hissettikleri ve tepkilerini belirleyen bu duygular, hayatımızın her anında etkili oluyor.
2) 4. temanın ünite kapağını inceleyiniz. Görsellerden hareketle bu temada sizler için seçilen metinlerde hangi konulara değinileceği ile ilgili tahminlerinizi yazınız.
Cevap : Bu temada, insanların duygularını hangi durumlarda ve nasıl ifade ettiklerine odaklanılacağı anlaşılıyor. Metinlerde aile ilişkileri, mutluluk, dostluk ve empati gibi konuların ele alınacağı düşünülüyor, bu da duygusal bağların ve insan ilişkilerinin önemine vurgu yapılacağını gösteriyor.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları
HAYDİ, BAŞLIYORUZ!
Soru : Sabah kalkıp akşam yatıncaya kadar olan sürede birçok olay ve durumla karşılaşırız. Bir gün içerisinde birbirinden farklı duygular yaşarız. Siz de okulda bulunduğunuz sürede ne tür duygularla karşılaştığınızı, neler hissettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Okulda bulunduğum sürede birçok farklı duygu yaşıyorum. Örneğin, derse başladığımızda merak ve öğrenme isteği hissediyorum. Arkadaşlarımla oyun oynarken mutluluk ve heyecan yaşıyorum. Bazen zor bir soruyla karşılaştığımda şaşkınlık ve biraz da endişe hissediyorum. Öğretmenim beni takdir ettiğinde gurur duyuyor, bazen de hata yaptığımda üzüntü duyuyorum. Okul, bana her gün farklı duygular yaşatan bir yer oluyor.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları
Soru : Şiirin görselini inceleyiniz. Görsel, şiirin anlaşılmasını kolaylaştırıyor mu? Düşüncelerinizi kısaca yazınız.
Cevap : Evet, görsel şiiri anlamayı kolaylaştırıyor. Görseldeki çocuk, bir kozalak boyayarak keyifli vakit geçiriyor. Bu da şiirin neşeli ve yaratıcı bir atmosferi yansıttığını ifade ediyor.
SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ
1. Şiirde geçen bazı sözcüklerin anlamları aşağıda verilmiştir. Sözcüklerin başına anlamlarının numaralarını yazarak eşleştiriniz.
Cevap :
- Kozalak: Kozalaklıların, genellikle dibi yuvarlak, tepesi koni biçiminde ve odunsu dokulu meyvesi, kozak.
- Eklemek: Bir şeyi ekle tamamlamak, ulamak, ilave etmek.
- Tıkanmak: Tıkama işine konu olmak.
- Ağlamak: Üzüntü veya başka bir duygu nedeniyle gözyaşı dökmek.
2. Anlamlarıyla eşleştirdiğiniz sözcükleri cümlede kullanınız.
Cevap :
- Bahçede dolaşırken bir kozalak buldum ve çok hoşuma gitti.
- Öğretmenim, ödevime birkaç detay daha eklemek gerektiğini söyledi.
- Borular tıkanınca, suyun akışı durdu.
- Arkadaşım çok üzülmüş, sessizce ağlıyordu.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları
OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ
Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Şiirde hangi duygularla karşılaştığınızı yazınız.
Cevap : Şiirde yalnızlık, can sıkıntısı, hüzün, umut ve neşe gibi duygularla karşılaşıyoruz.
2. Şair, bu duygularla baş edebilmek için bizlere ne öneriyor?
Cevap : Şair, yalnızlık ve hüzün gibi duygularla baş edebilmek için şarkı söylemeyi, bir kozalak alıp onu boyayarak yaratıcı bir şeyler yapmayı öneriyor.
3. Şiirin konusu ve ana duygusunu belirtiniz
Cevap : Şiirin konusu, yalnızlık ve hüzünle baş etme yollarıdır. Ana duygu ise umut ve neşedir.
4. Şaire şiiri için farklı bir başlık öneriniz.
Cevap : “Renkli Kozalaklar”
5. Okuduğunuz şiirle ilgili soru oluşturup cevabını yazınız.
Cevap : Şair, yalnızlık hissine karşı rüzgârın sesi, yıldızların gülüşü ve ay ışığından ilham almayı öneriyor.
6. Şiirin devamına şiire uygun bir dörtlük ekleyiniz.
Cevap :
Bir nefes al, uzan toprağa,
Gökyüzü serilsin bak yavaşça.
Renkleri kat, hayal kur aşkla,
Hayat güzeldir, doğar her sabaha.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları
DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ
1. Siz de örneklerde verildiği gibi iki noktanın ( : ) kullanım alanlarına uygun cümleler yazınız.
Cevap :
- Dolabımda üç şey vardı: kitaplar, defterler ve boya kalemleri.
- Öğretmenimiz şunu söyledi: “Başarı, düzenli çalışmanın sonucudur.”
- Alışveriş listem kısa: süt, ekmek, peynir.
- Şiiri dikkatle okuyun: duyguları anlamak için anahtar bu.
- Resim dersinde şunları getirmemiz istendi: kâğıt, fırça ve su boyası.
- Tarih dersinde en çok şu konuyu sevdim: Kurtuluş Savaşı.
- Projeye başlamadan önce şu adımları takip edin: plan yapın, bilgi toplayın, çalışmaya başlayın.
- Bahçemizde birçok çiçek var: güller, laleler ve papatyalar.
- Rehberlik öğretmenimiz şöyle dedi: “Her zaman kendinize güvenin.”
- Arkadaşım şu renkleri çok seviyor: mavi, yeşil ve turuncu.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları
OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ
2. Aşağıda verilen bilgileri okuyunuz. Hangi noktalama işareti ile ilgili olduklarını bularak eşleştiriniz.
Cevap :
3. Aşağıda “Kozalak” şiirinden alınan dizeler verilmiştir. Dizelerde altı çizili sözcüklerin yerine aynı anlama gelen sözcükleri yazınız.
Cevap :
Rüzgârın sesiyle = Yel sesiyle
Boya onu maviye, kırmızıya. = Boya onu maviye, alıyla
SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ
Soru : Canımız sıkıldığında sıkıntımızı gidermek için neler yapabiliriz? Arkadaşlarınızla düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap : Canımız sıkıldığında farklı aktiviteler yaparak sıkıntımızı giderebiliriz. Örneğin, sevdiğimiz bir kitap okuyabilir, müzik dinleyebilir veya bir resim çizebiliriz. Dışarı çıkıp yürüyüş yapmak, arkadaşlarımızla oyun oynamak ya da ailemizle vakit geçirmek de iyi bir fikir olabilir. Ayrıca, yeni bir şeyler öğrenmek veya hobi edinmek de sıkıntıyı dağıtmanın güzel yollarından biridir.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları
DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ
Soru : Aşağıdaki yönergeleri dikkatlice okuyunuz. Yönergelerde istenenleri yaparak bir şiir yazınız.
“Sevinç” sözcüğünün çağrıştırdıklarını boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap :
- Neşe
- Mutluluk
- Kahkaha
- Gülümseme
- Coşku
- Işık
- Eğlence
- Kutlama
- Huzur
- Şükür
Yazdıklarınızdan hangisi sizde en güçlü duyguyu uyandırıyor ya da gözünüzde hangi durumla ilgili bir resim, bir olay canlanıyor?
Bu duygu ya da durumla ilgili aklınıza gelen sözcükleri, sözcük gruplarını bir kâğıda not ediniz.
O duygu ya da durumla ilgili neler hissedebileceğinizi aklınızdan geçiriniz.
Hissettiklerinizi, aklınızdan geçenleri başka nesnelerle ya da durumlarla
karşılaştırınız, benzetmeler yapınız.
Şimdi de duygularınızı, tasarladıklarınızı şiir olarak temiz bir kâğıda özgürce yazınız.
Şiirinizde büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanınız.
Şiirinize bir başlık yazmayı da unutmayınız.
Şiirinizi uygun görsellerle süsleyerek sınıf panosunda sergileyiniz.
Cevap :
Sevinç Rüzgârı
Bir kuşun kanadında, gökyüzüne uzanır sevinç,
Renk renk çiçeklerin açışında gizlenir bir tebessüm.
Çocuk kahkahalarında yankılanır bahar,
Güneşin ışığında parlayan düşler kadar saf.
Bir hediye paketi gibi sarar kalbimi,
Mutlu bir haberin sıcacık nefesi.
Denizdeki dalga, sahildeki kum,
Sevinç işte böyle her yere yayılır, durduramazsın bunu.
Her yıldız bir umut taşır gökte,
Sevinç onların arasında ışıldar gizlice.
Yağmurdan sonra çıkan gökkuşağıdır sevinç,
Her renkten bir hikâye fısıldar kulağına.
Başlık: Sevinç Rüzgârı
Görseller: Renkli bir gökkuşağı, gülen çocuklar, ve uçan bir kuş figürü ile süslenebilir.