3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kağıdın Yolculuğu Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kağıdın Yolculuğu Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 121, 122, 123 Cevapları ile öğrenciler okuduğunu anlama, dil bilgisi ve kelime dağarcığını geliştirme fırsatı bulur. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kağıdın Yolculuğu Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, kağıdın dönüşüm sürecini anlatırken öğrencilerin doğa ve geri dönüşüm bilinci kazanmalarını sağlar. Bu etkinlikler sayesinde öğrenciler, günlük yaşamla ilgili konuları daha iyi kavrarlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123 İlke Yayıncılık”

Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenlerin derslerinde daha etkin geri bildirim vermelerine yardımcı olur. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123 İlke Yayıncılık bölümleri ile öğrenciler, düşünme ve yorum yapma becerilerini geliştirirken aynı zamanda derslerine olan ilgiyi artırırlar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123


KÂĞIDIN YOLCULUĞU

Kâğıt, yüzlerce yıldır bizim için vazgeçilmezdir. Okuduğumuz kitaplar, dergiler, gazeteler, not almak ya da ödevlerimizi yapmak için kullandığımız defterler kâğıttan yapılır. Yere bir şey döküldüğünde ya da bir yer kirlendiğinde hemen kâğıt havluyla sileriz. Evimizin duvarlarını kaplayan duvar kâğıtları, posta kutumuza bırakılan faturalarda kâğıttan yapılır. (…) Peki, bizim için bu kadar önemli olan kâğıt nasıl yapılıyor, merak ediyor musunuz?

Kâğıdın bulunmasından önce insanlar kil tablet, tahta, yaprak ve kemik gibi malzemelerin üzerine yazı yazıyorlardı. Bu malzemeleri taşımak ve üzerlerine yazmak zor oluyordu.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


Mısırlılar “papirüs” adı verilen ince ve uzun bitkilerin kabuklarını soyduktan sonra bitkinin içerisindeki yumuşak kısmı şeritler hâlinde çıkarıyorlardı. Yan yana dizdikleri bu şeritleri ezip bütün bir tabaka oluşturuyorlardı. Bu tabakayı da yazı yazmak için kullanıyorlardı. Ama bu malzeme tam olarak günümüzde kullandığımız kâğıda benzemiyordu.

Daha sonra Çinliler günümüzdeki kâğıt yapımına benzer bir tekniği kullanarak ilk kâğıdı ürettiler. Bu teknikte ağaç kabukları ezilerek hamur hâline getiriliyordu. İnceltilen ve düzleştirilen hamur, kurutulduktan sonra kâğıt elde ediliyordu.

Kâğıt, kısa bir süre sonra ticareti yapılan önemli bir ürün hâline geldi. 700’iü yıllarda ilk defa Çin dışında kâğıt üretim merkezleri kuruldu (…) ve Avrupa kâğıtla tanıştı. Sonraki yıllarda İtalya, Avrupa’nın kâğıt merkezi hâline geldi. Alman buluşçu Friedrich Keller (Fıredrih Keler), odunları öğüterek kâğıt hamuruna dönüştüren bir makine geliştirdi. Böylece kâğıt makinesi sayesinde daha ince, daha büyük ve sağlam kâğıtlar üretildi.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


Kâğıtlar, saf ağaç hamurundan yapılabildiği gibi bazen bu hamura geri dönüştürülmüş kâğıt da eklenebilir. (…)

Geniş bir kullanım alanına sahip olan kâğıdın birçok çeşidi vardır. Dergiler ve ders kitaplarının kapakları için parlak kâğıtlar kullanılır. (…) Kartonlar kalın kâğıttan yapılır. Oluklu mukavva ise iki kartonun arasına oluklu başka bir tabaka yerleştirilmesiyle oluşturulur. Bu tabaka, mukavvayı daha dayanıklı hâle getirir.

Kâğıt yapmak için kesilen ağaçlar, bu amaç için yetiştirilse de kâğıdı daha bilinçli kullanmamız gerekir. Atık kâğıtları okulumuzda ve sokaklarda bulunan qeri dönüşüm kutularına atmalıyız.



 

Our Score