3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 124-125-126 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite 3. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite 3. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124, 125, 126 Cevapları ile öğrenciler dil bilgisi ve anlam bilgisi konularında pratik yaparak öğrendiklerini pekiştirirler. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite 3. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları öğrencilerin, tema boyunca işlenen konularla ilgili bilgi ve becerilerini gözden geçirmelerini sağlar ve değerlendirme soruları içerir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 124-125-126 İlke Yayıncılık”

Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, sınıf içinde etkin öğrenme süreçlerine katkı sağlayarak öğrencilere rehberlik eder. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 124-125-126 İlke Yayıncılık etkinlikleri ise öğrencilerin yazma, okuduğunu anlama ve dil bilgisi becerilerini geliştirmeye yönelik önemli çalışmalar sunar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 124-125-126


A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.


ANNEANNEM BÜYÜYOR

(…) 20 yıl öncesinde anneannelerin son model telefonları olmadı. Onlara, yeni modellere geçen çocuklarının eski telefonları verildi. Bozarlar diye laptopların, bilgisayarların başına oturtulmadılar.

İki bin on yılı ve sonrasında anneanneler teknolojinin getirdiği son model telefonlar ve tabletler aracılığıyla hızlı öğrenme ve teknolojiyi kullanma becerisine ulaştılar. Artık ne bilmece çözüyorlar ne de örgü örüp dergi, gazete okuyorlar. Onlar artık sanal birer gezgin! Sosyal paylaşım sitelerinin hastası, blog misafiri, herkesi bombardımana tutan birer e-posta canavarı.

Yalvaç URAL
Başparmak Çocuklar
(Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. 20 yıl öncesinde anneannelerin neden son model cep telefonları yoktu? 


Cevap : Çünkü onlara çocuklarının eski telefonları veriliyordu, son model telefonlara sahip değillerdi.


2. Önceleri anneanneler neden laptopların, bilgisayarların başına oturtulmadılar?


Cevap : Bozarlar diye laptopların ve bilgisayarların başına oturtulmadılar.


3. Anneanneler hızlı öğrenme ve teknolojiyi kullanma becerisine ne zaman ulaştılar?


Cevap : İki bin on yılı ve sonrasında bu beceriye ulaştılar.


4. Anneannelerin hızlı öğrenme ve teknolojiyi kullanma becerisine ulaşmalarına aracılık eden aletler hangileridir?


Cevap : Son model telefonlar ve tabletler bu beceriye ulaşmalarına aracılık eden aletlerdir.


5. Anneanneler artık neleri yapmıyorlar?


Cevap : Artık bilmece çözmüyorlar, örgü örmüyorlar ve dergi, gazete okumuyorlar.


6. Metinde günümüz anneanneleri nasıl tanımlanıyor?


Cevap : Günümüz anneanneleri sosyal paylaşım sitelerinin hastası, blog misafiri ve e-posta gönderen sanal gezginler olarak tanımlanıyor.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


C. Aşağıdaki ifadeleri ve cümleleri inceleyiniz. Cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun olan ifadeleri yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 124-125-126 Cevapları”

Ç. Aşağıdaki tabloyu inceleyiniz. Varlıkları niteleyen kelimelerin yer aldığı cümlelerin başındaki numaraları bilgisayar ekranına yazınız.


Cevap :

  • 2. Ailecek masmavi denizde yüzdük.
  • 4. Oyuncağı minik bebeğe verdi.
  • 5. Kahvaltıda taze ekmek yedik.

d. Yukarıda yer alan Tablo 2’de bir atasözü gizlidir. Tablo 1’de atasözüne ulaşmak için izlenmesi gereken yol verilmiştir. Buna göre tabloda gizlenmiş olan atasözünü aşağıdaki kutucuğa yazınız.


Cevap : Şifre : İŞLEYEN DEMİR IŞILDAR


“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


E. Aşağıdaki cümlelerde kesme işaretinin doğru kullanıldığı yerlere “✓” koyunuz.


Cevap :

  • (✓) Köpeğim Duman’ın ayağı kırılmıştı.
  • Azra Hanımı’n öğrencileri yarışmaya katılmış.
  • (✓) 9’uncu yaş günümü kutladım.
  • (✓) Ablam TRT’deki dizilerin konusunu çok beğeniyor.
  • Bence Ankara’nın sembolü Anıtkabirdir.

F. Aşağıda verilen eş sesli kelimelerin farklı anlamlarını yazınız.


Cevap :

Atlet:

  1. Atlet (giysi) – Vücudu saran iç çamaşırı.
    Örnek: Yazın ince bir atlet giymek rahat oluyor.
  2. Atlet (sporcu) – Sporla uğraşan kişi, özellikle koşu ve atletizm sporlarında başarılı olan kişi.
    Örnek: O, ünlü bir atlet ve birçok madalya kazandı.

Ocak:

  1. Ocak (ay) – Yılın ilk ayı.
    Örnek: Tatilimiz ocak ayında başlıyor.
  2. Ocak (ateş yakılan yer) – Yemek pişirmek veya ısınmak için kullanılan araç.
    Örnek: Mutfaktaki ocakta yemek pişiyor.

Soluk:

  1. Soluk (nefes) – Nefes alıp verme.
    Örnek: Merdivenleri çıkınca soluk soluğa kaldı.
  2. Soluk (renksiz, cansız) – Canlı olmayan, mat, renksiz.
    Örnek: Yüzü soluk görünüyordu, hasta olabilir.

Çay:

  1. Çay (bitki çayı) – Çay bitkisinden elde edilen içecek.
    Örnek: Sabah kahvaltısında bir bardak çay içtim.
  2. Çay (akarsu) – Küçük su akıntısı, dere.
    Örnek: Köyün yanından akan çay çok berraktı.

Sağ:

  1. Sağ (yön) – Sağ taraf, vücudun sağ tarafı.
    Örnek: Arabayı sağ tarafa park etti.
  2. Sağ (sağlıklı) – Hastalık veya sakatlık durumu olmayan, iyi durumda olan.
    Örnek: Amcam ameliyattan sağ çıktı, durumu iyi.

Er:

  1. Er (asker) – Askerlik hizmetini yapan kişi, rütbesiz asker.
    Örnek: Erler sabah erkenden göreve çıkıyorlar.
  2. Er (zamansal) – Olgun, vakti gelmiş.
    Örnek: Her işin bir er vakti vardır.

Soru : Bu temada öğrendiklerinizle ilgili daha fazla soru çözmek isterseniz yandaki karekodu okutarak ilgili sorulara ulaşabilirsiniz.


Cevap :  Bu kısmı öğrencinin yapması gerekmektedir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sağlıklı olan insanları inceleyiniz. Sağlıklı insanların ortak özelliklerini defterinize yazınız.


Cevap :

Sağlıklı insanların ortak özellikleri şunlardır:

  1. Düzenli ve dengeli beslenirler: Sağlıklı insanlar, vücutlarının ihtiyaç duyduğu tüm besin gruplarından yeterli miktarda alır.
  2. Düzenli egzersiz yaparlar: Fiziksel aktiviteler, vücutlarını zinde tutmak ve enerjilerini yüksek seviyede tutmak için bir rutindir.
  3. Yeterli uyurlar: Her gün yeterli saat uyuyarak bedenlerinin dinlenmesini sağlarlar.
  4. Stres yönetimine önem verirler: Stresle başa çıkma yolları geliştirir, zihinsel sağlığı korumak için rahatlama yöntemlerine başvururlar.
  5. Sosyal ilişkileri kuvvetlidir: Aile, arkadaşlar ve çevreleriyle pozitif ilişkiler kurar, sosyal yaşamlarını aktif tutarlar.
  6. Su tüketimine dikkat ederler: Günde yeterli miktarda su içerek vücutlarının ihtiyaçlarını karşılarlar.
  7. Kötü alışkanlıklardan uzak dururlar: Sigara, alkol gibi zararlı alışkanlıklardan kaçınırlar.
  8. Hijyen kurallarına uyarlar: Kişisel temizliklerine dikkat ederek hastalıklardan korunmaya özen gösterirler.
  9. Düzenli doktor kontrolüne giderler: Sağlıklarını korumak için belirli aralıklarla doktor kontrollerine giderler.

Bu özellikler sağlıklı bir yaşam sürmek için önemli unsurlar arasında yer alır.



 

Our Score