3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çalışmak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çalışmak Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 Cevapları, öğrencilerin derslerini daha iyi anlamalarına ve öğrenme süreçlerini desteklemeye yardımcı olan önemli bir kaynaktır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, çocukların okuma ve anlama becerilerini geliştirirken, öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesini sağlamaktadır. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çalışmak Metni Etkinlik Cevapları ile öğrenciler, metin üzerinden gerçekleştirilen etkinlikleri tamamlayarak, konuyu daha iyi kavrayabilirler.
Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için değerli bir kaynak oluşturmaktadır. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21 İlke Yayıncılık gibi yayınlar, Türkçe dersinde başarıyı artırmak için çeşitli içerikler sunarak, öğrencilerin eğlenceli ve etkili bir öğrenme deneyimi yaşamalarına katkıda bulunmaktadır. Bu kaynaklar, öğrencilerin derslerine olan ilgisini artırmakta ve öğrenme süreçlerini daha keyifli hale getirmektedir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. “İşleyen demir ışıldar.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Kısa Cevap :
“İşleyen demir ışıldar.” sözü, çalışmanın ve sürekli bir çaba içinde olmanın insanı olumlu yönde geliştirdiğini ifade eder. Çalışan, aktif olan ve kendini geliştiren insanlar, hem kişisel hem de sosyal anlamda daha başarılı ve görünür hale gelirler.
Uzun Cevap :
“İşleyen demir ışıldar.” atasözü, bir şeyi sürekli hareket halinde tutmanın, ona değer ve özellik kattığını vurgular. Burada demir, çalışkan bir insanı, ışıldamak ise başarının ve gelişimin simgesidir.
Çalışma, bireylerin yeteneklerini geliştirmelerini, yeni bilgiler edinmelerini ve topluma katkıda bulunmalarını sağlar. Eğer bir insan tembellik yapar, duraklarsa potansiyelini kaybeder ve zamanla geri planda kalır. İşleyen demir, yani çalışkan bir birey, sürekli öğrenir, yeniliklere açık olur ve çevresinde de olumlu bir etki bırakır. Bu nedenle, bu atasözü, yaşamda aktif olmanın ve çaba göstermeninin önemini vurgular.
2. Sizce çalışmak neden önemlidir? Anlatınız.
Kısa Cevap :
Çalışmak, bireylerin hem kişisel hem de toplumsal gelişimlerini sağlaması açısından önemlidir. Çalışmak, bilgi ve becerilerin artmasını, başarıların elde edilmesini ve hayatın daha kaliteli yaşanmasını sağlar.
Uzun Cevap :
Çalışmak, bireylerin hayatında birçok önemli yere sahiptir. Öncelikle, çalışmak bireyin kendi potansiyelini keşfetmesini ve geliştirmesini sağlar. Eğitim, iş hayatı ve sosyal ilişkilerde sürekli çaba gösteren bireyler, daha çok deneyim kazanır ve yeni bilgiler edinirler. Çalışma aynı zamanda bireylerin özgüvenlerini artırır; başarılı olduklarında kendilerine olan inançları pekişir.
Ayrıca, çalışmanın toplumsal bir boyutu da vardır. Bireylerin çalışarak üretmesi, toplumun ekonomik kalkınmasına katkıda bulunur. Bu, sadece bireyin değil, toplumun da refah düzeyinin artmasına neden olur. Sonuç olarak, çalışmak, bireyler için hayati bir öneme sahiptir; kişisel gelişim, başarı ve toplumsal katkı açısından kritik bir rol oynar.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kelimenin size çağrıştırdıklarını noktalı yerlere yazınız. çalışmak
Cevap :
Çalışmak kelimesi bana şunları çağrıştırıyor:
- Azim
- Başarı
- Hedef
- Disiplin
- Öğrenmek
- Gelişim
- Çaba
- Emek
Soru : b. Aşağıdaki kelimeleri ve kelime grubunu anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
Soru : c. Şiirde geçen, anlamlarını bilmediğiniz kelimeleri sözlükten bulup öğreniniz.
Cevap :
- Aydınlık: Işıkla dolu olan, karanlık olmayan; açık, net, anlaşılan. Genelde bilgi ve öğrenme ile ilişkilendirilir.
- Koşul: Bir durumun, olayın veya bir şeyin olabilmesi için gereken şart veya gerekçe.
- Bereket: Bolluk, çokluk; genellikle tarımsal ürünlerin veya zenginliğin artması anlamında kullanılır.
- Bolluk: Çokluk, genişlik; ihtiyaçların karşılanması durumunu ifade eder.
- Tembel: Çalışmaya veya bir şey yapmaya isteksiz, hareketsiz; çalışkan olmayan kişi.
- Harcamak: Kullanmak, sarf etmek; bir şeyi tüketmek veya bir amaç için harcama yapmak.
Soru : ç. Sözlüğünüzü inceleyiniz. Kelimelerin, sözlükte nasıl sıralandığı hakkındaki düşüncelerinizi öğretmeninizden söz alarak arkadaşlarınızla paylaşınız. Konuşurken işitilebilir bir ses tonu kullanınız. Konuşan arkadaşlarınızın sözünü kesmeden onları saygıyla ve sabırla dinleyiniz.
Cevap : Sözlüklerde kelimeler, alfabetik sıraya göre düzenlenir. Bu, aradığımız kelimeleri hızlıca bulmamıza yardımcı olur. Her kelimenin anlamı, kullanımı ve bazen eş veya zıt anlamlıları yer alır. Sözlük kullanmak, dilimizi geliştirmemizi sağlar. Dinlediğiniz için teşekkür ederim!
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Hangi yaştaki insanlar çalışmalılar?
Cevap : Her yaştaki insanlar çalışmalılar.
2. İnsanlar aydınlığa nasıl ulaşırlar?
Cevap : İnsanlar çalışmakla aydınlığa ulaşırlar.
3. Sağlıklı yaşamanın koşulu nedir?
Cevap : Sağlıklı yaşamanın koşulu çalışmaktır.
4. Yan gelip uyumanın sonucu ne olur?
Cevap : Yan gelip uyumanın sonucu ağlamaktır.
5. Çalışanın evine ne dolar?
Cevap : Çalışanın evine bereket ve bolluk dolar.
6. Tembel insan, ömrünü nasıl harcar?
Cevap : Tembel insan ömrünü boşu boşuna harcar.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki açıklamaya göre metinle ilgili verilen soruları cevaplayınız.
Cevap :
- Şiirde üç dörtlük (kıta) vardır.
- Şiirdeki dize sayısı on ikidir.
- Şiirin ikinci dizesinin son kelimesi beş harften oluşmaktadır.
- Şiirin üçüncü dörtlüğündeki ikinci dizenin ilk kelimesi üç heceden oluşmaktadır.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki açıklamaya göre “Çalışmak” başlıklı şiirin ana duygusunu noktalı yere yazınız.
Cevap :
Şiirin ana duygusu: çalışmanın önemi ve değeridir; çalışma ile başarıya ulaşmanın, sağlıklı bir yaşam sürmenin ve hayatın bereketlenmesinin vurgulandığı bir anlayıştır.
5. ETKİNLİK
Soru : a. Çalışarak neleri, nasıl başardığınız ve neleri başarabileceğiniz hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Kısa Cevap :
Çalışarak iyi bir not ortalaması elde ettim ve birçok beceri kazandım. Düzenli çalışarak projelerimi zamanında tamamlayabiliyorum ve derslerimde daha iyi anlama sağlıyorum. Gelecekte hedeflerime ulaşmak için daha çok çalışacağım.
Uzun Cevap :
Çalışarak birçok şeyi başardım. Öncelikle, okulda düzenli çalışarak derslerimde yüksek notlar almayı başardım. Özellikle sınavlara hazırlanırken planlı bir çalışma programı oluşturduğumda, konuları daha iyi anlamış ve öğrendiğim bilgileri kalıcı hale getirmiş oldum. Ayrıca, grup projelerinde de aktif olarak yer alarak iş birliği yapmayı ve iletişim becerilerimi geliştirdim.
Bu sayede, yalnızca akademik anlamda değil, sosyal anlamda da kendimi geliştirdim. Gelecekte, belirlediğim hedeflere ulaşmak için disiplinli bir şekilde çalışmaya devam edeceğim. Örneğin, bir dil öğrenmek veya yeni bir beceri edinmek için kurslara katılmayı planlıyorum. Çalışmanın getirdiği başarılar, insanı motive eden en önemli faktörlerden biri; bu nedenle çalışarak neleri başarabileceğime inanıyorum.
Soru : b. Arkadaşlarınızla konuşurken ve onları dinlerken aşağıdakilerden hangilerini uyguladınız? Uyguladıklarınız için , uygulamadıklarınız için görselini boyayınız.
Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği kendi anlatımınıza göre değerlendirmeniz gerekmektedir.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki yazımları inceleyiniz. Bu harfleri, yapısal özelliklerine dikkat ederek sırasıyla ilgili satırlara yazınız.
Cevap : Bu kısmı sizin el yazınızla doldurmanız gerekmektedir.
Soru : b. Harflerin alfabemizdeki sırasına göre oluşturulan aşağıdaki şifreyi, belirtilen sıradaki harfi ilgili kutucuğa yazarak bulunuz.
Cevap :
1. Şifre : Çalışan Başarır
2. Şifre : Emek Olmadan Yemek Olmaz
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. Türkçe ders kitabınızın ilk on sayfasını ve son beş sayfasını inceleyiniz. Bu sayfalarda hangi bölümlerin bulunduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap : Türkçe ders kitabımızın ilk on sayfasında İstiklal Marşı, Andımız, Atatürk’ün bir fotoğrafı ve içindekiler kısmı yer alıyor. Kitabın son beş sayfasında ise kaynakça bölümü bulunuyor.
Soru : b. Kitaplardaki temel bölümlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyunuz. Bu açıklamalarla ilgili soruları arkadaşlarınızla konuşarak cevaplayınız.
Soru: Kitabın ilk sayfalarında bulunur. Kitabın içeriğindeki konu başlıklarının sayfa numaralarıyla gösterildiği listedir. Bu bölüme ne ad verilir?
Cevap: Bu bölüme “İçindekiler” adı verilir.
Soru: Türkçe ders kitabınızda bu bölüm kaçıncı sayfalarda bulunmaktadır?
Cevap: Türkçe ders kitabımızda bu bölüm 7. ve 9. sayfalar arasında yer almaktadır.
Soru: Bu bölümden nasıl yararlanırsınız?
Cevap: Aradığım bir konuyu veya metni bu bölüm sayesinde kolayca bulabilirim.
Soru: Kitabın son sayfalarında bulunur. Okuduğunuz metinlerde geçen bazı kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarının yer aldığı bölümdür. Bu bölüme ne ad verilir?
Cevap: Bu bölüme “Sözlük” adı verilir.
Soru: Türkçe ders kitabınızda bu bölüm kaçıncı sayfalarda yer almaktadır?
Cevap: Türkçe ders kitabımızda bu bölüm 303 ve 306. sayfalar arasında yer almaktadır.
Soru: Bu bölümde kelimeler nasıl gruplanmıştır?
Cevap: Bu bölümde kelimeler, ilk harflerine göre yani alfabetik sıraya göre gruplanmıştır.
Soru: Her grupta ilk harfi aynı olan kelimelerin sıralaması nasıl yapılmıştır?
Cevap: İkinci harfin alfabedeki yerine göre sıralama yapılmıştır.
Soru: Her grupta ilk iki harfi aynı olan kelimelerin sıralaması nasıl yapılmıştır?
Cevap: Üçüncü harfin alfabedeki yerine göre sıralama yapılmıştır.
Soru: Kitabın son sayfalarında bulunur. Kitap hazırlanırken yararlanılan kaynakların listelendiği bölümdür. Bu bölüme ne ad verilir?
Cevap: Bu bölüme “Kaynakça” adı verilir.
Soru: Türkçe ders kitabınızda bu bölüm kaçıncı sayfalarda yer almaktadır?
Cevap: Bu bölüm, kitabımızda 307 ve 311. sayfalar arasında yer almaktadır.
Soru: Bu bölümde hangi bilgilere yer verilmiştir?
Cevap: Bu bölümde yararlanılan kaynakların yazarlarının adı-soyadı, eserin adı, eserin basıldığı şehir, yayınevi ve basım yılı bilgilerine yer verilmiştir.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Metinler aracılığıyla anlamlarını yeni öğrendiğiniz kelimeleri ve kelime gruplarını yazmak için kendi sözlüğünüzü oluşturunuz.
Cevap : Kendinize küçük bir not defteri alarak sözlük oluşturunuz.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki öğrenciler, öğretmenlerinin yazdırdığı kelimeleri alfabetik sıralamaya göre listelerken yanlışlık yapmışlardır. Alfabetik sıraya göre yeri yanlış olan kelimelerin başındaki kutucukları örnekteki gibi boyayınız.
Cevap :
Soru : Boyadığınız kutucuklardaki harfleri soldan sağa doğru sırasıyla yazarak şifreyi bulunuz.
Cevap : Şifre : TÜRK ALFABESİ
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Sevdiğiniz bir arkadaşınızın fotoğrafını sınıfa getiriniz. Arkadaşınızın en sevdiğiniz özelliğini nedenleriyle birlikte defterinize yazınız.
Cevap : Sonraki metne hazırlık kısmını kendinize göre en sevdiğiniz arkadaşınıza göre yapınız.