3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144, 145, 146, 147, 148 Cevapları” başlığı, öğrencilere yönelik kapsamlı etkinlik çözümleri sunmaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Öfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” kısmında, dinleme metniyle ilgili soruların doğru cevapları ve detaylı açıklamaları yer almaktadır. Bu etkinlik çözümleri, öğrencilerin dinleme ve anlama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, metne dair çözüm önerileri ve analizlerle desteklenmiştir. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayıncılık” bölümünde, öğrencilerin eksiklerini tamamlamalarına ve konuları pekiştirmelerine yönelik detaylı açıklamalar bulunmaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


1) Öfkelendiğinizde öfkenizi kontrol etmek için neler yaparsınız? Arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Öfkelendiğimde öfkemi kontrol etmek için öncelikle derin bir nefes alır ve birkaç saniye boyunca sakinleşmeye çalışırım. Eğer mümkünse bulunduğum ortamdan kısa bir süre uzaklaşırım. Öfkemi ifade etmek için sakin bir dille konuşmayı tercih ederim. Bazen de sevdiğim bir şeyle meşgul olmak, örneğin kitap okumak ya da bir yürüyüşe çıkmak, öfkemin azalmasına yardımcı olur. Kendimi anlamaya çalışarak neden öfkelendiğimi sorgular ve çözüm odaklı düşünmeye gayret ederim. Bu yöntemlerle öfkemi daha iyi yönetebiliyorum.


2) Tahmininizi aşağıdaki boş alana yazınız. Metni dikkatle dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını değerlendirmeyi unutmayınız


Cevap : Görsele bakıldığında metnin konusu, öfkeyi yönetme ve duyguları kontrol etme olabilir. Aliş’in çevresindeki kuşlar, duygularını sembolize ediyor gibi görünüyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ 


1. Aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını, metinde geçtiği cümlelerden yararlanarak tahmin ediniz. Bu sözcüklerle ilgili birer cümle yazınız.


Cevap :

Üşüşmek Kelimesi

Sözcük Anlamı: Bir yere topluca ve hızlıca gelmek, toplanmak.
Tahminim: İnsanların ya da hayvanların bir yere yoğun bir şekilde gitmesi.
Cümlem: Sokakta yere dökülen yemleri gören güvercinler hızla üşüşmeye başladı.

Orkestra Kelimesi

Sözcük Anlamı: Çeşitli müzik aletlerinden oluşan bir topluluk; bir müzik eserini birlikte çalan sanatçılar grubu.
Tahminim: Bir grup müzisyenin birlikte çaldığı topluluk.
Cümlem: Orkestra, konserin sonunda büyük bir alkış aldı.

Şef Kelimesi

Sözcük Anlamı: Bir işte ya da toplulukta yönetici olan kimse; özellikle müzik topluluklarını yöneten kişi.
Tahminim: Bir grubu yöneten kişi.
Cümlem: Orkestra şefi, performans sırasında müzisyenlere dikkatle rehberlik etti.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ  


1. Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


a. Aliş’in başına kuşlar niçin üşüşmüştür?


Cevap : Aliş, dondurmasının düşmesi nedeniyle öfkelenip bağırmaya başladığı için kuşlar başına üşüşmüştür.


b. Aliş’in başına üşüşen kuşların özellikleri nelerdir?


Cevap : Kuşlar, Aliş’in öfkesiyle ortaya çıkmış ve onun duygularını temsil eden gürültücü bir orkestra gibi davranmışlardır. Aliş ne kadar öfkelendiyse kuşların sayısı o kadar artmıştır.


c. Aliş, kuşların varlığını kabul ettiğinde ne olmuştur?


Cevap : Aliş, kuşların varlığını kabul edip sakinleştiğinde kuşlar yavaş yavaş uzaklaşmaya başlamış ve sonunda neredeyse tamamen kaybolmuşlardır.


ç. Öfke kuşları gittiğinde Aliş neler hissetmiştir?


Cevap : Kuşlar uzaklaştığında Aliş hafiflemiş, sakinleşmiş ve mutlu hissetmiştir.


d. Metnin konusunu ve ana düşüncesini yazınız.


Cevap :

Metnin Konusu : Öfkeyi ve duyguları kontrol etme yöntemleri.

Metnin Ana Düşüncesi : Öfkemizi ve duygularımızı kabul edip sakinleştiğimizde, bu duyguların etkisi azalır ve bizi rahatsız etmez.


2. Dinlediğiniz metinde yer alan hayal ürünü ve gerçek ifadeleri yazınız.


Cevap :

Hayal Ürünü İfadeler:

  • Aliş’in etrafında öfke kuşlarının ortaya çıkması.
  • Kuşların onun duygularını temsil eden bir orkestra gibi davranması.

Gerçek İfadeler:

  • İnsanların öfkelendiğinde duygularını kontrol etmekte zorlanması.
  • Sakinleştiğinde kişinin kendini daha iyi hissetmesi.
  • Öfkenin normal bir duygu olduğu ve kabul edilmesi gerektiği.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Dinlediğiniz metne göre aşağıda verilen eksik ifadeleri kutu içindeki sözcüklerle tamamlayınız. Cümleleri oluş sırasına göre numaralandırıp paragraf oluşturunuz.


Cevap :

Bir sihirli sözcük lazımdı ona, “Abra Kadabra…” deyip kuşları yok edecek.
En iyisi bağırıp çağırarak kuş kovmaya çalışmaktı.
Çevresini irili ufaklı bir sürü kuş sarmıştı.
Bu yüzden bağırdı, çağırdı, hopladı ve zıpladı.


2. Aşağıdaki görsellerle varlıkların özelliklerini belirten veya niteleyen sözcükleri eşleştiriniz. Eşleştirdiğiniz sözcüklerle defterinize kısa bir öykü yazınız. 


Cevap :

Acı ve Mutluluk

Kıvırcık saçlı küçük bir kız çocuğu, mavi elbisesiyle sokakta koşuyordu. Boynunda bir çift küpe parlıyordu. Yaşlı dedesi ona acı biberlerin olduğu bir bahçeyi gösterdi. “Dikkat et, acı olabilir,” dedi. Kız çocuğu, dedesinin uyarısını dinlemeden bir biber koparıp ısırdı. Hemen ağlamaya başladı. Dede, ona ekmek vererek “Acıyı geçirecek” dedi. Ekmek yediğinde acı geçti ve kız, mutluluğun bazen acıyı tatmaktan geçtiğini öğrendi.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ


Soru : Dinlediğiniz metni olayların oluş sırasını dikkate alarak ana hatlarıyla anlatınız. Dinlediğiniz metinle ilgili görüşlerinizi nezaket kurallarına uyarak arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Olayların Oluş Sırasına Göre Ana Hatlarla Metnin Özeti:

Aliş’in dondurması düştüğünde öfkelenir ve bağırmaya başlar. Bu sırada etrafını kuşlar sarar. Aliş, kuşları kovmak için çırpınsa da onlar daha da artar. Sonra kuşların varlığını kabul eder ve sakinleşir. Kuşlar uçar, sadece iki kuş kalır. Aliş, öfkesini kontrol etmeyi öğrenmiş olur ve annesi ona bunun bazen tekrar olabileceğini ama artık duygularını kontrol edebileceğini söyler.

Görüşlerim:

Metin, öfke ile başa çıkmayı ve duyguları kabul etmeyi öğretici bir şekilde anlatıyor. Aliş’in kuşlarla barışması, çocuklar için önemli bir ders veriyor.


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Defterinize “çabuk öfkelenmek, başka özellikleri fark etmek, kendi özelliklerinin farkına varmamak, öz güven sahibi olmak, olumlu düşünmek” gibi davranış ve duyguları içeren bir öykü yazınız. Öykünüzü sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Başlık: “Kendi Gücünü Keşfeden Ege”

Bir zamanlar, Ege adında bir çocuk yaşardı. Ege çok çabuk öfkelenirdi. En küçük şeylere bile kızar, bağırır ve sinirlenirdi. Bir gün okulda yeni bir çocuk olan Ayşe, Ege’ye yaklaşarak ona yardımcı olmak istedi ama Ege hemen sinirlenip, “Bana yardım etme!” diye bağırdı. Ayşe üzülerek geri çekildi. O sırada Ege’nin öğretmeni yanına geldi ve, “Ege, öfkeni kontrol etmeyi öğrenmelisin. Senin gibi güçlü bir çocuğun, öfkesini kontrol etmesi gerekir,” dedi.

Ege, öğretmeninin sözlerini düşündü. O an, aslında başka özelliklerini de fark etti. Ne kadar da iyi bir basketbolcu, ne kadar da hızlı koşabilen bir çocuktu. Ama en önemli şey, kendi öz güveninin farkına varmıştı. Ayşe ile konuşmaya karar verdi ve ona ne kadar güzel bir basketbol oynadığını gösterdi. Ayşe, Ege’nin ne kadar yetenekli olduğunu fark etti.

O günden sonra, Ege her zaman olumlu düşünmeye başladı. “Öfkenin beni yönetmesine izin vermemeliyim,” dedi kendi kendine. Artık her durumda sakin kalabiliyor ve daha mutlu oluyordu.

Sonuç: Ege, öfkesini kontrol etmeyi, başkalarının özelliklerine saygı göstermeyi ve en önemlisi kendi gücünü keşfetmeyi öğrendi.



 

Our Score