3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163-164-165 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ayçiçeği ve Papatya Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Filozof Kedi ile Öz Güven Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165 Cevapları” başlığı altında, etkinlik sorularının doğru çözümleri ve açıklamaları yer almaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Ayçiçeği ve Papatya Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, öğrencilerin metni anlayarak yorumlama becerilerini geliştirecek çözümler sunar. Bu etkinlikler, öğrencilerin Türkçe dersindeki okuma, anlama ve yazma becerilerini pekiştirmek amacıyla hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163-164-165 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin eksiksiz ve doğru bir şekilde çözümlenmesini sağlar. Aynı zamanda “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-160-161-162-163-164-165 MEB Yayıncılık” kısmında, bu sayfalara dair detaylı çözüm önerileri yer alarak öğrencilerin eksiklerini gidermelerine katkı sağlar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-159-160-161-162-163-164-165


TEMADA NELER ÖĞRENECEĞİZ? 


1) 5. temada yer alan metinlerin başlıklarını ve görsellerini inceleyiniz. Bu temada neler öğreneceğinizi tahmin ediniz.


Cevap : 5. temadaki başlıkları ve resimleri inceledim. Bu temada özgüvenimi artırmayı, kendimi geliştirmeyi, doğayı sevmeyi, gelecekteki meslekler hakkında bilgi edinmeyi ve hayallerimi gerçekleştirme yollarını öğrenmeyi bekliyorum.


2) Kendinizi geliştirmek için neler yapabilirsiniz? Düşüncelerinizi maddeler hâlinde yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Kendimi geliştirmek için yapabileceklerim:

  1. Düzenli kitap okumak ve yeni bilgiler öğrenmek.
  2. İlgi duyduğum alanlarda kurslara veya atölyelere katılmak.
  3. Kendime günlük ve uzun vadeli hedefler koyarak planlı çalışmak.
  4. Doğru ve etkili bir şekilde zaman yönetimi yapmak.
  5. Yeni hobiler edinerek farklı beceriler geliştirmek.
  6. Hata yapmaktan korkmayıp, hatalarımdan ders almak.
  7. Çevremdeki insanlardan fikir ve öneriler alarak geri bildirimlere açık olmak.
  8. Sağlıklı bir yaşam tarzı benimseyerek beden ve zihin sağlığıma özen göstermek.
  9. Teknolojik yenilikleri takip ederek dijital becerilerimi artırmak.
  10. Empati kurarak çevremdeki insanlarla daha iyi iletişim geliştirmek.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Dostluk kavramının anlamını araştırınız. Araştırma sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Dostluk, insanlar arasındaki sevgi, saygı ve güvene dayalı samimi bir ilişkiyi ifade eder. Dostlukta insanlar birbirlerine destek olur, zor zamanlarda yanlarında bulunur ve mutluluklarını paylaşır. Dostluk, karşılıklı anlayış ve sadakati içerir. Aynı zamanda hoşgörü, dürüstlük ve içtenlik gibi değerlerle güçlenir.

Dostluk, yalnızca eğlenmek değil, aynı zamanda zorluklarla birlikte mücadele etmeyi ve hayatı paylaşmayı gerektirir. Gerçek bir dost, her durumda yanınızda olan ve sizi olduğunuz gibi kabul eden kişidir. Dostluk, insan yaşamında önemli bir yer tutar ve manevi olarak insanı güçlü kılar.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ 


1. Aşağıdaki sözcük ve sözcük grubunun metindeki anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulunuz. Sözcükleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

İhmal etmek

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Gerekli özeni göstermemek, savsaklamak.
  • Tahminim: Bir işi önemsememek, yapmayı unutmamak.
  • Cümlem: Derslerini ihmal etmek, başarısızlığa yol açabilir.

Yüzleşmek

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Bir kişi ya da durumla doğrudan karşı karşıya gelmek.
  • Tahminim: Sorunlarla veya biriyle karşı karşıya gelmek.
  • Cümlem: Geçmişte yaptığı hatalarla yüzleşmek ona çok şey öğretti.

Olgunlaşmak

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Gelişip tam duruma gelmek, olgun bir hâle gelmek.
  • Tahminim: Daha bilgili ve deneyimli hâle gelmek.
  • Cümlem: İnsan zamanla yaşadığı deneyimlerle olgunlaşır.

2. “Ahenk” sözcüğü aşağıdaki cümlelerin hangisinde metindeki anlamıyla kullanılmıştır? Kutuları “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Çalgılı eğlence.
(X) Toplumsal çevreye veya bir duruma uyma.
Kulağa hoş gelen ses veya söz dizisi, ezgi.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları


3. Aşağıda dilimize yabancı dillerden geçmiş sözcükler verilmiştir. Bu sözcükleri Türkçe karşılıkları ile eşleştiriniz.


Cevap :

  • Duyuru → Anons
  • Uyarı → Alarm
  • Savunma → Defans
  • Çevrim içi → Online
  • Gösteri → Şov

OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Metindeki kahramanları bularak yazınız.


Cevap : Ayçiçeği, papatya, serçe, güneş, güzel kız


2. Bulduğunuz kahramanların kişilik özelliklerini yazınız.


Cevap :

  • Ayçiçeği: Sadık, duygusal, dost canlısı
  • Papatya: Şımarık, sevgiye duyarlı, pişmanlık duyan
  • Serçe: Yardımsever, anlayışlı
  • Güneş: Şahitlik eden, dostluğu izleyen
  • Güzel Kız: Hayalperest, düşüncesiz

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları


3. Ayçiçeği niçin üzülmüştür?


Cevap : Papatyanın, insanların ilgisiyle şımarıp dostluğunu ihmal etmesine üzülmüştür.


4. Serçe, üzülen ayçiçeğini teselli etmek için ona neler söylemiştir?


Cevap : “Bazen canlılar sevgi ve ilginin etkisiyle hayatlarında değerli olan şeyleri unuturlar. Biraz sabır edersen, papatya bu ilgiyi aşar ve dostluğunuz devam eder.”


5. Papatyanın gerçeklerle yüzleşmesini sağlayan olay nedir?


Cevap : Bir kızın, yapraklarını yolarken onu yere atması ve ilgisini kaybetmesidir.


6. Metnin konusu ve ana düşüncesini yazınız. 


Cevap :

Metnin Konusu : Ayçiçeği ve papatyanın dostluğu

Metnin Ana Düşüncesi : Gerçek dostluk, sevdiğini yüreğinde büyütmekle olur.


7. Okuduğunuz metnin türü nedir? Niçin?


Cevap : Masaldır; çünkü doğadaki varlıklar insan özellikleriyle anlatılmış, hayal ürünü bir olay işlenmiştir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Altı çizili sözcüklerin eş seslisini kullanarak yeni bir cümle yazınız.


Kendime bir yer buldum. (yer)
Cevap: Bu bıçağın keskin tarafı eti kolayca yer.

Kız ona el sallıyordu. (el)
Cevap: Babam, dükkânı için yeni bir el işe aldı.


Soru : Metinde tırnak işaretinin kullanıldığı cümlelerin altını çiziniz. Tırnak işaretinin kullanılma sebebini aşağıdaki boşluğa yazınız.


Cevap :

Metinde Tırnak İşaretinin Kullanıldığı Cümleler:

  • “Üzülme, bazen canlılar sevgi ve ilginin etkisiyle hayatlarında değerli olan şeylerin onlar için ne kadar önemli olduğunu unuturlar.”
  • “Gerçek dost sevdiğini gözünde değil yüreğinde büyütür.”

Tırnak İşaretinin Kullanılma Sebebi: Tırnak işareti, metinde başkalarının doğrudan söylediği sözleri belirtmek ve anlamını vurgulamak için kullanılmıştır.


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Siz serçenin yerinde olsaydınız iki arkadaşın yaşadığı problemin çözümü için neler yapardınız? Düşüncelerinizi desteklemek için örnekler verirken dilimize yabancı dilden girmiş sözcüklerin Türkçelerini de kullanmaya özen göstererek sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Eğer serçenin yerinde olsaydım, papatya ve ayçiçeği arasındaki problemin çözülmesi için önce her iki tarafı dinlerdim. Papatya’ya, “Gerçek dostluk sabırla büyür” derdim. Ayçiçeği’ne ise, “Dostunu ihmal etme, sevgi karşılıklı güvenle beslenir” diyerek ikisinin de birbirini anlamasını sağlardım. Bu şekilde, iletişim ve empati kurarak dostluklarını yeniden güçlendirirlerdi.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : İstediğiniz konuyu seçerek kısa bir masal yazınız.


Cevap :

Küçük Kelebek ve Büyük Orman

Bir zamanlar, küçük bir kelebek büyük bir ormanda yaşıyormuş. Her gün çiçekleri ziyaret eder, ağaçların gölgesinde dinlenirmiş. Ancak bir şey eksikmiş; hiç arkadaşı yokmuş.

Bir gün, ormanda dolaşırken bir sincapla karşılaşmış. Sincap, ona gülümseyerek, “Merhaba küçük kelebeğim, yalnız mısın?” demiş.

Kelebek, “Evet, kimseyle konuşamadım,” demiş üzgün bir şekilde.

Sincap, “O zaman benimle oyna!” demiş.

Kelebek ve sincap o günden sonra en iyi arkadaş olmuş. Birlikte ormanın her köşesini keşfetmiş, neşeyle vakit geçirmişler.

Masalın sonu: Gerçek dostluk, her zaman en beklenmedik yerlerde başlar.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


TAHMİNLERİMİZİ SÖYLEMEYE HAZIR MIYIZ


Soru : Ozan’ın sizlere sormak istediği sorular aşağıda verilmiştir. Soruları cevaplayınız.


1. Her konuda yetenekli olabilir miyiz? Niçin?


Cevap : Hayır, çünkü her insanın farklı güçlü yönleri ve ilgi alanları vardır.


2. Bir konuda başarısız olduğumuzda kendimizi nasıl hissederiz?


Cevap : Üzgün, hayal kırıklığına uğramış veya moral bozukluğu hissedebiliriz.


3. Kendine güvenen bir insan zorluklar karşısında nasıl davranır?


Cevap : Sakin kalır, çözüm arar ve pes etmeden mücadele eder.



 

Our Score