3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 174-177-178-179-180 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hürkuş’la Göklerde Çıkmaya Hazır Mısınız? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hürkuş’la Göklerde Çıkmaya Hazır Mısınız? Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 Cevapları, öğrencilerin hayal dünyalarını genişletmeyi amaçlayan eğlenceli etkinlikler içermektedir. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hürkuş’la Göklerde Çıkmaya Hazır Mısınız? Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere havacılık ve uçuş hakkında bilgiler sunarak, onların ilgi alanlarını çeşitlendirir. Bu metin, Hürkuş’un maceralarını anlatırken, çocuklara hayal kurmanın ve hedef belirlemenin önemini de vurgular.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 174-177-178-179-180 İlke Yayıncılık”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmek ve uygulama fırsatları sunmak açısından kritik bir role sahiptir. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 174-177-178-179-180 İlke Yayıncılık bölümleri, öğrencilerin Hürkuş’un hikayesinden ilham alarak kendi hayallerini gerçekleştirme konusunda motive olmalarına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler, çocukların hem bireysel hem de grup içinde öğrenme süreçlerini desteklerken, özgüvenlerini artırır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179-180


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. “Çalışmak” ve “başarı” arasındaki ilişki hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : “Çalışmak” ve “başarı” arasındaki ilişki oldukça güçlüdür. Çalışmak, hedeflere ulaşmak için gereken çabayı ifade ederken, başarı bu hedeflere ulaşma durumudur. Daha fazla emek harcayan bireyler genellikle daha fazla başarı elde eder. Hedef belirlemek, disiplinli bir çalışma ve öğrenme süreci, başarıyı artırır. Kısacası, çalışmak, başarı için önemli bir temeldir; azimle çalışanlar sonunda başarılı olma ihtimallerini artırır.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Anlamları verilen kelimeleri ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı çözünüz.


Cevap :

  1. Atölye: Zanaatçıların veya resim, heykel sanatlarıyla uğraşanların çalıştığı yer.
  2. Prototip: Tasarlanan ürünün tanıtım veya deneme amacıyla üretilen ilk örneği.
  3. Miras: Bir neslin kendinden sonra gelen nesle bıraktığı şey.
  4. Tasarımcı: İnsanlığın ihtiyaçlarını karşılamak için iyi bir estetik tasarım ile en az maliyette, en yüksek verimlilik ve güvenlikte teknoloji veya sistem geliştiren kimse.
  5. Aceleci: Davranışları çabuk ve kesin olan.
  6. İcatçı: Yeni bir buluş ortaya koyan, icat eden kimse.
  7. Sıradışı: Şaşılacak kadar değişik.
  8. Estetik: Çekicilik, biçim, görünüş, durum, konuşma ve davranışlarıyla hoşa giden, beğenilen.

Soru : b. Bu kelimelerden dördünü cümle içinde kullanınız.


Cevap :

  1. Atölye: Ahmet, resim yeteneğini geliştirmek için yerel bir atölyede ders almaya başladı.
  2. Prototip: Mühendisler, yeni otomobil modelinin prototipini bu yıl içinde tamamlayacaklarını açıkladılar.
  3. Miras: Dedem, sanat eserlerinden oluşan zengin bir miras bıraktı.
  4. Tasarımcı: Yetenekli bir tasarımcı, kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayan işlevsel bir ürün yarattı.
  5. Aceleci: Aceleci davranan arkadaşım, sunduğu projede bazı hatalar yaptı.
  6. İcatçı: Einstein, birçok devrim niteliğinde buluşun icatçısı olarak tanınır.
  7. Sıradışı: Bu sergide yer alan sıradışı sanat eserleri, herkesin dikkatini çekti.
  8. Estetik: Yeni tasarımın estetik görünümü, tüm ziyaretçilerin beğenisini kazandı.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Aslan, odasını neye dönüştürdü?


Cevap : Aslan, odasını küçük bir atölyeye dönüştürdü.


2. Aslan’ın takım arkadaşları kimlerdir?


Cevap : Aslan’ın takım arkadaşları Mehmet, Zeynep ve Eren’dir.


3. Maceranın ilk filmi nedir?


Cevap : Maceranın ilk filmi “Aslan Hürkuş: Kayıp Elmas”dır.


4. Aslan’ın ve takımının ikinci görevi nedir?


Cevap : Aslan’ın ve takımının ikinci görevi Gökbey’i kötü adam Yaralı Yüz’ün elinden kurtarmaktır.


5. İkinci görevinde takıma yeni katılan üye kimdir?


Cevap : İkinci görevinde takıma yeni katılan üye Aslan’ın yaptığı sevimli robotudur.


6. Gökbey’in halka tanıtılacağı gösteri nerede yapılmıştır?


Cevap : Gökbey’in halka tanıtılacağı gösteri Kapadokya’da yapılmıştır.


7. İlk Türk eğitim uçağımız olan Hürkuş, adını nereden almıştır?


Cevap : Hürkuş, adını ilk Türk pilot ve uçak tasarımcılarından Vecihi Hürkuş’tan almıştır.


8. Hürkuş uçağımızı yakından görmek için ne yapmamız gerekir?


Cevap : Hürkuş uçağını yakından görmek için bilgisayarlarımızın başına geçip macerayı izlemeliyiz.


9. “İstikbâl göklerdedir. Göklerini koruyamayan uluslar, yarınlarından asla emin olamazlar” sözü kime aittir?


Cevap : Bu söz, kurucu önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e aittir.


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin türünü, konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız


Cevap :

  • Metin Türü: Hikâye
  • Konusu: Aslan ve arkadaşlarının uçakları Hürkuş ile yaşadığı maceralar ve dostlukları.
  • Ana Fikir: Teknolojik gelişmelerin takip edilmesi ve meraklı bir şekilde yeni icatlar yaparak geleceğe katkıda bulunmak.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : a. Metni, olayların oluş sırasına göre ana hatlarıyla anlatınız.


Cevap :

  1. Aslan, odasında küçük bir atölye kurarak uçak modelleri çizmeye ve robotlar yapmaya başlar.
  2. Aslan’ın arkadaşları Mehmet, Zeynep ve Eren ile birlikte Hürkuş adlı bir uçağı keşfederler.
  3. Dört arkadaş, Hürkuş’u kötü adamların elinden kurtarmak için maceraya atılır.
  4. Aslan, Hürkuş’u çalıştırarak kötü adamlarla karşılaşır.
  5. İkinci görevlerinde Gökbey’in kurtarılması için yeni bir üye olan robot ekibe katılır.
  6. Ekip, Gökbey’in halka tanıtılacağı gösteri için Kapadokya’ya gider.
  7. Gösteri sırasında Gökbey, kötü adamlar tarafından kaçırılır.
  8. Aslan ve arkadaşları, Gökbey’i kurtarmak için Türkiye’nin dört bir yanını gezer.
  9. Dostlukları sayesinde Gökbey’i bulur ve göklere yeniden kazandırırlar.

Soru : b. Ülkemizde her yıl düzenlenen teknofest etkinliklerinde yerli üretimler
tanıtılıyor. Bu etkinlikleri izlediğinizde neler hissediyorsunuz?


Cevap : Teknoloji festivali olan Teknofest’i izlediğimde büyük bir heyecan ve gurur hissediyorum. Ülkemizin yerli ve milli projelerle dünya sahnesinde yer aldığını görmek beni çok mutlu ediyor. Gençlerin ve girişimcilerin yenilikçi fikirlerini hayata geçirmesi, geleceğe olan inancımı artırıyor. Ayrıca, bu etkinlikler bana teknolojiye olan ilgimi geliştirmek için ilham veriyor ve daha fazla bilgi edinme isteği uyandırıyor.


Soru : c. Siz de dedelerimizin bıraktığı mirastan esinlenip hangi yerli proje içerisinde yer alarak vatanınıza hizmet etmek istersiniz?


Cevap : Dedelerimizin bıraktığı mirastan esinlenerek yerli bir uçak tasarım projesinde yer almak isterim. Uçakların teknolojik gelişimini takip ederek, mühendislik bilgimi kullanarak bu alanda yenilikçi ve çevre dostu bir model geliştirmeyi hedefliyorum. Böylece, ülkemizin havacılık alanında daha da ileri gitmesine katkı sağlamış olacağım. Aynı zamanda, gençlere bu alanda ilham vererek onları da bu projeye katılmaya teşvik etmek istiyorum.


Soru : ç. Vecihi Hürkuş ve Nuri Demirağ ile ilgili yaptığınız araştırmada elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Vecihi Hürkuş, Türkiye’nin ilk uçak tasarımcısı ve pilotudur. Hürkuş, 1925 yılında kendi tasarımı olan “Hürkuş” uçağını yaparak Türk havacılığında önemli bir adım atmıştır. Hürkuş, Türkiye’nin havacılık alanında kendine güvenen bir yol almasına yardımcı olmuştur. Nuri Demirağ ise, Türk sanayisinde önemli bir rol oynayan girişimcidir. Uçak üretimi ve havacılık sektöründe çalışarak Türkiye’nin yerli uçak üretimi konusunda öncülerden biri olmuştur. Her iki isim de, ülkemizin bağımsız bir havacılık endüstrisi oluşturma çabasında büyük katkılar sağlamışlardır. Onların hikayeleri, gençlerin kendi hayallerini gerçekleştirmek için ilham almalarına yardımcı olmaktadır.


5. ETKİNLİK


Soru : Aslan evinde küçük bir atölyeye dönüştürdüğü odasında çizimler yapıyor. Siz de aşağıya, gerçekleşmesini istediğiniz hayalinizin resmini çizerek tanıtınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki şiiri önce noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz. Sonra şiiri özenli ve okunaklı şekilde noktalı yere yazınız.


Cevap :

FİL İLE KARINCA

Fil, yerde karıncayı
Görünce şöyle baktı.
Bu yaratık gerçekten
Ne de çok ufacıktı.

Karıncayı düşündü,
Ayrıca cüssesini.
Şu Allah’ın işine
Akıl ermez bir türlü.

Karınca sezdi bunu,
Güldü kendi kendine.
File doğru dönerek
Baktı onun yüzüne:

Görünüşe bakarak
Verden göğe haklısın.
Fil yanında karınca
Okyanusta damlasın

Oysa tüm dünya bilir,
Karıncadır çalışkan.
Sıkletinin kırk katı
Yük taşır bu küçük can.”

Rahmi ALİ
Fil ile Karınca: Manzum
Fabllar


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Bir çiftliğiniz olduğunu düşününüz. Çiftliğinizde yapmak istediklerinizi listeleyiniz.


Cevap :

  1. Sebze ve meyve yetiştirmek.
  2. Hayvancılık yapmak (süt ve et için).
  3. Süt ürünleri (peynir, yoğurt) üretmek.
  4. Organik tarım uygulamak.
  5. Doğa yürüyüşleri için parkur oluşturmak.
  6. Eğitim programları düzenlemek.
  7. Eko-turizm etkinlikleri düzenlemek.
  8. Yerel pazarda ürün satmak.


 

Our Score