3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 181-185-186-187-188-189 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Deniz Çiftlikte Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Deniz Çiftlikte Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 Cevapları, öğrencilere çiftlik yaşamını tanıtmayı amaçlayan eğlenceli ve öğretici etkinlikler içermektedir. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Deniz Çiftlikte Metni Etkinlik Cevapları, çocukların tarım ve hayvancılıkla ilgili bilgi edinmelerini sağlayarak, bu konulara olan meraklarını artırır. Bu metin, Deniz’in çiftlikteki günlük yaşamını ve hayvanlarla olan etkileşimlerini anlatarak, öğrencilere doğa ile bağ kurmanın önemini vurgular.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmeleri için gerekli olan bilgileri sunar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 181-185-186-187-188-189 İlke Yayıncılık bölümleri, çocukların çiftlikteki hayvanları tanımasına ve doğayı koruma bilincini geliştirmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin hem bireysel hem de grup çalışmalarıyla aktif katılım sağlamalarını destekleyerek, öğrenme süreçlerini daha eğlenceli hale getirir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185-186-187-188-189
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Çiftçilik yapan birini tanıyor musunuz? Çiftçilerin yaptıkları işler hakkında neler biliyorsunuz? Anlatınız.
Cevap : Evet, tanıdığım bir çiftçi var. Çiftçiler, tarım ürünleri yetiştirir ve hayvancılık yaparlar. Topraklarını sürüp ekim yaparak sebze, meyve ve tahıl üretirler. Ayrıca, hayvanları besleyip, süt, et ve yumurta gibi ürünler elde ederler. Çiftçiler, doğayla sürekli etkileşim halinde oldukları için hava koşullarını ve mevsim döngülerini iyi takip ederler. Tarımda kullanılan çeşitli alet ve makineleri de kullanarak işlerini daha verimli hale getirirler. Çiftçilerin çalışmaları, toplumun gıda ihtiyacını karşılamak açısından çok önemlidir.
2. “Deniz Çiftlikte” başlıklı metinde sizce neler anlatılıyor olabilir? Açıklayınız.
Cevap : “Deniz Çiftlikte” başlıklı metinde, Deniz ve ablasının büyük amcalarının çiftliğinde geçirdikleri zaman anlatılıyor. Çiftlikteki hayvanlar, doğal yaşam ve tarımsal faaliyetler üzerinden, yerel üretimin önemi ve çiftlik hayatının sağlıklı yaşam üzerindeki etkileri vurgulanıyor. Deniz, bu deneyimle emeğin değerini öğreniyor ve doğal gıdaların sağlığını anlıyor.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimeler ve kelime gruplarıyla ilgili görseller verilmiştir. Verilen ipuçlarından yararlanarak bu kelimeleri ve kelime gruplarını yazınız. Görsellerden hareketle bunların anlamlarını tahmin ediniz.
Cevap :
Soru : b. Bu kelimelerin ve kelime grubunun anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Öğrendiklerinizi tahminlerinizle karşılaştırınız.
Cevap :
- Çapa Kelimesi
- Tahmin: Toprağı işlemek için kullanılan bir alet.
- Sözlük Anlamı: Toprağı işlemek veya havalandırmak için kullanılan bir alet.
- Ağıl Kelimesi
- Tahmin: Hayvanların barındığı kapalı bir yer.
- Sözlük Anlamı: Hayvanların barındığı yer, özellikle küçükbaş hayvanlar için yapılan kapalı veya açık alan.
- Tarım Kelimesi
- Tahmin: Bitki yetiştirme ve hayvancılık yapma işi.
- Sözlük Anlamı: Toprakta bitki yetiştirme ve hayvancılık yapma sanatı.
- Çoban Kelimesi
- Tahmin: Hayvanları güden kişi.
- Sözlük Anlamı: Koyun, keçi gibi hayvanları güden kişi.
- Kümes Kelimesi
- Tahmin: Tavukların veya diğer kanatlı hayvanların bulunduğu yer.
- Sözlük Anlamı: Tavuk, ördek gibi kanatlı hayvanların barındığı yer.
- Başak Kelimesi
- Tahmin: Tahıl bitkilerinin olgunlaşmış kısmı.
- Sözlük Anlamı: Tahıl bitkilerinin tanelerini taşıyan, çiçeklenme dönemindeki kısmı.
- Saman Kelimesi
- Tahmin: Tahıl bitkilerinin hasat edildikten sonra kalan saplar.
- Sözlük Anlamı: Tahıl bitkilerinin hasat edildikten sonra geriye kalan, kuru ve hafif saplar.
- Traktör Kelimesi
- Tahmin: Tarım işlerinde kullanılan motorlu bir araç.
- Sözlük Anlamı: Tarım işlerinde kullanılan, tekerlekli veya paletli bir motorlu araç.
- Köy Ekmeği Kelimesi
- Tahmin: Geleneksel olarak köylerde yapılan ekmek.
- Sözlük Anlamı: Köylerde yapılan ve genellikle taş fırınlarda pişirilen, daha doğal malzemelerle hazırlanan ekmek.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Deniz hafta sonu tatilini nerede geçirdi?
Cevap : Deniz, hafta sonu tatilini babasının büyük amcasının çiftliğinde geçirdi.
2. Büyük amcanın çiftliğine nasıl varılıyordu?
Cevap : Büyük amcanın çiftliğine yemyeşil tarlaların, bahçelerin, korulukların arasından uzanan güzel bir yolla varılıyordu.
3. Büyük amcanın çiftliğinde kimler yaşıyordu?
Cevap : Büyük amcanın çiftliğinde büyük amca, eşi Halide yenge, çocukları, gelinleri, torunları ve çalışan işçiler yaşıyordu.
4. Çiftlikte hangi hayvanları besliyorlardı?
Cevap : Çiftlikte atlar, koyunlar, inekler, kazlar ve ördekler besleniyordu.
5. Deniz ve ablasına çiftliği kim gezdirdi?
Cevap : Deniz ve ablasına çiftliği büyük amcanın torunu Elif gezdirdi.
6. İşçiler tarlalarda hangi işleri yapıyorlardı?
Cevap : İşçiler tarlalarda çapa yapıyor, çift sürüyor ve çeşitli tarım işleri yapıyorlardı.
7. Deniz, çiftlik gezisinden sonra yaşamında nelere dikkat etti?
Cevap : Deniz, çiftlik gezisinden sonra manavlarda sebzelere, meyvelere bakarken o işçileri hatırladı ve ekmeğini son lokmasına kadar yemeye dikkat etti. Çünkü hepsinde o işçilerin emeği vardı.
3. ETKİNLİK
Soru : Metne göre doğru olan ifadelerin başındaki kutucuğu “✔” ile işaretleyiniz.
Cevap :
- Deniz ve ablası, büyük amca ve amcanın ailesiyle çiftlikte yaşarmış. (✔)
- Çiftlikte atlar, koyunlar, inekler, kazlar ve ördekler varmış. (✔)
- Deniz ve ablasına çiftliği işçiler gezdirmiş. (❌)
- Denizler her şeyi marketten satın alıyorlarmış. (✔)
- Deniz, arı gibi çalışan işçilere saygıyla bakmış. (✔)
- Çiftlik gezisinden sonra Deniz, ekmeğini son lokmasına kadar yemiş. (✔)
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap : Metnin konusu, Deniz’in büyük amcasının çiftliğinde geçirdiği hafta sonu tatili ve çiftlik yaşamının detaylarıdır.
Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı başlıklar belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap :
- Çiftlikte Bir Hafta Sonu
- Tarım ve Hayvancılık
- Deniz’in Çiftlik Macerası
- Doğayla İç İçe Bir Yaşam
- Büyük Amca ve Çiftlikteki Hayvanlar
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görselleri metinle ilişkilendirerek inceleyiniz. Görsellerdeki olayları oluş sırasına göre numaralandırınız.
Cevap :
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Çiftçi olmayı düşündünüz mü? Çiftçi olsaydınız nasıl bir çiftliğinizin olmasını isterdiniz? Çiftliğinizde hangi bitki ve hayvanları yetiştirirdiniz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Evet, çiftçi olmayı düşündüm. Eğer bir çiftliğim olsaydı, geniş ve verimli bir alan isterdim. Çiftliğimde domates, biber, havuç gibi sebzeler ve elma, armut gibi meyveler yetiştirirdim.
Hayvan olarak ise inek, koyun ve tavuk beslemek isterdim. Böylece taze süt, yün ve yumurta elde edebilirdim. Çiftlikte doğayla iç içe yaşamak, arkadaşlarımla birlikte çalışmak ve taze ürünler tüketmek harika olurdu!
7. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki cümleler doğru ise D oku, yanlış ise Y oku yönünde ilerlenecektir. Bu ilerleme sonucunda hangi hayvana ulaşılacağını belirtiniz.
Cevap :
Soru : b. Etkinliğin a maddesinde ulaştığınız bu hayvandan sağlanan ürünleri kısaca aşağıya yazınız. Yazdıklarınızı zenginleştirmek için uygun bir görsel kullanınız.
Cevap :
İneklerden sağlanan ürünler şunlardır:
- Süt: İneklerin sağım işlemiyle elde edilen besleyici bir içecek.
- Peynir: Sütün fermente edilmesiyle yapılan ve çeşitli şekillerde tüketilen bir gıda maddesi.
- Yoğurt: Sütün mayalanması ile elde edilen, sağlık için faydalı bir süt ürünüdür.
- Tereyağı: Sütün yağının ayrıştırılmasıyla yapılan ve yemeklerde kullanılan bir yağ çeşidi.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metinde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap :
Çiftlikteki hayvanlar kendilerini şöyle tanıtıyorlar:
Bu çiftliğin en önemli hayvanı benim. Benim görevim, güneş doğarken çiftlikte yaşayan herkesi uyandırmaktır.
Ben de sözlerime sütümün ne kadar faydalı olduğunu söyleyerek başlamak istiyorum. Bebekler, çocuklar ve yetişkinler benim sütümü içerek kemiklerini güçlendirirler.
Bu çiftlik için en gerekli hayvanın ben olduğumu unuttunuz mu?
Çiftliğin güvenliğini ben sağlıyorum. Bilin bakalım, ben kimim?
9. ETKİNLİK
Soru : Bir narenciye bahçesinden elde edilen meyve miktarları aşağıdaki grafikte gösterilmiştir. Grafiği inceleyip soruları cevaplayınız.
1. Hangi meyveler eşit miktarda elde edilmiştir?
Cevap : Portakal ve Greyfurt
2. En fazla elde edilen meyve hangisidir?
Cevap : Mandalina
3. Elde edilen portakal ve greyfurtun toplam miktarı, hangi meyvenin miktarına eşittir?
Cevap : Mandalina
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Tutumlu bir insan nelere dikkat eder? Araştırıp öğreniniz.
Cevap :
Maddeler Halinde Tutumlu bir insan, şu noktalara dikkat eder:
- Bütçe Planlaması: Gelir ve giderlerini takip eder.
- İhtiyaç ve İstek Ayrımı: Gereksiz harcamalardan kaçınır.
- Tasarruf: Gelirinden bir miktar birikim yapar.
- İndirimleri Takip: Uygun fiyatlarla alışveriş yapar.
- Enerji Tasarrufu: Elektrik ve suyu verimli kullanır.