3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 190-191-192-193-194-195-196 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tutumlu Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tutumlu Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196 Cevapları, öğrencilere tasarruf bilincini aşılamak için hazırlanmış çeşitli etkinlikler içermektedir. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tutumlu Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara tutumlu olmanın avantajlarını anlatırken, mali bilinç ve kaynakların etkili kullanımı konusunda da farkındalık yaratır. Bu metin, çocukların gereksiz harcamalardan kaçınarak, tasarruf yapmanın getirdiği faydaları anlamalarına yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 190-191-192-193-194-195-196 İlke Yayıncılık”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere konuyla ilgili daha derinlemesine bilgi sunarak, öğrenimlerini destekler. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 190-191-192-193-194-195-196 İlke Yayıncılık bölümleri, çocukların tasarruf alışkanlıklarını geliştirmelerine yardımcı olurken, çevre bilinci kazandırmayı da hedefler. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin hem bireysel hem de grup çalışmalarında aktif katılımlarını teşvik ederek, öğrenme sürecini eğlenceli ve etkili hale getirir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 190-191-192-193-194-195-196


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Hangi konularda tutumlu davranıyorsunuz? Anlatınız.


Cevap :

Alışveriş: İhtiyaçlarımı önceliklendiriyor, gereksiz harcamalardan kaçınıyorum. Alışveriş yapmadan önce bir liste hazırlayıp sadece gerekli ürünleri alıyorum.

Enerji Kullanımı: Elektrik ve su tasarrufu için ışıkları kapatıyor, suyu gereksiz yere açmıyorum. Evde enerji tasarrufu sağlayacak ürünleri tercih ediyorum.

Zaman Yönetimi: Günlük işlerimi planlayarak zamanımı verimli kullanmaya çalışıyorum. Bu sayede hem işimi zamanında bitiriyor hem de boş zamanlarımı daha verimli değerlendiriyorum.

Sağlıklı Beslenme: Hazır gıdalar yerine evde sağlıklı yemekler yaparak hem para tasarrufu sağlıyor hem de sağlığımı koruyorum.


2. Neden tutumlu davranmalıyız? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Madde Madde Tutumlu davranmanın bazı önemli nedenleri şunlardır:

  • Tasarruf Yapmak: Tutumlu davranarak para biriktirebiliriz. Böylece istediğimiz oyuncakları veya kitapları almak için biriktirebiliriz.
  • Geleceği Düşünmek: İleride daha büyük şeyler almak için (örneğin bisiklet ya da bilgisayar) şimdi tasarruf etmek iyi bir fikir.
  • Kaynakları Koruma: Su, elektrik gibi şeyleri dikkatli kullanmak, doğayı korumamıza yardımcı olur. Örneğin, suyu boşa akıtmamak ya da ışıkları kapatmak önemlidir.
  • Daha Az Stres: Para harcarken dikkatli olursak, gereksiz yere harcama yapmadığımız için daha huzurlu oluruz.
  • İyi Alışkanlıklar: Tutumlu olmak, iyi alışkanlıklar geliştirmemizi sağlar. Gereksiz yere harcamaktan kaçınmak, ileride daha akıllı kararlar almamıza yardımcı olur.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Görsellerdeki varlıklardan hangilerinin adı metinde geçmektedir? Metinde adı geçen varlıklara ait görsellerin kutucuğunu “✔” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki kelime ve kelime grubunun metindeki anlamlarını işaretleyiniz.


Cevap : Kumbara


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Koca göller neden dolup taşar?


Cevap : Damla damla akan sulardan dolup taşar.


2. Yolda kimler kalır?


Cevap : Tutumsuzlar kalır.


3. Tutumlular ne yapar?


Cevap : Dağlar aşar.


4. İnsan olan kara günde neler yapar?


Cevap : Kara günde kimseye el açmamalı, çalışmalı, kazanmalı, hiç bir işten kaçmamalı.


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin türünü ve ana duygusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin Türü : Şiir

Metnin Ana Duygusu : Tutumlu olmalı, birikim yaparak kötü günler için hazırlık yapmalıyız.


Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı iki başlık belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap : Kara Gün İçin Biriktir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Gizem ve Selin’in yönergelerini uygulayınız.


Cevap :

• Kitabınızın “İçindekiler” bölümünü açınız.
• Dinlediğiniz şiirin başlığını, kitabınızın içindekiler bölümünden bulunuz.
• Başlığın karşısındaki sayıyı söyleyiniz.
• Başlığın karşısındaki sayının neyi ifade ettiğini belirtiniz.
• Kitabınızın “Kaynakça” bölümünü açınız.
• Şairi “Hakkı Sunat” olan şiirin alındığı kitap ile ilgili bilgileri bulunuz.
• Bu bölümde yer alan bilgilerin nasıl yazıldığını inceleyip uygun sözlü yönergelerle bu bilgileri arkadaşlarınıza yazdırınız.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki sözleri daha önce duydunuz mu? Bunların anlamları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Her çok azdan olur: Küçük birikimlerin zamanla büyük miktarlara dönüşeceğini ifade eder. Küçük tasarruflar önemlidir.

İşten artmaz, dişten artar: Para kazanmanın, harcama yapmak yerine birikim yaparak mümkün olduğunu anlatır. Gereksiz harcamalardan kaçınılmalıdır.

Ayağını yorganına göre uzat: Harcamalarını gelirine göre ayarlamak gerektiğini vurgular. Bütçeye uygun davranmak önemlidir.

Damlaya damlaya göl olur: Küçük tasarrufların birikerek büyük sonuçlar doğurabileceğini belirtir. Sabırlı olmak gerekir.

Ak akçe kara gün içindir: Tasarrufun, zor zamanlarda veya beklenmedik durumlarda faydalı olacağını ifade eder. Geleceği düşünerek birikim yapmak önemlidir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 194 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını karşılarına yazınız. Yazdığınız cevapları pembe tablodan bularak “✔” ile işaretleyiniz.


Cevap :

  • “Sınıf” kelimesinin eş anlamlısı nedir? Derslik
  • “İleri” kelimesinin zıt anlamlısı nedir? Geri
  • “Güç” kelimesinin eş anlamlısı nedir? Kuvvet
  • “Sert” kelimesinin zıt anlamlısı nedir? Yumuşak
  • “Dil” kelimesinin eş anlamlısı nedir? Lisan
  • “Taze” kelimesinin zıt anlamlısı nedir? Bayat
  • “Hürriyet” kelimesinin eş anlamlısı nedir? Özgürlük
  • “Doğu” kelimesinin zıt anlamlısı nedir? Batı
  • “Aynı” kelimesinin zıt anlamlısı nedir? Farklı
  • “Sonbahar” kelimesinin eş anlamlısı nedir? Güz
  • “Çeşit” kelimesinin eş anlamlısı nedir? Tür

Soru : b. İşaretlemediğiniz dairelerdeki kelimeler arasındaki anlam ilişkilerine göre aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

“Güç” ve “Kuvvet” kelimleri eş anlamlıdır.

“İleri” ve “Geri” kelimleri zıt anlamlıdır.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki görselleri “Tutumlu Çocuk” şiiriyle ilişkilendirerek inceleyiniz.


Cevap :

  • Açık çeşme kapatmak: Su tasarrufu sağlar.
  • Gereksiz ışıkları kapatmak: Elektrik masraflarını azaltır.
  • Gereksiz kombiyi söndürmek: Isıtma giderlerini düşürür.
  • Fazla defter almamak: Gereksiz harcamaları önler.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları


Soru : b. Görsellerden hareketle tutumlu bir insanın nelere dikkat etmesi gerektiğini maddeler hâlinde yazınız.


Cevap :

Madde Madde Tutumlu Bir İnsanın Dikkat Etmesi Gerekenler:

  1. Su Tasarrufu: Su musluğunu açık bırakmamak.
  2. Elektrik Tasarrufu: Gereksiz ışıkları kapatmak.
  3. Isıtma Kontrolü: Kombiyi sadece ihtiyaç olduğunda çalıştırmak.
  4. Alışveriş Planlaması: Gereksiz ürün alımından kaçınmak.
  5. Yeniden Kullanım: Tekrar kullanılabilecek eşyaları atmamak.
  6. Düzenli Birikim: Küçük miktarlarla para biriktirmek.
  7. Enerji Tasarrufu: Enerji verimli cihazlar kullanmak.

Soru : c. Aşağıya, bu görsellerden biri hakkında hikâye edici bir metin yazınız.


Cevap :

Bir Günlük Tasarruf Macerası

Bir sabah, Elif güne enerjik başladı. O, her zaman tutumlu bir insan olmaya özen gösteriyordu. İlk olarak, su musluğunu açık bırakmamak için dikkatlice dişlerini fırçaladı. Musluktan akan su, boşa gitmesin diye kısa bir süre akıttıktan sonra hemen kapattı.

Kahvaltıda, gereksiz ışıkları kapatmayı unutmadan, sadece ihtiyaç duyduğu alanlarda ışık açtı. Günün ilerleyen saatlerinde dışarı çıkarken, evin sıcaklığını kontrol etti ve kombiyi kapattı. “Bu şekilde daha az doğalgaz harcarım,” diye düşündü.

Alışverişe gittiğinde ise bir liste hazırladı. İhtiyaçlarından fazlasını almadı, gereksiz harcamalardan kaçındı. Eve döndüğünde, mutfakta biriken eski kavanozları yeniden kullanarak harika bir saksı yaptı.

Elif, bu küçük ama etkili adımlarıyla hem maddi tasarruf sağlıyor hem de çevreye katkıda bulunuyordu. Onun hikâyesi, herkesin tutumlu davranabileceğinin bir kanıtıydı.



 

Our Score