3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193


3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190, 191, 192, 193 Cevapları” başlığı altında, öğrencilerin 5. ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olacak etkinliklerin çözümleri sunulmaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları” başlığıyla, Türkçe dersinin temel kazanımları olan okuma, anlama ve dil bilgisi becerilerinin pekiştirilmesi hedeflenmektedir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde yer alan açıklamalar ve çözümler, öğrencilerin eksiklerini tamamlamalarına ve öğrendiklerini doğru şekilde uygulamalarına rehberlik eder. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayıncılık” kapsamındaki değerlendirme soruları ve çözümleri, öğrencilerin kendilerini sınayarak başarılarını gözlemlemelerine olanak tanır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 190-191-192-193


ÖĞRENDİKLERİMİZİ DEĞERLENDİRİYORUZ


Problemler diken gibidir. Batar, rahatsız ederler. Ama bazen, problemler muhteşem fikirler üretmeye de yardımcı olur. İşte sana bir kıvılcım! Dışarı çık. Çevrene bak. (…) Çevrendeki tüm varlıklar çözüm arıyor. Arılar hesaplıyor. Filler fikir üretiyor. (…)

Pek çok problem sıkı tutunmayı gerektirir. Ama hepsi değil. Bazı zamanlar yapacağın tek şey: Sıçramak! Maymunlar gibi kendini yeniliklere atmaktır. (…)

Hayvanlar bir şey gerçekleştirmek istediklerinde dener. Bunalır yeniden dener. (…) Sen yardım almak için ailene ve arkadaşlarına yönelirsin. Diğer insanlar da öyle yaparlar. (…)

Çözülmesi gereken problemler daimî yaşamın bir parçası olacaktır. Hayal gücünü serbest bırak! (…)

Elin KELSEY (Elın KELSİ) çev. Fatoş ATAY
Doğadan Fikirler (Kısaltılmıştır.)


Soru : 1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız.


1. Bazen problemler neye yardımcı olur?


Cevap : Problemler bazen muhteşem fikirler üretmeye yardımcı olur.


2. Bazen problemler neye yardımcı olur? 


Cevap : Problemler yeni çözümler ve yaratıcı düşünceler geliştirmeye yardımcı olur.


3. Hayvanlar bir şey gerçekleştirmek istediklerinde ne yapar?


Cevap : Hayvanlar dener, bunalır ve yeniden denerler.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları


4. Metne uygun başlık belirleyiniz.


Cevap : “Problemler ve Çözümler”


5. Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.


Cevap :

Metnin Konusu : Problemlerle başa çıkma yolları ve çözümler üretme süreci.

Metnin Ana Düşüncesi : Problemler, yaratıcı fikirler geliştirmemize ve yeni çözümler bulmamıza yardımcı olabilir; pes etmeden denemeye devam etmek önemlidir.


6. “Problemler muhteşem fikirler üretmeye de yardımcı olur.” cümlesindeki bazı sözcüklerin eş anlamları vardır. Sözcüklerin eş anlamlarını kullanarak cümleyi yeniden yazınız.


Cevap :

“Problemler muhteşem fikirler üretmeye de yardımcı olur.” cümlesinin eş anlamlı sözcükler kullanılarak yeniden yazılmış hali: “Sorunlar harika düşünceler ortaya çıkarmaya da katkı sağlar.”


7. Aşağıdaki ifadelerin kutularına atasözü ise “A”, deyim ise “D” yazınız.


Cevap :

  • Gülme komşuna gelir başınaA
  • Diline dolanmakD
  • Göz kulak olmakD
  • Dost acı söylerA

8. Aşağıdaki cümlede yay ayraçlara (), doğru noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap : İşte, “Kendime bir yer buldum, artık burada kalıp sonsuza dek parlayabilirim.” dedi.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları


9. Aşağıdaki örnek olayı altı şapkalı düşünme tekniğine göre değerlendiriniz. Düşüncelerinizi yazarken yazım ve noktalama kurallarına da dikkat ediniz.


Eski sınıfımızda hepimiz aynı şeyleri yapmaktan hoşlanırdık. Sevdiğimiz, sevmediğimiz her şey ortaktı. Aynı oyunu oynamaktan zevk alırdık. Sanki birbirimizin fotokopisi gibiydik. Her gün aynı şeyleri yapıyorduk. Aramızda fikir ayrılığı bile olmuyordu. Yeni sınıfımızda ise tam tersi bir durumla karşı karşıya kaldım. Hepimiz farklıyız. Herkes farklı şeylerden hoşlanıyor, herkesin ilgi alanları farklı.


Cevap :

Duygusal: Eski sınıfımı çok özlüyorum, çünkü herkesle aynı şeyleri yapmak beni mutlu ediyordu.

Karamsar: Yeni sınıfımda kimseyle ortak bir yönüm yok ve bu durum beni endişelendiriyor.

İyimser: Farklı ilgi alanları, yeni şeyler öğrenmem için bir fırsat olabilir.

Yenilikçi: Farklılıklarımızı bir araya getirerek daha eğlenceli ve yaratıcı etkinlikler yapabiliriz.

Tarafsız: Eski sınıfımda her şey ortakken, yeni sınıfımda herkesin farklı olması bir değişim süreci.

Kontrollü: Yeni duruma alışmak için arkadaşlarımın ilgi alanlarını anlamaya çalışıyorum.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları


Soru : 10. Aşağıdaki numaralandırılmış sözcükleri kullanarak soruları cevaplayınız.


a. Yukarıdaki sözcüklerden hangisi sözlükte ilk sırada yer alır?

Cevap : Bariyer


b. Yukarıdaki sözcüklerden hangilerinin eş anlamları vardır?

Cevap : Şık, bayat, bariyer, mikser, kara, final.


ç. Yukarıdaki sözcüklerden hangilerinin hem eş hem de zıt anlamı vardır?

Cevap : Bayat, kara, final, yaş


d. Yukarıdaki sözcüklerden hangileri dilimize yabancı dilden geçmiş sözcüktür?

Cevap : Şık, mikser, final, bariyer.



 

Our Score