3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-200-201-202 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite 5. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 199, 200, 201, 202
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite 5. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 199, 200, 201, 202 Cevapları, öğrencilerin 5. ünite sonu etkinliklerini tamamlamalarına yardımcı olacak sorular ve alıştırmalar içermektedir. Bu bölümde yer alan sorular, öğrencilerin okuma-anlama, yazma ve dil bilgisi becerilerini geliştirirken, öğrendiklerini pekiştirme fırsatı sunar. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite 5. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları, temada işlenen konuları tekrarlayarak, çocukların bu konulara dair bilgilerini kalıcı hale getirmeye yöneliktir.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, ünite boyunca öğrencilere verilen bilgilerin genel bir değerlendirmesini yapma fırsatı sunar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-200-201-202 İlke Yayıncılık sayfalarında yer alan etkinlikler, çocukların dil becerilerini geliştirmek için özenle hazırlanmıştır. Bu sayfalarda okuma, yazma ve yorum yapma gibi beceriler üzerine yoğunlaşarak öğrencilerin Türkçe dersinde daha başarılı olmalarını hedefler.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-200-201-202
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
A. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek sessiz okuyunuz.
KARINCALARIN ŞARKISI
Karıncadır adımız,
Durmadan çalışırız,
Gece gündüz demeden
Hep yiyecek toplarız.
Birimiz hepimiz,
Hepimiz birimiz için.
Çalışmak, yardımlaşmak
Mutluluk bizim için. (…)
Tekin ÖZERTEM
Sen de Boya Dünyayı
(Kısaltılmıştır.)
B. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Karıncalar durmadan ne yaparlardı?
Cevap : Yiyecek toplarlardı.
2. Karıncalar yiyeceklerini ne zaman toplarlardı?
Cevap : Gece gündüz demeden toplarlardı.
3. Karıncaların çalışmak, yardımlaşmak ile ilgili sloganları ne idi?
Cevap : “Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için.”
4. Çalışmak ve yardımlaşmak karıncalar için nedir?
Cevap : Mutluluktur.
5. Şiirin ana duygusu nedir?
Cevap : Çalışkanlık ve yardımlaşmanın önemi.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 200 Cevapları
C. Aşağıdaki cümlelerden gerçek ögelerin yer aldığı cümlelerin başındaki kutucuğu “✔”, hayalî ögelerin yer aldığı cümlelerin başındaki kutucuğu “✘” ile işaretleyiniz.
Cevap :
(✔) 1. Okul bahçesinde arkadaşlarıyla oynuyordu.
(✘) 2. Uçan dairesine binip gökyüzünde özgürce dolaştı.
(✔)3. Muhabbet kuşuna konuşmayı öğretmişler.
(✘) 4. Yere atılan çöpler, çöp kutularına atılmak için yalvarıyordu.
(✔) 5. Dersteki bütün soruları doğru bildim.
(✔) 6. En büyük hayali bilim insanı olmaktı.
(✘) 7. Hikâyenin karakterleri ile birlikte oyun kurduk.
(✔) 8. Kedi hızlıca ağaca tırmandı.
Ç. Pembe kutucuklardaki kelimelerin eş anlamlılarını, mavi kutucuklardaki kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız.
Cevap :
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları
D. Büyük harflerin yazımıyla ilgili aşağıdaki açıklamalardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap :
- (Yanlış) Babam doğum günümde pasta aldı.
- (Yanlış) Sınıfta en çok Efe kurallara uyar.
- (Doğru) Nobel Kimya Ödülü’nü Aziz Sancar aldı.
- (Doğru) Babamın tayini Rize’ye çıktı.
- (Doğru) Bilim Çocuk dergisinin 6. sayısını aldım.
- (Doğru) Tavşanım Pamuk çok hastalandı.
- (Yanlış) Millî Eğitim Bakanlığı resim yarışması düzenledi.
- (Yanlış) Otomobil İstiklâl Caddesine döndü.
E. Tabloda verilen cümleleri okuyunuz. Noktalama hatası yapılmış olan cümlelerin bulunduğu kutucukları maviye boyayınız.
Cevap :
Maviye boyanması gereken cümleler:
- Dedem geldi: beni kollarına aldı: bana sıkıca sarıldı.
(Noktalama işareti hatalı, iki nokta yerine virgül kullanılmalı.) - Erman, Esmayla aynı grup çalışmasındaymış.
(Esmayla doğru yazılışında “Esmayla” değil “Esma’yla” şeklinde olmalıdır.) - Nasıl düştü, anlamadım?
(Soru işareti yanlış, burada virgül yerine nokta kullanılmalı.)
Mahallede gece yarısı çıkan yangını söndürmeye çalışıyorduk. Ben hemen itfaiyeyi aradım. Annem Ayşe teyzenin koluna girmiş, üzülmemesi için onu teselli ediyordu. Herkes bir şeyler yapmaya gayret ediyordu.
F. Yukarıdaki metnin ana fikrinin doğru yazıldığı kutucuğu işaretleyiniz?
Cevap : Zorlukları yenmek için dayanışma içinde olmalıyız.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları
G. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.
1. Yukarıdaki tabloya göre doğru olan ifadelere ait olan yıldızları boyayınız?
Cevap :
En yüksek sıcaklık pazartesi günü görülecektir.
(★) Çarşamba günü hava sıcaklığı 15 derecedir.
(★) Salı ve Çarşamba günlerine ait hava sıcaklıkları aynıdır.
(★) Salı gününe ait hava sıcaklığı pazartesi gününe ait hava sıcaklığından 5 derece eksiktir.
En düşük hava sıcaklığı Salı ve Çarşamba gününe aittir.
o gün sınıfta zeynep İle furkan birlikte bir proje sunacaklardı. sabah 8:15’te sunumlarına hazırlık yapmak için okula geldiler. ebru sena ve onur arkadaşlarına yardım ettiler.
2. Aşağıdaki metinde noktalama işaretlerinin kullanımında ve kelimelerin yazımında bazı hatalar yapılmıştır. Bu hataları bulup düzelterek metni yeniden yazınız.
Cevap : O gün sınıfta Zeynep ile Furkan birlikte bir proje sunacaklardı. Sabah 08:15’te sunumlarına hazırlık yapmak için okula geldiler. Ebru, Sena ve Onur arkadaşlarına yardım ettiler.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Nasreddin Hoca hakkında araştırma yapınız. Bir Nasreddin Hoca fıkrası öğrenip arkadaşlarınıza anlatmak için hazırlanınız.
Cevap :
Nasreddin Hoca Hakkında:
Nasreddin Hoca, Türk ve İslam kültüründe yer alan ünlü bir halk filozofudur. 13. yüzyılda yaşamış olan Hoca, mizahi hikâyeleri ve fıkralarıyla tanınır. Düşünceleri ve ders veren hikâyeleri, genellikle insanları güldürürken düşündürmeyi amaçlar. Nasreddin Hoca’nın yaşadığı yerler arasında Akşehir ve Konya ön plandadır. Hoca, mizah anlayışıyla halk arasında önemli bir yere sahiptir ve fıkraları nesilden nesile aktarılmıştır.
Nasreddin Hoca Fıkrası:
Bir gün Nasreddin Hoca, bir yere giderken yolda bir grup insanın toplandığını görür. Merak edip yaklaşır ve kalabalığın ortasında bir adamın yere oturmuş, karnını tutarak inlediğini görür. Hoca hemen sorar:
– “Ne oldu, arkadaş? Neden inliyorsun?”
Adam cevap verir:
– “Bilmiyor musun, ben karımın aşırı yemek yapmasından rahatsız oldum. Ne kadar yiyorum, o kadar yapıyor!”
Hoca, gülümseyerek şöyle der:
– “O zaman neden karını şikâyet etmiyorsun? Yemeği yeme, o da yapmaz!”
Hikâye, Nasreddin Hoca’nın pratik zekâsını ve insan ilişkilerine dair mizahi bakış açısını yansıtır. Arkadaşlarınıza bu fıkrayı anlatarak Nasreddin Hoca’nın akıllıca ve eğlenceli düşünme biçimini paylaşabilirsiniz.