3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 203-205-206-207-208-209 SONUÇ Yayınları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Yeşil İlkbahar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209
3. Sınıf Türkçe Kitabı Yeşil İlkbahar Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 203-205-206-207-208-209
1. “İlkbahar” mevsimi size neleri çağrıştırıyor?
Kısa Cevap :
“İlkbahar” mevsimi bana duanın canlanmasını, gezmeyi, havaların ısınmasını ve daha çok eğlenebileceğimiz alanların olmasını çağrıştırıyor.
Uzun Cevap :
“İlkbahar” mevsimi yeniden doğmayı, gençleşmeyi, yeni adımlar atmayı ve hayatın yeniden başlamayı çağrıştırıyor.
İlkbahar geldiği zaman havalar ısındığı için artık kış geride kalmış ve dışarıda geçeceğimiz zaman da çoğalmıştır.
Arkadaşlarımızla daha çok buluşabilecek daha çok piknik yapabilecek ve dışarıda daha çok oyun oynayabileceğiniz.
Dışarıda ve parkta daha çok oyun oynayabileceğimiz için Bahar ayını çok seviyorum.
2. Doğada vakit geçirmeyi sever misiniz? En son ne zaman doğada vakit geçirdiniz? Anlatınız.
Kısa Cevap :
Doğada vakit geçirmeyi çok seviyorum. Hava çok soğuk olmadığı sürece mutlaka az bir yürüyüşe de olsa ailemle beraber yürüyüşe çıkar veya arkadaşlarımla beraber kısa süreli de olsa mutlaka oyun oynarım.
Uzun Cevap :
Doğada vakit geçirmekten çok hoşlanıyorum.
Doğayı incelemek, bitkilere bakmak, parkta oynamak veya arkadaşlarımla beraber hoş vakit geçirmek için bile duayı çok seviyorum.
Denize gitmek Birgül piknik yapmak, kartopu oynamak gibi bence doğada yapılan her şey çok güzel.
Özellikle insan sevdikleriyle beraber olduğu zaman doğada vakit geçirmek daha da eğlenceli hale geliyor.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki resimlerde elma ağacında meydana gelen değişimleri inceleyelim. Resimlerin altına ilgili mevsimin adını yazalım.
Cevap :
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda “gül” kelimesinin farklı anlamlarıyla ilgili resimler verilmiştir. Kelimenin farklı anlamlarıyla cümleler kurup resimlerin altına yazalım.
Cevap :
Gül : Sana kırmızı güllerin en güzelini getireceğim anneciğim.
Gül : bütün çocuklar bence her zaman gülmelidir.
Soru : Haydi, biz de “dal” kelimesinin farklı anlamlarıyla ilgili resimler yapıp cümleler yazalım.
Cevap :
Dal : Denize dalıp yüzmeyi çok seviyorum.
Dal : Ağacın dallarını zamanı gelince budamak ağacı gençleştirir.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarının geçtiği dizeleri karşılarına yazalım.
Cevap :
sıcak = Soğuk gitti, kar gitti.
ıslak = Kuru rüzgarlar gitti.
giden = Gelen yeşil ilkbahar.
kapanan = Gül gül olup açılan.
alçalır = Dal dal göğe yükselir.
4. ETKİNLİK
Soru : Metnin görsellerini inceleyelim. Görseller metnin anlaşılmasına katkı sağlıyor mu? Yorumlayalım.
Cevap :
Bence görseller metninin anlaşılmasını sağlıyor ve metne güzel bir hava katıyor.
5. ETKİNLİK
Soru : Okuduğumuz şiirin konusunu ve ana duygusunu yazalım.
Cevap :
Okuduğumuz şiirin konusu : ilkbahar mevsimi
Okuduğumuz şiirin ana duygusu : Bahar Bahar sevgisi ve bahar’ın gelişinden dolayı duyulan mutluluk
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları
Soru : Arkadaşlar, hep aynı mevsimi yaşasaydık hayatımız bundan nasıl etkilenirdi? Örneklerle açıklayalım.
Kısa Cevap :
Hep aynı mevsimi yaşasaydık hayatımız çok sıkıcı olurdu ve birçok yapacağımız şeyler kısıtlanırdı.
Mevsimlerin değişmesi insanlar ve bütün canlılar için gereklidir.
Ayrıca mevsimler doğanın döngüsü içinde olmazsa olmazdır.
Uzun Cevap :
Hep aynı mevsimi yaşasaydık bunun hayatımız açısından sıkıcı olması ile beraber doğamızda da birçok değişim ve olumsuzluklar baş gösterildi.
Her mevsimde yetişen sebzeler ve meyveler farklı olduğu için bir mevsimde olsaydı sadece bir mevsime uygun meyve ve sebze yiyebilecektik.
Hayatımızı sadece o mevsime göre düzenleyecek ve farklı bir mevsimle tanışamayacaktık.
Ayrıca doğanın dengesi içinde mevsimler çok önemlidir.
Dünyanın dengesinin oluşması sürekli soğuması veya sürekli ısınmasının önüne geçilmesi için mevsimler çok önemlidir.
Böylelikle birçok tüm tükenecek birçok hayvan yaşayamayacak ve doğanın düzeni alt üst olacaktı.
6. ETKİNLİK
Soru : İki noktanın kullanıldığı yerlerle ilgili verilen bilgileri okuyalım. Bu bilgileri örnek cümlelerle eşleştirelim.
Cevap :
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda, yaşadığınız yere ait 5 günlük hava tahmin raporu verilmiştir. Tabloyu inceleyelim.Aşağıdaki soruları tabloya göre cevaplayalım.
1. Hangi günler hava yağışlıdır?
Cevap : 8 Nisan Pazartesi, 11 Nisan Perşembe.
2. “Ben bulutlu günlerde dolaşmayı severim.” diyen birisi hangi gün dolaşmaya çıkmalıdır?
Cevap : 9 Nisan Salı
3. 12 Nisan Cuma günü havanın nasıl olması bekleniyor?
Cevap : Sıcak.
4. Ailenizle birlikte hangi günler parka gitmek isterdiniz? Niçin?
Cevap : 12 Nisan Cuma günü gitmek isterdim. O gün hem yağmur yok hem de hava daha sıcak.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Elektronik postayı okuyunuz. Elektronik postanın içeriğini konu bölümüne yazarak belirtiniz.
Sevgili Arkadaşım Enver ve Tülay,
Doğanın korunması için başlattığınız çalışmayı yürekten destekliyoruz. Ayrıca yangından sonra yok olan ağaçların yerine yeni fidanlar diktiğinizi öğrendik. Çevrenin korunması ve yeşillendirilmesi için başlattığınız mücadele, hepimize ilham kaynağı oldu. Doğal ortamın azaldığı ve betonlaşmanın arttığı dünyamızda bu tür faaliyetlerin ne kadar önemli olduğunu fark etmemizi sağladınız.
Duyarlı çalışmalarınız için size teşekkür ediyoruz.
Cevap :
- Doğanın Korunması.
9. ETKİNLİK
Soru : İlkbahar ile ilgili bir şiir yazalım.
Kısa Cevap :
İlkbahar
Sanki doğa yeniden yeniden hayat bulmuş
Ağaçlar gülüşüyor kuşlar cıvıldaşıyor
Yeryüzü pırıl pırıl sanki yeniden doğuyor
Ne de güzel ilkbahar Çetin bir kıştan sonra
Her yer çiçek açıyor neşe içinde doğa
Uzun Cevap :
İlkbahar
Soğuk havadan sonra geldi ılık rüzgarlar
Saçlarını okşadı ılık tatlı rüzgarlar
Nemli bulutlar geldi yağmurunu akıttı
Bereketli yağmurlar yere bereket saçtı
Doğal yeşillendi ağaçlar çiçeklendi
Yepyeni bir mevsim bize merhaba dedi
Ne güzel de ilkbahar Ben onu çok severim
Sanki yeniden doğmuş doğa yeni bir yaşam gibi
Kışın Çetin havası artık geride kaldı
Gülen yüzler dışarıda Neşe ile
Kuşlarla beraber çocuklar cıvıldaştı.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Astronotlar hakkında bir araştırma yapınız.
Kısa Cevap :
Astronot, kozmonot veya uzay insanı uzay çalışmalarına katılmak amacıyla eğitilen, insanlı uzay araştırmalarında görev yapan kişilerdir.
Uzun Cevap :
Astronot uzay çalışmalarına katılan katılmak için yetiştirilen kişiye verilen isimdir.
Astronot Türkçede “uzaya giden adam” anlamını taşır.
Astronot da aynı zamanda cosmur ot veya uzay insanı denmektedir.
Astronotlar uzayda araştırma yapar , uzay hakkında bilgiler toplarlar.
Gidilen gezegenlerden örnekler alarak dünyaya getirir ve onun üzerinde hayal olup olmadığına veya toprağının verimli olup olmadığına dair araştırmalar yaparlar.
Astronotlar bilimsel araştırma yaparak uzay şartlarını inceler ve insanlığa faydası olacak birçok keşifler yapabilirler.
Astronot olmak için gereken şartlar ülkeden ülkeye değişmekle beraber astronot olmak için mühendislik, temel bilimler olan birimleri ve bilgi teknolojileri alanında en az lisans derecesi yapmak gereklidir.
Ayrıca astronot olmak isteyen kişi uzayda karşılaşacağı zorlayıcı ve olumsuz koşulları yani ağırlıksız ortam koşullarını, ani basıncı ve buna karşıda ne yapacağını bilmelidir.
Astronot olmak isteyen kişi uzay istasyonlarından herhangi birine başvuru yapabilir.
En çok başvuru yapılan yer NASA’ dır.
Burada gerekli eğitimi alıp onaylandıktan sonra kişi astronot olabilir.
420