3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209-210 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasreddin Hoca Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasreddin Hoca Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Nasreddin Hoca Metni Etkinlik Cevapları” ile ilgili tüm doğru yanıtlar detaylı şekilde sunulmaktadır. Bu bölümde, öğrencilerin metinle ilgili anlama ve yorumlama becerilerini geliştirmeleri hedeflenmiştir.
“3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında, her bir etkinliğe ait doğru cevaplar ve açıklamalar bulunurken, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209-210 İlke Yayıncılık” başlığı altında etkinliklerin çözümüne dair öğretici bilgiler ve öneriler yer almaktadır. Nasreddin Hoca gibi önemli bir karakterin hikâyesi üzerinden yapılan bu çalışmalar, öğrencilerin dil becerilerini güçlendirmek için oldukça faydalıdır.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209-210
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. “Nasreddin Hoca” hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Maddeler Halinde “Nasreddin Hoca” hakkında edindiğiniz bilgileri şunlardır ;
- Nasreddin Hoca, 13. yüzyılda yaşamış, Türk halk kültürünün önemli bir mizah ve bilgelik figürüdür.
- Akşehir’de doğduğu ve burada yaşadığı bilinmektedir.
- Hoca, hazırcevaplığı ve nüktedan kişiliğiyle tanınır.
- Fıkraları, hem insanları güldürmek hem de ders vermek amacı taşır.
- En ünlü fıkralarından bazıları “Ye Kürküm Ye”, “Parayı Veren Düdüğü Çalar” ve “Göle Maya Çalmak”tır.
- Hoca, halkın günlük yaşamında karşılaştığı sorunları zekice ele alarak anlatır ve insanlara öğüt verir.
- Nasreddin Hoca fıkraları, sadece Türk kültüründe değil, dünya edebiyatında da bilinir ve sevilir.
2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap : Metnin görsellerinden hareketle Nasreddin Hoca’nın zekâsı ve nüktedanlığıyla öğrencilerine ders verdiği bir olayın anlatılacağı tahmin edilmektedir. Görsellerde Hoca’nın eşeğe ters binmiş şekilde gösterilmesi, onun alışılagelmişin dışında çözümler sunduğunu ve insanlara mizahi bir şekilde önemli mesajlar verdiğini düşündürmektedir.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ederek noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
Ünlü Kelimesi
- Sözcük anlamı: Şöhret sahibi, tanınmış kişi.
- Tahminim: Herkes tarafından bilinen, tanınan.
Ayıplamak Kelimesi
- Sözcük anlamı: Bir davranışı veya kişiyi yanlış ve uygunsuz bulup kınamak.
- Tahminim: Yanlış bir davranışı eleştirmek, hoş karşılamamak.
Heykel Kelimesi
- Sözcük anlamı: Taş, mermer, bronz gibi maddelerden yapılmış, bir kişiyi veya nesneyi temsil eden sanat eseri.
- Tahminim: İnsan ya da nesne şeklinde yapılan sanat eseri.
Soru : b. Aşağıda anlamları verilen kelime gruplarını ipuçlarından yararlanarak metinden bulup yazınız.
Cevap :
Kıs kıs gülmek: Sessiz ve alaylı bir biçimde gülmek.
Önüne katmak: Önden yürütüp kendisi ardı sıra gitmek.
Gözünün önünde olmak: Yanında, yakınında olmak.
2. ETKİNLİK
Soru : Arkadaşlarınızla konuşarak aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Nasreddin Hoca nasıl birisiydi?
Cevap : Nasreddin Hoca, hem güldürücü hem de akıllı birisiydi.
2. Nasreddin Hoca öğrencilerini neden pazara götürdü?
Cevap : Nasreddin Hoca, öğrencilerini pazarı tanıtmak için pazara götürdü.
3. Nasreddin Hoca, eşeğe ters binince öğrencileri ne düşündüler?
Cevap : Öğrencileri, Nasreddin Hoca’nın aklını şaşırdığını düşündüler.
4. Nasreddin Hoca neden eşeğe ters bindi?
Cevap : Eşeğe ters binerek hem öğrencilerin önünden gitmek hem de onları gözünün önünde tutmak istedi.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : a. Nasreddin Hoca’nın yerinde siz olsaydınız yaramaz öğrencilerinizi pazara nasıl götürürdünüz? Anlatınız.
Cevap : Nasreddin Hoca’nın yerinde olsaydım, yaramaz öğrencilerimi sıraya dizerek pazar yerine yürüyerek götürürdüm. Yolda kurallara uymaları için de onlara rehberlik ederdim.
Soru : b. Nasreddin Hoca fıkraları hakkında neler düşünüyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap : Nasreddin Hoca fıkralarını hem eğlenceli hem de düşündürücü buluyorum. Bu fıkralar, güldürürken ders vermeyi başaran güzel hikâyeler içeriyor. Geleneksel mizahımızın bir parçası olduğunu düşünüyorum.
Soru : c. Öğrendiğiniz Nasreddin Hoca fıkrasını arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap : Bir gün Nasreddin Hoca göle maya çalmaya başlamış. Bunu görenler gülerek, “Hocam, göle maya çalmakla yoğurt mu olur?” demişler. Hoca da, “Ya tutarsa!” diye cevap vermiş. Bu fıkra, imkânsız görünen işlerde bile umutlu olmanın önemini anlatıyor.
Soru : ç. Aşağıdaki fotoğrafları ve altlarındaki fıkra adlarını inceleyiniz. Fotoğraflardaki heykellerle canlandırılan Nasreddin Hoca fıkralarının adlarını tahmin edip başındaki kutucuğu “✔” ile işaretleyiniz.
Cevap :
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Bir Nasreddin Hoca fıkrasının anlatıldığı aşağıdaki çizgi romanı inceleyip sınıfta canlandırınız.
Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla gruplara ayrılarak yapmanız gerekiyor.
Soru : b. Bu fıkranın içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz.
Cevap : Veren El, Alan Elden Üstündür
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki bilmecelerin cevaplarını, verilen görsellerden yararlanarak noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
- Bilgi verir herkese, en güzel dosttur bize. : Kitap
- İçi ateş, dışı taş. Birazı kuru, çoğu yaş. : Ceviz
- Arpadır aşı, tükenmez işi. : Değirmen
- Yazın giyinir, kışın soyunur. : Ağaç
- Karada bayılır, suda ayılır. : Balık
- Pazardan aldım bir tane, eve geldim bin tane. : Nar
- Sesi var, canı yok, konuşur, ağzı yok. : Radyo
- Her sabah çınlar sesi, uyandırır herkesi. : Çalar saat
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Sizi en çok güldüren fıkrayı özenli ve okunaklı şekilde aşağıya yazınız.
Cevap :
Hoca’nın Akıllı Eşeği
Bir gün Nasreddin Hoca, eşeğiyle pazara gitmek için yola çıkar. Eşeğin üzerinde oturan Hoca, ters bir şekilde binmiştir. Yoldan geçenler bu durumu görünce dayanamayıp sorarlar:
— Hoca, neden eşeğe ters bindin?
Hoca gülümseyerek cevap verir:
— Eşeğe düz binsem, ben sizi göremem. Siz arkamdan yaramazlık yaparsınız. Siz önde olsanız, bu sefer de beni bırakıp gider gibi görünürsünüz. Ama böyle olunca hem sizi gözlerimle takip ederim hem de herkes benim size liderlik ettiğimi görür!
Bu yanıt herkesi kahkahaya boğar.
Soru : b. Yazdığınız fıkrayı yazım ve noktalama kuralları açısından gözden geçirip düzenleyiniz. Ardından fıkrayı anlatarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde kaç tane büyük harf kullanılması gerektiğini örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
- (4) Fatih Sultan Mehmet İstanbul’u fethetti.
- (4) Mimar Sinan, Selimiye Camii’nin mimarıdır.
- (4) Emek Mahallesi Nergis Caddesi’nde oturuyorum.
- (3) Nasrettin Hoca Fıkraları adlı kitabı severek okudum.
- (2) Furkan, kedisi Pamuk’u veterinere götürdü.
- (3) Mehmet Akif Ersoy ilkokulunda okuyorum.
- (4) Nasreddin Hoca Eskişehir’in Sivrihisar ilçesinde doğmuştur.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki eş sesli kelimeleri örnekteki gibi farklı anlamlara gelecek şekilde cümle içinde kullanınız.
Cevap :
Yas – Ölüm durumu: Bu yıl çok yas tuttuk.
Yas – Bitki örtüsü: Bahçemde pek çok yas var.
Düş – Uyku hali: Gece rüyamda çok güzel bir düş gördüm.
Düş – Azalma, yavaşlama: Son zamanlarda işlerinde bir düşüş var.
Pazı – Bir sebze: Pazı yemeği çok sağlıklıdır.
Pazı – Kas gücü: Vücut geliştirme sporu pazı kaslarını güçlendirir.
Yat – Uzanmak: Geceyi yatağımda geçirdim.
Yat – Yatak: Yat odasında eski bir yatak vardı.
Kaz – Kuş türü: Çiftlikte birçok kaz var.
Kaz – Para birikintisi: Bu ay fazla harcama yapmadım, biraz kazandım.
Mâni – Engelleme, zorluk: Hayatta karşılaştığımız her mâniyi aşmalıyız.
Mâni – Türk halk şiiri türü: Birçok ünlü şairin yazdığı mâniyi okudum.
Kart – Plastik kart: Banka kartım kayboldu.
Kart – Oyun kartı: Çocuklar oyun kartlarıyla oynuyor.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Âşık Veysel hakkında araştırma yapınız.
Cevap :
Âşık Veysel Hakkında Araştırma:
Âşık Veysel, 1894 yılında Sivas’ın Şarkışla ilçesine bağlı Sivrialan köyünde doğmuş, Türk halk müziği ve Türk halk edebiyatının en önemli temsilcilerinden biridir. Gerçek adı Veysel Şatıroğlu’dur. Gözlerini küçük yaşta kaybetmiş olmasına rağmen, güçlü bir şekilde halk müziğine katkıda bulunmuş ve özellikle bağlama çalarak şarkılar söylemiştir.
Şiirlerinde aşk, ölüm, doğa ve insanlık gibi evrensel temaları işler. Eserleri, Anadolu halkının duygularını ve yaşamını yansıtan derin bir anlam taşır. Âşık Veysel’in en bilinen eserlerinden biri “Uzun İnce Bir Yoldayım”dır. Ayrıca, “Kara Toprak”, “Dostlar Beni Hatırlasın” gibi parçalar da onun en önemli şarkılarındandır. Âşık Veysel’in sözleri, halk müziği severler için hala çok kıymetlidir.
Soru : Yaşadığınız bölgenin doğal, tarihî, turistik yerlerini, varsa tanınmış tarım ürünlerini araştırınız.
Cevap :
Yaşadığınız Bölgenin Doğal, Tarihî, Turistik Yerleri ve Tanınmış Tarım Ürünleri:
- İstanbul: İstanbul, Türkiye’nin en büyük ve tarihi şehirlerinden biridir. Boğaziçi, Ayasofya, Topkapı Sarayı, Sultanahmet Camii, Kapalıçarşı gibi dünya çapında bilinen tarihi ve turistik mekanlara sahiptir. Ayrıca İstanbul, marmara denizine kıyısı olan ve köprülerle birbirine bağlanan bir şehir olarak büyük bir öneme sahiptir. İstanbul, ekmek, zeytin ve çeşitli meyve ve sebze türleriyle tanınır.
- Ankara: Türkiye’nin başkenti olan Ankara, tarihî olarak Atatürk’ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti’nin merkezidir. Anıtkabir, Atatürk Orman Çiftliği, Haci Bayram Camii ve Kocatepe Camii gibi önemli yerler ziyaretçileri çeker. Ankara’nın özellikle ünlü tarım ürünlerinden biri Ankara Tava ve Ankara Çöreği’dir. Ayrıca, yerli olarak yetiştirilen üzüm ve elma çeşitleri de meşhurdur.
- İzmir: Ege Bölgesi’nin en büyük şehri olan İzmir, tarihi ve turistik yerler açısından zengin bir şehir olup Efes Antik Kenti, Konak Meydanı, Kemeraltı Çarşısı gibi noktalara ev sahipliği yapar. İzmir, özellikle zeytin ve zeytinyağı üretimiyle ünlüdür. Ayrıca, Ege’nin meyve çeşitliliği ile tanınır.
- Gaziantep: Gaziantep, tarihi ve mutfağıyla meşhur bir şehir olup, Zeugma Mozaik Müzesi, Gaziantep Kalesi gibi önemli turistik yerlere sahiptir. Gaziantep mutfağı, baklava ve kebaplarıyla dünya çapında tanınır. Şehir, fıstık, nar, üzüm ve zeytin gibi tarım ürünleriyle de ünlüdür.