3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 219-221-222-223-224 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 23 Nisan Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 219, 220, 221, 222, 223, 224
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 23 Nisan Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 219, 220, 221, 222, 223, 224 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite 23 Nisan Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları” sunulmaktadır. Bu bölümdeki etkinlikler, öğrencilere 23 Nisan’ın tarihçesi ve çocuklar için önemi hakkında bilgi sağlar.
“3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında, her etkinlik için doğru cevaplar ve çözüm önerileri ayrıntılı bir şekilde yer almaktadır. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 219-221-222-223-224 İlke Yayıncılık” başlığı altında, metnin içeriği ile ilgili açıklamalar ve ipuçları öğrencilere sunulmaktadır. Bu sayfalar, çocukların bu özel günün anlamını kavramalarına yardımcı olur.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 219-220-221-222-223-224
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Okulunuzda 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı nasıl kutlanıyor? Anlatınız.
Cevap :
Okulumuzda 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı coşkuyla kutlanır. Bu özel günde, okulda büyük bir tören düzenlenir. Sabah, tüm öğrenciler ve öğretmenler okul bahçesinde toplanır. İlk olarak, Türk bayrağı saygı duruşu ve İstiklal Marşı eşliğinde göndere çekilir. Ardından, okulun öğrenci başkanı bir konuşma yapar ve günün anlam ve önemine dair birkaç söz söyler.
Törenin devamında, öğrenciler çeşitli şiirler okur, dans gösterileri yapar ve halk oyunları sergiler. Bazı öğrenciler, 23 Nisan’a özel olarak hazırladıkları kıyafetlerle ve bayraklarla törenlere katılır. Öğrenciler, kendi yazdıkları şiirleri okurken, en güzel dansları sergileyerek eğlenceli bir kutlama havası yaratır. Öğrencilerin hazırladığı el yapımı bayraklar ve resimler okulda sergilenir.
2. Çevrenizde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na yönelik hangi kutlamalar gerçekleştiriliyor? Açıklayınız.
Cevap :
Çevremizde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, genellikle halkın yoğun katılımıyla kutlanır. Şehir merkezlerinde, özellikle belediyeler tarafından organize edilen törenlerde büyük bir kalabalık toplanır. Bu törenlerde, çocukların hazırladığı şarkılar, danslar ve gösteriler sunulur. Çeşitli okulların ve kurumların da katıldığı etkinliklerde, sokaklarda renkli bayraklar dalgalanır.
Özellikle çocuklar için eğlenceli etkinlikler düzenlenir. Parklarda ve meydanlarda çocuklar için özel yarışmalar, oyunlar ve eğlenceler yapılır. Çeşitli belediyeler, çocuklara hediyeler verir ve bayramı daha da anlamlı kılmak için ücretsiz etkinlikler düzenler. Bu kutlamalar genellikle şehrin en büyük meydanlarında, açık hava konserleri veya gösterileri ile devam eder. Ayrıca, bazı aileler çocuklarıyla birlikte parklara gidip piknik yaparak bu özel günü kutlarlar.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kelime grubunun size hatırlattıklarını yazınız.
Cevap :
- Bağımsızlık
- Demokrasi
- Egemenlik
- Cumhuriyet
- Halk
- Özgürlük
- İrade
- Milliyetçilik
- Adalet
- Barış
Soru : b. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin heceleri karışık olarak verilmiştir. Aynı renk kutucuklardaki hecelerin oluşturduğu kelimeleri, anlamlarının başına yazınız. Anlamı verilmeyen kelimenin anlamını sözlükten bularak yazmayı unutmayınız.
Cevap :
- Mücadele: Herhangi bir amaca erişmek, bir kuvvete karşı koyabilmek için bir kişi veya topluluğun güçlü, sürekli çabası.
- İşgal : Bir yeri ele geçirme.
- Himaye : Korumacı olma durumu.
- Azim: Bir işteki engelleri yenme kararlılığı.
- Nesil : Yaklaşık yirmi beş otuz yıllık yaş kümelerini oluşturan bireyler öbeği.
- Oratoryo: Solo sesler, koro ve orkestra için yazılmış, oyun ögesi bulunmayan, kutsal nitelikte müzik eseri.
- İkbal: Başarı, şans, talih, kaderdeki olumlu durum.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Atamız ulusun geleceğinin nasıl kurtarılacağını söyledi?
Cevap : Atamız, ulusun geleceğini kurtarmanın yolu olarak çocukları iyi yetiştirmek gerektiğini, onları bilinçli bir şekilde yetiştirmek için sürekli çalışılması gerektiğini ifade etmiştir.
2. 23 Nisan tarihi neden önemlidir? Açıklayınız.
Cevap : 23 Nisan tarihi, Türkiye’nin düşmanlar tarafından işgalinden sonra zafer kazanılarak bağımsızlığını kazandığı ve Cumhuriyetin ilanının gerçekleştiği tarihtir. Ayrıca, Türk milletinin ulusal egemenliğini kazandığı gün olarak önemli bir yer tutmaktadır.
3. Bu bayram başka hangi ülkede resmî bayram olarak kutlanıyor?
Cevap : 23 Nisan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde ve Kosova’da “23 Nisan Kosova Türkleri Millî Bayramı” olarak da kutlanmaktadır.
4. 23 Nisan bayram olarak uluslararası düzeye nasıl taşınmıştır?
Cevap : UNESCO, 1979 yılını “Çocuk Yılı” olarak ilan ettikten sonra, Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu (TRT), “Uluslararası 23 Nisan Çocuk Şenliği”ni başlatarak bu bayramı uluslararası düzeye taşımıştır.
5. 23 Nisan nerelerde kutlanıyor?
Cevap : 23 Nisan, Türkiye’de, yurt dışındaki temsilciliklerde ve okullarda kutlanmaktadır. Ayrıca, etkinlikler dünya çapında pek çok ülkede de gerçekleştirilmektedir.
6. Atatürk’ün aklımızdan çıkarmamız gereken sözü nedir?
Cevap : Atatürk’ün sözü: “Küçük hanımlar, küçük beyler! Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı ve ikbal ışığısınız. Kendinizin ne kadar önemli, değerli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şey bekliyoruz.”
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin türünü ve konusunu aşağıya yazınız.
Cevap : Metnin türü ve konusu: Metin, bilgilendirici bir yazıdır ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramının tarihi, önemi ve kutlanma şekli hakkında bilgi vermektedir.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metnin sonunda yer alan Atatürk’ün sözü ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi
açıklayınız.
Cevap : Duygu ve düşüncelerim: Atatürk’ün sözü, çocukların ne kadar önemli olduğunu ve onların geleceğin liderleri olduğunu vurgulamaktadır. Bu söz, genç nesillere sorumluluklarını hatırlatarak, daha bilinçli ve çalışkan olmaları gerektiği mesajını verir. Geleceği şekillendiren biz çocukların, bu sorumlulukları yerine getirebilmesi için çalışması gerektiği hatırlatılmaktadır.
5. ETKİNLİK
Soru : 23 Nisan’ın özelliği olan makama kabul edilme geleneğine göre bir makama otursaydınız yapmak istediğiniz ilk şey ne olurdu? Aşağıya yazınız.
Cevap :
İlk olarak, eğitim sistemini daha adil hale getirmek için derslerde öğrencilere daha fazla fırsat sunulması gerektiğini belirlerdim. Her öğrencinin ihtiyaçlarına göre destek sağlanmasını sağlardım.
İkinci olarak, çevre sorunlarıyla mücadele için doğa dostu projelere daha fazla kaynak ayırır, geri dönüşüm ve enerji tasarrufu konusunda eğitimler düzenlerdim.
6. ETKİNLİK
Soru : a. Minik tavşan, sepetindeki kelimelerin eş anlamlılarının bulunduğu kutucuklara basarak havucuna ulaşmak istiyor. Basacağı kelimeleri yeşile boyayarak ona yardımcı olunuz.
Cevap :
Soru : b. Bu kelimeleri kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.
Cevap :
- Tane: Bu akşam akşam yemeğinde üç tane elma yedim.
- İnsan: Her insan saygıyı hak eder.
- Dost: Gerçek dost, zor zamanlarda yanınızda olandır.
- Görev: Öğretmenim, bugün bize çok önemli bir görev verdi.
- Akraba: Yarın akraba ziyaretine gideceğiz.
- Macera: Tatilde büyük bir macera yaşadık.
- Zengin: O, çok zengin bir işadamıdır.
- Zahmet: Bu işi yapmam çok zahmetli oldu.
- Fert: Her fert, toplumu daha iyi bir yer haline getirebilir.
- Huzur: Sabah kahvemi içerken en çok huzur bulurum.
- Fakir: Yardım organizasyonu, fakir ailelere destek sağlıyor.
- Netice: Sonuç neticede herkesin mutlu olduğu bir toplantıydı.
- İstek: En büyük istekim başarılı bir insan olmak.
- Neden: Bugün okula gelmedin, neden?
- Sevinç: Yeni yılın ilk günü büyük bir sevinçle kutlandı.
- Karar: Yeni bir işe başlama kararını verdim.
- Ikaz: Öğretmenim, projede ikazlar verdi.
- Dürüst: O, tanıdığım en dürüst insandır.
- His: İçimde, bu işe başlamakla ilgili güçlü bir his var.
- Kibar: Herkes ona kibar davranmayı sever.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : İstiklâl Marşı’mızın ilk altı dörtlüğünü vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz ve ezberleyiniz.
Cevap :
İSTİKLÂL MARŞI
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.
Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl.
Hakkıdır Hakk’a tapan milletimin istiklâl.
Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım.
Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.
Garbın âfâkını sarmışsa çelik zırhlı duvar,
Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar,
Medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar?
Arkadaş, yurduma alçakları uğratma sakın;
Siper et gövdeni, dursun bu hayâsızca akın.
Doğacaktır sana va’dettiği günler Hakk’ın;
Kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın.
Bastığın yerleri toprak diyerek geçme, tanı:
Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
Verme, dünyaları alsan da bu cennet vatanı.
Mehmet Âkif ERSOY
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Kurtuluş Savaşı’nın kadın kahramanlarını araştırıp bu kahramanların
ortak özelliklerini yazınız.
Cevap :
Kurtuluş Savaşı’nın Kadın Kahramanları:
- Kara Fatma (Fatma Seher Hanım): Kurtuluş Savaşı’nda cepheye giderek, erkeklerle birlikte savaşan cesur bir kadın kahramandır. Kuvay-ı Milliye’ye katılmış ve düşmanla mücadele etmiştir.
- Halide Edib Adıvar: Yazar ve öğretmen olan Halide Edib Adıvar, Kurtuluş Savaşı’nda aktif bir şekilde mücadele etmiş ve cepheye moral veren konuşmalar yapmıştır. Aynı zamanda kadın hakları savunucusudur.
- Nezahat Onbaşı: Nezahat Onbaşı, Çanakkale Cephesi’nde ve Kurtuluş Savaşı’nın diğer cephelerinde görev almış bir asker olarak tanınır. Gösterdiği kahramanlıkla adını duyurmuştur.
- Şerife Bacı: Şerife Bacı, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesine katkıda bulunan ve destanlaşan kadın kahramanlardan biridir. Cephede amca ve kardeşiyle birlikte savaşmış, düşmanla çarpışırken şehit olmuştur.
Ortak Özellikleri:
- Cesaret ve Kahramanlık: Kurtuluş Savaşı’nın kadın kahramanları, zor koşullar altında savaşmış ve birçok tehlikeye rağmen korkusuzca mücadele etmişlerdir.
- Bağımsızlık Mücadelesi: Bu kahramanlar, ülkenin bağımsızlık mücadelesine büyük katkılarda bulunmuş ve ülke topraklarının düşmandan temizlenmesi için savaşmışlardır.
- Fedakarlık ve Vatanseverlik: Tüm bu kadın kahramanlar, kendi hayatlarını tehlikeye atarak, vatanları için savaşmış ve fedakarlık yapmışlardır.
- Kadın Hakları Savunuculuğu: Birçok kadın kahraman, aynı zamanda kadın haklarının savunucusu olmuş ve Kurtuluş Savaşı’na katılan kadınların toplumda önemli bir yere sahip olmasına öncülük etmiştir.