3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29-30-31-32-33 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Küçük Ressam ile Kral Salyangoz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Küçük Ressam ile Kral Salyangoz Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için önemli bir kaynak sunmaktadır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, çocukların metin anlama, analiz etme ve yorumlama yeteneklerini artırırken, dersin daha etkili geçmesini sağlar. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Küçük Ressam ile Kral Salyangoz Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hayal gücünü kullanmalarını teşvik ederken, aynı zamanda okuma ve yazma becerilerini de desteklemektedir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29-30-31-32-33 İlke Yayıncılık”

Bunun yanı sıra, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için pratik bir referans kaynağı oluşturmaktadır. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29-30-31-32-33 İlke Yayıncılık gibi yayınlar, Türkçe dersinde kullanılan etkinliklerin çeşitliliğini artırarak, öğrencilerin derslere olan ilgisini ve motivasyonunu artırır. Bu tür materyaller, öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirirken, akademik başarıya ulaşmalarında da yardımcı olur.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Arkadaşlarınızı seçerken nelere dikkat ediyorsunuz? Açıklayınız.


Kısa  Cevap :

Arkadaşlarımı seçerken güvenilir, saygılı ve anlayışlı olmalarına dikkat ederim.

Uzun  Cevap :

Arkadaşlarımı seçerken onların güvenilir ve dürüst olmalarına büyük önem veririm. Ayrıca, saygılı ve hoşgörülü olmaları, farklı düşüncelere açık olmaları benim için değerlidir.

Ortak ilgi alanlarına sahip olmak ve zorluklar karşısında destekleyici bir tutum sergilemeleri, arkadaşlık ilişkilerini güçlendirir. Bu yüzden, beni motive eden, iyi bir dinleyici olan ve pozitif enerji yayan insanlarla arkadaşlık kurmaya özen gösteririm.


2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Bir kız çocuğu, salyangozun resmini çizmek istiyor. Nasıl çizeceğini düşünürken hayal kurmaya başlıyor ve salyangozu kurbağalarla birlikte bir ortamda hayal ediyor. Ardından, bu hayalini resme döküyor.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin harfleri karışık olarak verilmiştir. Görsellerden hareketle bu harflerin oluşturduğu kelimeleri bulup uygun görselin altına yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları”

Soru : b. Önce yazdığınız kelimelerin metindeki anlamlarını tahmin ediniz. Sonra bu kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz.


Cevap :

Ressam Kelimesi

  • Tahminim: Resim yapan kişi.
  • Sözlük anlamı: Resim sanatıyla uğraşan, mesleği resim yapmak olan sanatçı.

Çayır Kelimesi

  • Tahminim: Yeşilliklerle kaplı geniş alan.
  • Sözlük anlamı: Genellikle otlarla kaplı, düz ve sulak arazi.

Kral Kelimesi

  • Tahminim: Bir ülkenin en yüksek dereceli yöneticisi.
  • Sözlük anlamı: Monarşi ile yönetilen ülkelerde devletin başı olan hükümdar.

Nokta Kelimesi

  • Tahminim: Küçük, yuvarlak işaret.
  • Sözlük anlamı: Çok küçük yuvarlak iz veya işaret.

Dalga Kelimesi

  • Tahminim: Denizde veya suda meydana gelen yükselti.
  • Sözlük anlamı: Su yüzeyinde meydana gelen, ileri geri hareket eden yükselti.

Çizgi Kelimesi

  • Tahminim: İnce ve düz bir iz veya şekil.
  • Sözlük anlamı: İnce, uzun, düz bir iz ya da işaret.

Soru : c. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri metindeki anlamlarına uygun birer cümlede kullanınız.

hüzün yaldız çalım saganak tıkırtı hayal yansı


Cevap :

  • Hüzün Kelimesi
    • Sözlük anlamı: Üzüntü, keder.
    • Cümle: Sonbahar akşamları bana her zaman derin bir hüzün hissettirir.
  • Yaldız Kelimesi
    • Sözlük anlamı: Parlak ve süslü ince kaplama veya boya.
    • Cümle: Eski sandığın üzerindeki yaldız zamanla solmuştu.
  • Çalım Kelimesi
    • Sözlük anlamı: Gösterişli davranış, kendini beğenmiş tavır.
    • Cümle: Onun çalım attığını gören herkes, ne kadar kibirli olduğunu düşündü.
  • Sağanak Kelimesi
    • Sözlük anlamı: Aniden ve yoğun bir şekilde yağan yağmur.
    • Cümle: Sabah aniden başlayan sağanak yağmur hepimizi hazırlıksız yakaladı.
  • Tıkırtı Kelimesi
    • Sözlük anlamı: Hafif ve aralıklı vuruşlardan oluşan ses.
    • Cümle: Gece yarısı duyduğum tıkırtı beni uyandırdı.
  • Hayal Kelimesi
    • Sözlük anlamı: Zihinde canlandırılan, gerçekleşmesi istenen şey.
    • Cümle: Çocukluğumdan beri büyük bir evde yaşamak en büyük hayalimdi.
  • Yansı Kelimesi
    • Sözlük anlamı: Bir cismin ışığının veya görüntüsünün başka bir yüzeye düşmesi.
    • Cümle: Güneş ışınlarının suya yansıması gözü kamaştırıyordu.

Soru : Anlamlarını yeni öğrendiğiniz kelimeleri kendi sözlüğünüze eklemeyi unutmayınız.


Cevap : Hazırlamış olduğunuz sözlüğe yeni kelimeleri not ediniz.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


2. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Küçük ressam Ayça hangi nesneleri boyamayı seviyor?


Cevap : Ayça doğadaki nesneleri, özellikle bahçeden topladığı taşları ve denizden topladığı hayvan kabuklarını boyamayı seviyor.


2. Ayça bahçede gezinirken ne buldu?


Cevap :Ayça bahçede gezinirken büyük bir salyangoz kabuğu buldu.


3. Ayça, canlı bir salyangozu boyadığını nasıl anladı?


Cevap : Ayça, masada uyuyakaldıktan sonra duyduğu tıkırtılarla uyandı ve salyangozun hareket ettiğini görünce canlı bir salyangozu boyadığını anladı.


4. Bahçedeki salyangozlar, boyalı salyangoza niçin ilgi gösterdiler?


Cevap : Bahçedeki salyangozlar, boyalı salyangozun gösterişli ve renkli görünüşü nedeniyle onu kral zannettiler ve ilgi gösterdiler.


5. Boyalı salyangoz, diğer salyangozların ilgisine neden çok sevindi?


Cevap : Boyalı salyangoz, diğer salyangozların gösterdiği ilgiyi samimi dostluk olarak kabul etti ve bu ilgi onu mutlu etti.


6. Boyalı salyangozun gerçek arkadaşları kimlerdi?


Cevap : Boyalı salyangozun gerçek arkadaşları kurbağa ve kaplumbağa idi.


7. Boyalı salyangozun gerçek arkadaşları ile diğer salyangozlar arasındaki fark nedir?


Cevap : Gerçek arkadaşları olan kurbağa ve kaplumbağa, boyalı salyangoza olduğu gibi değer verdiler; diğer salyangozlar ise sadece dış görünüşüne bakarak ona ilgi gösterdiler.


b. Siz de metinle ilgili bir soruyu aşağıya yazıp cevaplayınız. Yazdığınız soruyu arkadaşlarınıza yöneltiniz. 


Cevap :

Soru: Salyangoz, kabuğundaki boyaların yağmurla akıp gitmesine nasıl tepki verdi?

Cevap: Salyangoz, kabuğundaki boyaların yağmurla akıp gitmesiyle doğal görünüşüne geri döndü ve gerçek arkadaşlarının desteğiyle bu durumu kabul etti.


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Küçük ressam Ayça’nın, canlı bir salyangozu boyadıktan sonra onun kral zannedilmesi ve gerçek dostluk ile dış görünüş arasındaki farkı keşfetmesi.


Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyip başlığı aşağıya yazınız.


Cevap : “Renklerin Arkasındaki Dostluk”


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : a. Metinde anlatılan olayın yaşanmış bir olay mı yoksa hayal ürünü mü olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Metinde anlatılan olay hayal ürünü bir olaydır. Çünkü bir salyangozun boyanması ve ardından hareket edip kral gibi davranması gerçek hayatta mümkün değildir. Bu tür olaylar fantastik ve masalsı bir anlatımı yansıtır.


Soru : b. Metindeki gerçek ve hayalî ögelerden bazılarının belirtildiği aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Gerçek ögelerin başına “G”, hayalî ögelerin başına “H” yazınız.


Cevap :

(G) Ayça’nın bahçede gezinirken salyangoz kabuğu bulması,
(G) Ayça’nın salyangozun kabuğunu boyaması,
(G) Ayça’nın yorgunluktan masa başında uyuyakalması,
(H) Salyangozun açık balkon kapısına doğru yavaş yavaş gitmesi,
(H) Diğer salyangozların, kabuğu boyalı salyangozun kralları olduğunu düşünmeleri,
(H) Kurbağa, kaplumbağa ve kral salyangozun sohbet etmeleri,
(H) Eski dostlarının, kral salyangozun yeni görünümüyle ilgili yorum yapmaları,
(G) Yağmurda ıslanınca salyangozun kabuğundaki boyaların akması,
(H) Diğer salyangozların, kabuğundaki boyalar akınca kralın sahte olduğunu söylemeleri,
(H) Kabuğundaki boyalar akınca salyangozun gözlerinin dolması ama ağlayamaması…


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki görselleri numaralandırınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları”

Soru : b. Metnin şahıs ve varlık kadrosunun kimlerden oluştuğunu söyleyiniz.


Cevap :

  • Ayça (Küçük ressam)
  • Kral Salyangoz
  • Diğer salyangozlar
  • Kurbağa
  • Kaplumbağa

Soru : c. Metinde anlatılan olayın gerçekleştiği mekânları belirtiniz.


Cevap :

  • Ayça’nın evi (çalışma masası ve balkon)
  • Bahçe
  • Su kenarı

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını verilen ipuçlarına göre ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı çözünüz.


Cevap :

  • küçük – büyük
  • güzel – çirkin
  • uzun – kısa
  • aşağı – yukarı
  • doğru – yanlış
  • yavaş – hızlı
  • çok – az
  • eski – yeni
  • iyi – kötü
  • akşam – sabah
  • uzak – yakın
  • alt – üst
  • var – yok
  • alçak – yüksek
  • çürük – sağlam
  • suçlu – masum

7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimelerin hece sayısını belirleyip ilgili kutucuğa yazınız.


Cevap :

  • ressam: 2 hece
  • gök: 1 hece
  • renk: 1 hece
  • yağmur: 2 hece
  • kabuk: 2 hece
  • yaprak: 2 hece
  • salyangoz: 3 hece
  • kaplumbağa: 4 hece

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki günlük metninde sözü edilen davranışlardan hangileri doğru değildir? Bu davranışların neden olduğu problemlere yönelik çözüm yolları nelerdir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Doğru Olmayan Davranışlar:

  1. Gerçeklerin Saklanması: Kral salyangoz, görünüşü değiştiği için diğer salyangozların kendisine hayran kaldığını düşündü. Ancak bu durumu, gerçeği onlara söylemeyerek sakladı. Bu, dürüstlükten uzak bir davranıştır.
  2. Başka İnsanın Niteliklerine Güvenmek: Ayça’nın kabuğu boyaması, kral salyangozun öz değerini ve içsel niteliklerini unutturmuş. Diğer salyangozların ona olan ilgisi, görünüşüne dayandığı için kalıcı bir dostluk sağlanmamıştır.
  3. Öz Değerin Yetersiz Görülmesi: Kral salyangoz, görünüşü nedeniyle diğerlerinin ilgisini çektiğini düşündüğü için öz değerini sorgulamış ve bu durumu üzüntüyle karşılamıştır.

Bu Davranışların Neden Olduğu Problemler:

  • Duygusal Çatışma: Kral salyangoz, görünüşü değiştiğinde diğerlerinin ilgisinin kaybolmasından korkarak gerçek duygularını gizlemiştir. Bu durum, kendi içinde bir çatışma yaratmıştır.
  • Gerçek Dostlukların Zedelenmesi: Diğer salyangozlar, onunla yalnızca görünüşü nedeniyle ilgilendikleri için, gerçek bir dostluk ilişkisi oluşmamıştır. Bu, samimi ilişkilerin gelişmesini engeller.
  • Kendine Güvensizlik: Kral salyangoz, görünüşüne dayalı olarak kendisini değerlendirdiği için, öz güveni zayıflamış ve kendi niteliklerini göz ardı etmiştir.

Çözüm Yolları:

  1. Dürüst İletişim: Kral salyangoz, diğer salyangozlara gerçeği söyleyerek içindeki duyguları ifade edebilseydi, daha sağlıklı bir iletişim kurabilirdi.
  2. Öz Değerin Farkına Varma: Kral salyangoz, dış görünümüne odaklanmak yerine içsel değerlerini ve niteliklerini keşfederek kendine güvenini artırmalıdır.
  3. Gerçek Dostları Tanıma: Gerçek dostların, dış görünüşe bakılmaksızın her durumda yanında olan kişiler olduğunu anlamalı ve bu dostluk ilişkilerine değer vermelidir.
  4. Öz Saygı Geliştirme: Kral salyangoz, kendi niteliklerini ve yeteneklerini tanıyarak, kendine saygı duymalıdır. Bu, başkalarının ona olan bakış açısını değiştirebilir.

Soru : b. Siz dış görünüşünüz nedeniyle benzer bir olay yaşadınız mı? Yaşadıysanız bu olayı arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Evet, dış görünüşüm nedeniyle benzer bir olay yaşadım. Ortaokula başladığımda, saçlarım uzun olduğu için bazı arkadaşlarım bana garip baktı. Bir gün, biri bana “Neden uzun saçların var?” diye sordu. O an kendimi rahatsız hissettim ama onlara bu durumun beni ifade ettiğini anlattım.

Zamanla arkadaşlarım benim kişiliğimi tanımaya başladı ve gerçek dostluğun dış görünüşten bağımsız olduğunu öğrendim. Bu deneyim, beni daha güçlü biri yaptı.


Soru : c. “Arkadaş” ve “dost” arasında sizce ne fark vardır? Kısaca aşağıya yazınız.


Cevap :

“Arkadaş” ve “dost” kavramları arasında önemli farklar vardır. Arkadaş, genellikle ortak ilgi alanlarına sahip olan ve birlikte vakit geçirilen kişileri ifade eder. Ancak, dost daha derin bir bağ ifade eder; güven, sadakat ve anlayışla şekillenir.

Dostlar, zorluklar karşısında yanınızda olan, sizi koşulsuz destekleyen ve her durumda gerçek duygularını paylaşan kişilerdir. Kısacası, arkadaşlık yüzeysel olabilirken, dostluk derin ve anlamlı bir ilişkidir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda verilen alfabemizdeki harflerin bulunduğu şifreleme anahtarını inceleyiniz. Şifreleme anahtarındaki eksik harfleri tamamlayınız.


Cevap :  A, B, C, Ç, D, E, F, G, Ğ, H, I, İ, J, K, L, M, N, O, Ö, P, R, S, Ş, T, U, Ü, V, Y, Z


Soru : b. Aşağıdaki kutucuklara sıra numaralarına uygun harfleri yazarak şifreleri bulunuz.


Cevap :

  • Arkadaşını Söyle Kim Olduğunu Söyleyeyim.
  • Dost Kara Günde Belli Olur.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : Büyük harflerin kullanım yerleriyle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Açıklamalara uygun birer cümle de siz yazınız.


Cevap :

  • Cümleye büyük harfle başlanır.
    • Akşam dedemleri ziyarete gittik.
    • Yarın sinemaya gideceğim.
  • Kişi adları ile soyadlarının ilk harfi büyük yazılır.
    • Resim yarışmasında Ceren Uysal birinci oldu.
    • Ali Demir futbol turnuvasında başarılı oldu.
  • Hayvanlara verilen özel adlar büyük harfle başlar.
    • Köpeğim Tarçın’ı veterinere götürdük.
    • Kedim Mavi’yi dışarı çıkardım.
  • Mahalle, cadde, sokak adlarında geçen mahalle, meydan, bulvar, cadde, sokak kelimeleri büyük harfle başlar.
    • Koru Mahallesi’ne taşınacaklarını duydum.
    • Bahçelievler Caddesi’nden geçerken alışveriş yaptım.
  • Kurum, kuruluş adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
    • Sağlık Bakanlığı aşı kampanyası başlattı.
    • Milli Eğitim Bakanlığı yeni bir eğitim programı açıkladı.
  • Bayram adları büyük harfle başlar.
    • 30 Ağustos Zafer Bayramı kutlamalarına katıldık.
    • Kurban Bayramı’nda ailemizle bir araya geldik.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


11. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki yazımları inceleyiniz. Bu kelime ve kelime gruplarını, harflerin yapısal özelliklerine dikkat ederek özenli, okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız.


Cevap : Verilen boş alanlara kelimeleri yazınız.


Soru : Yazdığınız kelimelerin ve kelime gruplarının, doğadaki canlı ve cansız varlıkların seslerine benzetilerek oluşturulduğunu fark ettiniz mi?


Cevap : Evet, örneğin vızıldamak, arı ve sinek gibi böceklerin çıkardığı ses anlamına gelir. Fısıldamak ise, alçak bir sesle bir şey söylerken duyulan ses olarak tanımlanabilir. Fokurdamak, suyun kaynadığında çıkardığı ses ile ilişkilidir. Cıvıldamak ise kuşların melodik seslerini ifade eder.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Okulda birlik ve beraberlik içinde yaptığınız çalışmaları defterinize yazınız.


Cevap :

Okulda birlik ve beraberlik içinde yaptığımız çalışmalardan bazıları şunlardır:

  1. Kütüphane Projesi: Öğrencilerle birlikte okul kütüphanesinin düzenlenmesi için gönüllü olduk. Kitapları sınıflara göre sıralayıp etiketledik. Bu sayede herkesin kitaplara daha kolay ulaşmasını sağladık.
  2. Sosyal Sorumluluk Projeleri: Her yıl düzenlediğimiz “Yardım Kampanyası” kapsamında ihtiyaç sahiplerine ulaşmak için topluca çalıştık. Giysi ve oyuncak toplama etkinliği düzenleyerek, topladığımız eşyaları yerel yardım kuruluşlarına bağışladık.
  3. Doğa Yürüyüşü: Öğrenciler olarak çevre bilincini artırmak amacıyla bir doğa yürüyüşü düzenledik. Bu yürüyüşte doğayı koruma, ağaç dikme ve geri dönüşüm konularında bilgilendirme yaptık.
  4. Kültürel Etkinlikler: Her sınıfın kendi kültürünü tanıttığı bir “Kültür Günü” etkinliği organize ettik. Bu etkinlikte herkes kendi kültürüne ait yiyecekler getirdi ve sunumlar yaptı. Böylece farklı kültürleri tanıma fırsatı bulduk.
  5. Spor Turnuvaları: Okul içinde düzenlenen spor turnuvalarına katıldık. Takım olarak çalışmak, birlikte eğlenmek ve dostluk bağlarımızı güçlendirmek için bu etkinliklere katılım sağladık.


 

Our Score