3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Ünite 6. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Ünite 6. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232, 233, 234 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite 6. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları” yer almaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin 6. ünitenin sonunda öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerine ve öğrenmelerini değerlendirmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234 İlke Yayıncılık”

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde, bu çalışmaların doğru cevapları ve detaylı çözüm önerileri sunulmaktadır. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234 İlke Yayıncılık” başlığı altında, öğrencilere rehberlik eden açıklamalar ve çözüm yöntemleri bulunmaktadır. Bu kaynak, öğrencilerin dil bilgisi ve metin çözümleme becerilerini güçlendirmek amacıyla hazırlanmıştır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234


6. TEMA SONU ÇALIŞMALARI 


A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

……………………………………………………..

Dinî bayramların en çok nesini seversiniz? Kimisi lezzetli baklavaları- na, incecik sarmalarına, lokum gibi kavurmasına bayılır. Bazısı yıl boyu hasret kaldığı sevdikleriyle bir arada olacağı için sever dinî bayramları. (…)

Millî bayramlarımız her sene aynı tarihlerde kutlansa da dinî bayramlarımızın tarihi değişiyor. (…)

Küslerin barıştığı, akrabaların ziyaret edilip yaşlıların ellerinin öpüldüğü, harçlıkların toplandığı, sofraların dolup taştığı dinî bayramlar sadece ülkemize özgü değil. Dünyanın dört bir yanında insanlar kendileri için özel günleri bayramlaştırarak geleneksel olarak her sene kutlarlar. (….)

Gökçe ÖZDER
TRT Çocuk dergisi
(Kısaltılmıştr.)


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Yazara göre dinî bayramların en çok sevilen özellikleri nelerdir?


Cevap : Lezzetli yemekler, özellikle baklava, sarma, kavurma gibi ikramlar; sevdiklerle bir arada olmak; küslerin barışması; akrabaların ziyaret edilmesi ve yaşlıların ellerinin öpülmesi.


2. Yazar, millî bayramlarımız ile dinî bayramlarımızın hangi özelliğini karşılaştırıyor?


Cevap : Millî bayramların her yıl aynı tarihte kutlandığını, dinî bayramların ise tarihinin her yıl değiştiğini karşılaştırıyor.


3. Ülkemizde dinî bayramlar nasıl kutlanılır?


Cevap : Küslerin barıştığı, akrabaların ziyaret edildiği, yaşlıların ellerinin öpüldüğü, harçlıkların toplandığı, sofraların dolup taştığı şekilde kutlanır.


4. Dünyanın dört bir yanındaki insanlar geleneksel olarak her sene neyi kutlarlar?


Cevap : Kendileri için özel olan günleri bayramlaştırarak kutlarlar.


5. Metnin içeriğine en uygun başlık sizce nedir?


Cevap : “Bayramların Güzellikleri”


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları


C. Aşağıdaki cümlelerde noktalama işaretlerinin kullanıldıkları yerleri inceleyiniz. Noktalama işaretlerinin doğru kullanıldıkları cümlelerin kutucuğunu “✔”, yanlış kullanıldıkları cümlelerin kutucuğunu “✘” ile işaretleyiniz.


Cevap :

✔ Okul bahçesinde kaç öğrenci var?
✘ Güzel mi güzel evleri var?
✔ 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nı kutlayacağız.
Annem – babam – ben – kardeşim çekirdek aileyiz.
✔ Okula kaçta gideceğini söyler misin?
✔ Eyvah, düşmanlar yurdumuza girmiş.
✔ İstanbul – Ankara otoyolu ulaşıma kapanmış.
✔ Kullanılacak malzemeler şunlar: un, su, tuz.

Açıklamalar:

  • “Güzel mi güzel evleri var?” cümlesindeki soru işareti gereksizdir, nokta kullanılmalıdır.
  • “Annem – babam – ben – kardeşim çekirdek aileyiz.” cümlesinde kısa çizgi (-) yerine virgül (,) kullanılmalıdır.

Ç. Yabancı dillerden alınmış aşağıdaki kelimeleri Türkçeleriyle eşleştiriniz.


Cevap :

  1. Star → Yıldız
  2. Start → Başlama
  3. Ekstra → Fazladan
  4. İleti → Mesaj
  5. Selfie → Özçekim
  6. Oturum → Seans
  7. Fantastik → Hayalî
  8. Sponsor → Destekleyici

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları


D. 1. Aşağıda iki grup halinde yazılmış eş anlamlı kelimeleri inceleyerek eşleştiriniz.


Cevap :

  • Dil → Hür
  • Akıl → Tasa
  • Biçim → Şekil
  • Kaygı → Suç
  • Rütbe → Aşama
  • Kabahat → Suç
  • Numune → Örnek
  • Pak → Temiz
  • Bütün → Tam
  • Vakit → Zaman

  • dinî bayram
  • Türk bayrağı
  • millî bayram
  • ana dil
  • gelenek görenek

2. Aşağıdaki verilen kartlarda yazan konulardan bir tanesini seçerek duygu ve düşüncelerinizi yeni öğrendiğiniz kelimeleri de kullanarak anlatınız.


Cevap :

Dinî bayramlar, birlik ve beraberliğin güçlendiği, huzur dolu günlerdir. Bayramlarda, gelenek ve göreneklerimize uygun olarak akrabalarımızla bir araya gelir, sevinçlerimizi paylaşırız. Bu özel günlerde yardımlaşma ve dayanışma duygusu artar, bu da milletimizin güçlü bir şekilde bir arada olmasını sağlar.

Türk bayrağı, bizim için bağımsızlığımızın ve hürriyetimizin simgesidir. Bayrağımızı her gördüğümde atalarımızın bu vatan için yaptığı fedakârlıkları düşünür ve gururlanırım. Bayrağımıza saygı göstermek, milletimizin onuruna ve geçmişine olan bağlılığımızın bir göstergesidir.

Millî bayramlar, tarihimizdeki önemli dönüm noktalarını anmak ve yeni nesillere aktarmak için çok değerlidir. Bu bayramlarda, millet olarak bir araya gelir ve bağımsızlık mücadelemizi kutlarız. Özellikle 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, demokrasi ve özgürlüğün önemini anlamamıza vesile olur.

Ana dilimiz, kimliğimizin en güçlü unsurlarından biridir. Türkçemizi doğru ve etkili kullanarak kültürümüzü yaşatır ve gelecek nesillere aktarırız. Ana dilimize sahip çıkmak, bizi diğer milletlerden ayıran en önemli özelliktir.

Gelenek ve göreneklerimiz, geçmişle bugün arasında köprü kuran kültürel değerlerimizdir. Bayramlarda büyüklerimizi ziyaret etmek, misafir ağırlamak, bayram şekerleri ve hediyeler gibi ritüeller, bizi biz yapan alışkanlıklarımızdır. Bu değerleri korumak ve yaşatmak hepimizin görevidir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Topla oynanan bir oyunun adını ve nasıl oynandığını defterinize yazınız.


Cevap :

Futbol: Futbol, iki takımın karşı karşıya geldiği bir oyundur. Her takım 11 oyuncudan oluşur. Amaç, topu rakip takımın kalesine göndermektir. El kullanmadan, sadece ayak, baş veya vücutla topa müdahale edilir. Maç sonunda daha fazla gol atan takım kazanır.

Basketbol: Basketbol, iki takımın oynadığı bir oyundur. Her takım 5 oyuncudan oluşur. Oyuncular, topu potaya atarak sayı kazanmaya çalışır. Top elle taşınır ve potaya atış yapılır. Maç sonunda en fazla sayıyı yapan takım kazanır.



 

Our Score