3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 34-36-37-38-39-40-41 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 Cevapları, öğrencilerin Türkçe dil becerilerini geliştirmeleri için önemli bir kaynak sunmaktadır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, çocukların metin okuma, anlama ve yorumlama yeteneklerini pekiştirirken, derslerin daha etkili geçmesine yardımcı olur. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları Metni Etkinlik Cevapları, hikaye üzerinden öğrenmeyi teşvik ederek, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini de geliştirmektedir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 34-36-37-38-39-40-41 İlke Yayıncılık”

Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenlerin ders planlamalarında ve öğrencilerin öğrenme süreçlerinde rehberlik sağlayan değerli bir kaynak oluşturmaktadır. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 34-36-37-38-39-40-41 İlke Yayıncılık gibi materyaller, öğrencilere farklı konularda zengin içerikler sunarak, Türkçe dersinde daha etkili bir öğrenme deneyimi yaşatır. Bu tür kaynaklar, hem eğlenceli hem de öğretici bir ortam sağlayarak, öğrencilerin akademik başarılarını artırmalarına katkıda bulunmaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40-41


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. “Dayanışma” denince aklınıza ne geliyor? Okuldaki çalışmalarınızdan örnekler veriniz.


Kısa  Cevap :

Dayanışma, insanların birbirine yardım ettiği, iş birliği yaptığı durumlardır. Okulda grup projelerinde birbirimize destek olup işlerimizi birlikte yaparak dayanışma gösteriyoruz.

Uzun  Cevap :

Dayanışma, insanların bir araya gelerek karşılaştıkları sorunları çözmeleri ya da birlikte belirli bir amaca ulaşmak için yardımlaşmaları anlamına gelir. Okulda bu durumu grup çalışmalarında sıklıkla yaşarız.

Mesela, bir proje hazırlarken herkes kendi yeteneğine göre bir görev üstlenir ve ortak bir hedef için çalışırız.

Birimizin yardıma ihtiyacı olduğunda ona destek oluruz. Ayrıca, okul etkinliklerinde de aynı şekilde arkadaşlarımızla uyum içinde çalışarak işleri daha hızlı ve verimli bir şekilde yaparız. Bu tür dayanışma örnekleri, hem başarıya ulaşmamızı sağlar hem de arkadaşlık bağlarımızı güçlendirir.


2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin görsellerine baktığımda, olayların bir anlaşmazlık etrafında şekillendiğini düşünüyorum.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda metinde geçen bazı varlıkların görselleri verilmiştir. Varlıkların ifade ettiği kelimeleri noktalı yerlere yazınız. Bu kelimelerdeki harf ve hece sayılarını belirtiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki kelimeleri ve kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40-41 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


2. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Yaşlı çiftçinin çözmek istediği sorun nedir?


Cevap : Yaşlı çiftçinin çözmek istediği sorun, oğullarının sürekli birbirleriyle geçinememesi ve aralarındaki anlaşmazlıkların sürmesidir.


2. Yaşlı çiftçi, çocuklarından ne yapmalarını istedi?


Cevap : Yaşlı çiftçi, çocuklarından bir arada duran çubuk demetini kırmalarını istedi.


3. Çocuklar, babalarının isteğini gerçekleştirebildiler mi? Neden?


Cevap : Hayır, çocuklar çubuk demetini kıramadılar çünkü demet halindeki çubuklar bir arada olduğu için çok güçlüydü.


4. Yaşlı çiftçi, çocuklarının yapamadığını nasıl başardı?


Cevap : Yaşlı çiftçi, çubuk demetini çözdü ve çubukları teker teker kırarak başardı.


5. Yaşlı çiftçi, çocuklarına nasıl bir ders verdi?


Cevap : Yaşlı çiftçi, birlik içinde olurlarsa kimsenin onlara zarar veremeyeceğini, ancak birbirleriyle çekişirlerse kolayca yenilebileceklerini öğretti.


b. Yaşlı çiftçinin sorunu çözme yöntemi hakkında ne düşünüyorsunuz? Siz olsaydınız bu sorunu nasıl çözerdiniz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Yaşlı çiftçinin yöntemi çok etkiliydi çünkü oğullarına birliği somut bir şekilde gösterdi. Ben olsaydım, kardeşlere birbirlerinin değerini anlamalarını sağlayacak başka örnekler ve görevler vererek, onları bir araya getirip iş birliği yapmalarını sağlardım.


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu : Birlik ve beraberliğin önemini anlatan bir babanın oğullarına verdiği ders.


Soru : b. Aşağıdaki açıklamaya göre metnin ana fikrini noktalı yere yazınız.


Cevap :

Metnin ana fikri : Birlik ve beraberlik içinde olmak, insanları daha güçlü yapar ve başarıya götürür.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki şemayı metne göre tamamlayınız.


Cevap :

Metnin başlığı: Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları

Metinde anlatılan olay: Bir çiftçi, geçinemeyen oğullarına birlik ve beraberliğin gücünü göstermek için bir arada duran çubuk demetini kırmalarını ister. Oğulları bunu başaramaz, ancak çiftçi çubukları teker teker kırarak birlik içinde olmanın önemini vurgular.

Metnin şahıs kadrosu: Yaşlı çiftçi ve onun üç oğlu

Olayın gerçekleştiği mekân: Çiftçinin evi


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki eşleştirmeyi inceleyiniz. Eşleştirilen kelimeler arasındaki anlam ilişkisini açıklayınız.


Cevap : Eşleştirilen kelimeler aynı anlama gelen kelimelerdir yani eşanlamlı kelimelerdir.


Soru : b. Siz de diğer kelimeleri aynı ilişkiye göre eşleştiriniz. Eşleştirmelerinizden yararlanarak şifre kutusundaki numaraların karşılığı olan harfleri yazıp şifreyi bulunuz.


Cevap : Şifre : DAYANIŞMA


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki görselde bir çitfçinin tarlası gösterilmiştir. Tarlada A noktasından harekete geçen çiftçinin hangi yönde, kaç birim ilerleyip tarlasını süreceği ise kutucuklarda belirtilmiştir. Örnekteki gibi kutucuklarda belirtilen sayı ve yönde ok çizerek çiftçinin izleyeceği yolu gösteriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları”

Soru : b. Çiftçinin izlediği yol üzerindeki noktaları gösteren harfleri sırasıyla aşağıdaki kutucuklara yazınız.


Cevap : A – E – I – İ O – Ö – U – Ü


Soru : c. Bu açıklamaya göre alfabemizdeki ünsüz harfleri alfabetik sırayla aşağıya yazınız.


Cevap : B, C, Ç, D, F, G, Ğ, H, J, K, L, M, N, P, R, S, Ş, T, V, Y, Z


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru :Nokta ve soru işaretinin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız.


Cevap :

 

Cümlenin sonuna nokta konur. Elbiselerimi dolaba astım. Kitaplarımı masaya koydum.

Sayılardan sonra sıra bildirmek için nokta kullanılır. Bu yıl 3. sınıfa gidiyorum. Koşuda 1. oldum.

Bazı kısaltmaların sonuna nokta konur. Dr. Cansu Erdem, öğrencileri muayene etti. Prof. Ali Bey, konferans verdi.

Tarihlerin yazılışında gün, ay ve yılı belirten sayıların arasında nokta kullanılır. 05.04.2010 tarihinde doğdum. 23.10.2024 tarihinde taşınacağız.

Saat ve dakika bildiren sayıların arasına nokta konur. Saat 08.30’da buluşmak için sözleştik. Toplantı 14.45’te başlayacak.

Soru cümlelerinin sonunda soru işareti kullanılır. Okuduğunuz metni beğendiniz mi? Yarın bizimle sinemaya gelir misin?

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki yazımları inceleyiniz. Bu kelime ve kelime gruplarını, harflerin
yapısal özelliklerine dikkat ederek özenli, okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Engellilerin yaşadığı sorunlarla ilgili gazete haberlerini sınıfa getiriniz.


Kısa Cevap :

Erişilebilirlik Sorunu Hâlâ Çözülemiyor

Birçok şehirde engelli bireylerin hayatlarını kolaylaştırmak amacıyla düzenlemeler yapılmış olsa da, erişilebilirlik sorunları hâlâ ciddi bir problem olmaya devam ediyor. Özellikle kamu binaları, toplu taşıma araçları ve yaya yolları engellilerin kullanımı için yeterince uygun değil. Türkiye Sakatlar Derneği tarafından yapılan son araştırmaya göre, engellilerin %65’i toplu taşımayı kullanmakta zorlandıklarını belirtti. Aynı şekilde, eğitim ve sağlık hizmetlerine erişimde de ciddi sıkıntılar yaşayan engelli bireyler, gerekli düzenlemelerin bir an önce hayata geçirilmesini talep ediyor.

Uzun Cevap :

İş Bulma Engeli: Engelli Bireyler İstihdamda Geride Kalıyor

Engelli bireylerin iş gücüne katılım oranı, diğer bireylere göre oldukça düşük seviyelerde. Engelli istihdamı için ayrılan kotalar bulunsa da, bu kotalar çoğu zaman dolmuyor. Engelli bireyler, özellikle özel sektörde iş bulma konusunda büyük zorluklar yaşıyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, engellilerin sadece %20’si iş gücüne katılabiliyor. İşverenler, engellilere yönelik iş yerinde gerekli düzenlemeleri yapmak yerine onları işe almaktan kaçınıyor. Engelli hakları savunucuları, bu sorunun çözümü için daha fazla teşvik ve denetim yapılması gerektiğini belirtiyor.



 

Our Score