3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Farklı Ama Aynı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Farklı Ama Aynı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 Cevapları, Türkçe dersindeki etkinlikleri tamamlamak isteyen öğrenciler için yararlı bir rehberdir. Bu sayfalarda, metin okuma ve anlama becerilerini geliştiren alıştırmalar yer alırken, öğrencilerin kendilerini ifade etme kabiliyetlerini de güçlendirir. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Farklı Ama Aynı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, çocukların dinleme becerilerini geliştirirken, farklılıkları anlama ve empati kurma üzerine önemli dersler sunmaktadır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 İlke Yayıncılık”

Ek olarak, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğrenci ve öğretmenlere derslerde karşılaşılan etkinlikler için kapsamlı bir çözüm önerisi sağlar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 İlke Yayıncılık, öğrencilerin dil gelişimine katkıda bulunurken, onların Türkçe derslerinde daha başarılı olmalarına yardımcı olacak pratik bilgiler sunar. Bu kaynaklar, öğrencilerin hem akademik hem de kişisel gelişimlerine önemli bir destek sağlar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Çevrenizdeki gözlük, protez, tekerlekli sandalye kullanan kişileri gözlemleyiniz. Bu kişilerin yaşadıkları zorluklar neler olabilir? Bu zorluklarla ilgili gazete haberlerini sınıfta paylaşınız.


Kısa  Cevap :

Gözlük, protez, tekerlekli sandalye kullanan kişiler günlük hayatlarında erişim, hareket özgürlüğü, toplu taşıma, merdivenler ve dar alanlar gibi konularda zorluk yaşayabilirler.

Uzun  Cevap :

Çevremizde gözlük, protez veya tekerlekli sandalye kullanan kişilerin karşılaştığı zorluklar, genellikle fiziksel engeller ve toplumsal farkındalık eksikliği etrafında şekillenmektedir. Örneğin, tekerlekli sandalye kullananlar için merdivenli binalar ve düzensiz kaldırımlar büyük bir sorun olabilir.

Toplu taşıma araçlarının çoğu erişilebilir olmayabilir veya asansör ve rampaların eksikliği, günlük yaşamlarını zorlaştırabilir. Gözlük veya protez kullananlar da bazen teknolojik veya sosyal uyum süreçlerinde sorunlarla karşılaşabilir. Gazete haberlerinde, bu bireylerin hayatlarını kolaylaştırmak için alınması gereken önlemler ve toplumun daha duyarlı olması gerektiği sıklıkla vurgulanmaktadır.


2. Dinleyeceğiniz metnin görsellerini inceleyip, konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Görsellere bakarak, metnin bir çobanın yürüme engelli bir kuzuya yardım etmek için bir alet yapıp onun tekrar yürümesini sağladığıyla ilgili olduğunu tahmin ediyorum.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki bulmacada, metinde geçen bazı kelimeler gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulup alfabetik sırayla listeye yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları”

Soru : b. Listeye yazdığınız kelimelerin metindeki anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri ve anlamlarını sözlük defterinize ekleyiniz.


Cevap :

  • Avlu: Evin ya da binanın etrafında yer alan, genellikle etrafı duvarla çevrili açık alan.
  • Çoban: Hayvan sürülerine bakmakla görevli kişi.
  • Heybe: İki gözlü, omuzda ya da hayvanların sırtında taşınan bir çeşit torba.
  • Kaval: Üflemeli bir çalgı, genellikle çobanlar tarafından çalınan uzun, delikli bir müzik aleti.
  • Yamaç: Dağın ya da tepenin eğimli bölgesi.
  • Kuş: Uçma yeteneği olan, tüylerle kaplı ve kanatları bulunan omurgalı hayvan.
  • Oğlak: Keçinin yavrusu.
  • Ağıl: Küçükbaş hayvanların barındığı, üstü açık veya kapalı yapı.
  • Sürü: Aynı cins hayvanların bir arada dolaştığı topluluk.
  • Otlak: Hayvanların otlayarak beslendiği geniş çayır ya da çimenlik alan.

2. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Çoban ve sürüsü nereden dönerken dişi keçilerden biri yavrulamış?


Cevap : Çoban ve sürüsü, mor tepeli dağlardaki otlaklardan geri dönerken dişi keçilerden biri yavrulamış.


2. Çoban, oğlağın farklı olduğunu nasıl anlamış?


Cevap : Çoban, oğlağın ön bacaklarının tutmadığını görünce onun farklı olduğunu fark etmiş.


3. Çoban, oğlağı nerede taşımış?


Cevap : Çoban, oğlağı heybesinde taşımış.


4. Küçük oğlağın hayali neymiş?


Cevap : Küçük oğlağın en büyük hayali, diğer oğlaklar gibi sıçrayıp oynamak ve dağlarda özgürce koşmakmış.


5. Çoban, küçük oğlağın hayallerini nasıl gerçekleştirmiş?


Cevap : Çoban, küçük oğlağın hayalini ona yürüyebilmesi için bir bisiklet yaparak gerçekleştirmiş.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız


Cevap :

Metnin konusu: Bir çobanın, yürüyemeyen bir oğlağa yürümesini sağlamak için bir çözüm bulması.

Metnin ana fikri: Engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştırmak için yardım etmek önemlidir.


Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı başlıklar belirleyip belirlediğiniz başlıkları aşağıya yazınız.


Cevap : İyilik Dolu Çoban, Oğlağın Rüyası Gerçek Oluyor.


4. ETKİNLİK


Soru : Hikâyeyi kendi cümlelerinizle aşağıya kısaca yazınız.


Cevap : Çoban, sürüsünü dağlardan geri getirirken keçilerden biri doğurmuş ve sevimli bir oğlağı olmuş. Ancak çoban, oğlağın ön bacaklarının tutmadığını ve bu yüzden yürüyemediğini fark etmiş. Oğlak, arkadaşları gibi koşup zıplamayı hayal ediyormuş.

Bir gün çoban, ona yürüyebilmesi için fındık dallarından bir bisiklet yapmış ve oğlak bu sayede yürümeye başlamış. Oğlak çok mutlu olmuş.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını verilen ipuçlarından yararlanarak yazınız.


Cevap :

  • dişi – erkek
  • küçük – büyük
  • siyah – beyaz
  • uzun – kısa
  • ön – arka
  • akşam – sabah
  • genç – yaşlı
  • yavaş – hızlı
  • yüksek – alçak
  • sonra – önce
  • ağır – hafif
  • ilk – son

6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. Bu haberle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu haber beni çok etkiledi ve mutlu etti. Öğrencilerin çevre bilincine sahip olarak, topladıkları pet şişe kapaklarıyla hem geri dönüşüme katkıda bulunmaları hem de engellilere tekerlekli sandalye sağlayarak hayatlarını kolaylaştırmaları, ne kadar güzel bir iyilik hareketi başlattıklarını gösteriyor.

Bir aylık kısa sürede 100 tekerlekli sandalye gibi büyük bir başarıya ulaşmaları, yardımlaşmanın ve dayanışmanın gücünü ortaya koyuyor. Bu kampanya, hepimizin bir araya geldiğinde ne kadar büyük ve anlamlı işler yapabileceğimizi hatırlatıyor. Hem çevreye hem de insanlara fayda sağlayan böyle güzel bir projeye herkesin katkıda bulunması gerektiğini düşünüyorum.


Soru : Buna benzer bir iyilik hareketi kampanyası yapmaya ne dersiniz?


Cevap : Toplum olarak yardımlaşmaya ve dayanışmaya her zaman ihtiyacımız var. Çevreye ve insanlara fayda sağlayan projeler hem bizim sorumluluk bilincimizi artırır hem de başkalarına ilham verir. Örneğin, biz de okulumuzda bir geri dönüşüm kampanyası başlatabilir, toplanan geri dönüşüm malzemeleriyle elde edilen gelirle ihtiyaç sahibi insanlara yardım edebiliriz. Bu kampanya, sadece çevreyi korumakla kalmaz, aynı zamanda sosyal sorumluluk bilinci oluşturmamıza yardımcı olur. Böyle bir iyilik hareketi başlatarak hem topluma hem de çevremize fayda sağlayabiliriz.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki açıklamalara göre görsellerde ifade edilen duyguları belirleyiniz. Bu duyguları belirten cümleleri seçenekler arasından bulunuz. Bu cümleleri ilgili konuşma balonuna yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları”

Soru : b. Dinlediğiniz metni sınıfta canlandırınız. Metni canlandırırken beden dilinizi etkili şekilde kullanınız.


Cevap : Metni canlandırdığınızda görselde yer alan ifadeleri, jest ve mimikleri kullanmayı unutmayınız.


Soru : c. Canlandırma yapan arkadaşlarınızın beden dilini nasıl kullandıklarını gözlemleyiniz. Bu arkadaşlarınızın sözlü olmayan mesajlarını belirleyiniz. Bu mesajlar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Beden dilinizi nasıl etkili kullanabileceğinizi belirleyiniz.


Cevap : Beden dilimizi, kendimizi canlandırdığımız kişinin yerine koyarak ya da yaşadığımız bir olayı gözümüzde canlandırarak daha etkili bir biçimde kullanabiliriz.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki afişi inceleyip afiş hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Bu afişte engelli bireyler yer alıyor. Eğer bu kişilerin hayatta karşılaşabilecekleri sorunları, tekerlekli sandalye kullanan biri için yaptığımız gibi en aza indirirsek, bu hem onlar hem de bizim için büyük bir başarı anlamına gelecektir.


Soru : b. Bu afişe uygun farklı bir slogan belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap : Engelsiz Hayat, Engelleri Yok Et!


Soru : c. Sizler de bir iyilik kampanyası düşününüz. Kampanyanızın tanıtımı için tasarlayacağınız afişlerde kullanabileceğiniz sloganları aşağıya yazınız.


Cevap :

İşte iyilik kampanyası için kullanabileceğiniz bazı slogan önerileri:

  1. “Bir Kalp, Bir Destek: Engelleri Birlikte Aşalım!”
  2. “İyilik, Paylaşıldıkça Büyür: Her Kapak Bir Umut!”
  3. “Bir Tekerlekli Sandalyenin Değeri: Bir Gülümseme!”
  4. “Birlikte Güçlüyüz: Hayallerimizi Gerçekleştirelim!”
  5. “Engelleri Kaldıralım, Sevgiyle Yükseliyoruz!”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki yazımları inceleyiniz. Ortak özelliklerine göre gruplanan bu kelimeleri, özenli ve okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız.


Cevap : Bu kısımda el yazısı örneklerini boşluklara güzel bir şekilde doldurunuz.


Soru : b. Bu kelimeleri ifade ettiği kavramlara göre gruplandırıp gruplardaki kelimelerin ortak özelliğini söyleyiniz.


Cevap :

Sebze-meyve: Elma, çilek, üzüm, brokoli, ıspanak

Ülke: Türkiye, Almanya, Azerbaycan, Fransa, Japonya

Hayvan: Kedi, aslan, tavuk, kuzu, köpek


Soru : c. Kelime gruplarından bir kelime seçip seçtiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Sebze-Meyve: Elma
Cümle: Bahçemizdeki elmalar bu yıl çok lezzetli oldu.

Ülke: Türkiye
Cümle: Türkiye, tarihi ve kültürel zenginlikleri ile ünlü bir ülkedir.

Hayvan: Kedi
Cümle: Evdeki kedim her sabah pencerenin önünde güneşlenmeyi sever.



 

Our Score