3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-65-66-67-68-69 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öğrenciler Gönüllü Oluyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öğrenciler Gönüllü Oluyor Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 Cevapları, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler içerir. Bu sayfalardaki metinler ve sorular, öğrencilerin dil bilgisi ve kelime hazinesini genişletmelerine yardımcı olur. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öğrenciler Gönüllü Oluyor Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin yardımlaşma ve sorumluluk bilincini geliştiren metinlerle, sosyal farkındalıklarını artırmayı amaçlamaktadır.
Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için ders materyallerinin daha anlaşılır hale gelmesini sağlar ve derslerin daha verimli geçmesine katkıda bulunur. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-65-66-67-68-69 İlke Yayıncılık, öğrencilerin Türkçe diline olan ilgilerini artıracak nitelikte etkinlikler sunarak, öğrenme sürecini destekler ve daha eğlenceli hale getirir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-64-65-66-67-68-69
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Çanakkale Savaşı hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınıza anlatınız.
Kısa Cevap :
Çanakkale Savaşı, 1915-1916 yılları arasında Osmanlı İmparatorluğu ile İtilaf Devletleri arasında yapılmış büyük bir savaştır. Bu savaşta Osmanlı ordusu, Çanakkale Boğazı’nı geçmek isteyen düşman kuvvetlerine karşı büyük bir direniş göstermiş ve zafer kazanmıştır. Türk milletinin kahramanlık destanlarından biri olarak tarihe geçmiştir.
Uzun Cevap :
Çanakkale Savaşı, I. Dünya Savaşı sırasında 1915-1916 yıllarında, Osmanlı İmparatorluğu ile İtilaf Devletleri (İngiltere, Fransa ve müttefikleri) arasında gerçekleşmiştir. İtilaf Devletleri, Çanakkale Boğazı’nı ele geçirerek İstanbul’a ulaşmak ve Osmanlı’yı savaş dışı bırakmak istemiştir.
Ancak Osmanlı ordusu, Mustafa Kemal Atatürk’ün de öncülüğünde, büyük bir azim ve cesaretle Çanakkale’yi savunmuş ve düşman kuvvetlerine ağır kayıplar verdirerek zafer kazanmıştır. Bu savaş, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinde önemli bir adım olmuş ve tarihe altın harflerle yazılmıştır.
2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap : Başlıktan ve görsellerden anladığıma göre, metnin konusu ailelerinden habersiz olarak gönüllü bir şekilde savaşa katılmak isteyen öğrenciler hakkındadır.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Verilen ipuçlarından yararlanarak anlamlarına uygun kelimeleri metinden bulup örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
- Bir işi yapmayı hiçbir zorunluluğu yokken isteyerek üstlenen: gönüllü
- Üzerinde savaşın sürdüğü bölge: cephe
- Küçük bir kâğıda yazılmış kısa mektup: pusula
- İsteği, dileği belirtmek için herhangi bir işlem başlatmak: başvuru
- Birinin bir yere gelmesini isteme, davet: çağrı
- Ortalıkta gürültü olmama durumu: sessizlik
Soru : b. Aşağıdaki kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları
2. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. İstanbul’da pek çok gencin askerlik şubeleri önünde sıra olmalarının sebebi nedir?
Cevap : Gençlerin gönüllü olarak askere gitmek istemeleri ve vatan savunmasına katılma arzusu nedeniyle askerlik şubeleri önünde sıra olmaktadırlar.
2. Kendini bir numaralı gönüllü olarak yazdırmayı başaran kimdir? Bu duruma arkadaşları ne tepki vermiştir?
Cevap : Kendini bir numaralı gönüllü olarak yazdıran kişi Celal İbrahim’dir. Arkadaşları onu tebrik etmiş ve kıskanmışlardır.
3. Mehmet Muzaffer, arkadaşı Celal Ibrahim’in Çanakkale Cephesi’ne gitmesi üzerine okuldaki arkadaşlarına neler söyledi?
Cevap : Mehmet Muzaffer, arkadaşlarına “Vatan bizden hizmet bekliyor. Bizler de gönüllü yazılmalıyız.” demiştir.
4. Çağrı pusulasını alan Mehmet Muzaffer neler hissetti??
Cevap : Mehmet Muzaffer sevinip sevinmemek arasında kalmıştır. Seviniyordu ama ailesine ne söyleyeceğini bilemiyordu.
5. Mehmet Muzaffer’in annesi ve babası, onun cepheye gideceğini öğrenince nasıl tepki verdiler?
Cevap : İlk başta şaşırdılar ve sessiz kaldılar, ancak daha sonra gurur duyduklarını ve ona haklarını helal ettiklerini söylediler.
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin Konusu : Çanakkale Savaşı sırasında gönüllü olmak isteyen gençlerin cepheye gitme isteği.
Metnin Ana Fikri : Gençlerin vatan sevgisi ve fedakarlık duygusuyla cepheye gitmek için gönüllü olmaları.
Soru : b. Metni ana hatlarıyla anlatınız.
Cevap :
Metinde, Çanakkale Savaşı sırasında gençlerin gönüllü olarak cepheye gitme istekleri anlatılmaktadır. Celal İbrahim adında bir öğrenci, bir numaralı gönüllü olarak askere yazılır.
Arkadaşı Mehmet Muzaffer, Celal İbrahim’i örnek alarak diğer arkadaşlarını da gönüllü olmaya çağırır. Ailelerinden habersiz gönüllü olan gençler, daha sonra ailelerine durumu açıklarlar. Mehmet Muzaffer’in ailesi, önce şaşırsa da onu destekler ve haklarını helal ederler.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Mehmet Muzaffer, çağrıyı aldığı gün yaşadıklarını günlüğünde nasıl anlatmış olabilir? Kendinizi Mehmet Muzaffer’in yerine koyarak olayların oluş sırasına göre tahminlerinizi aşağıdaki günlük sayfasına yazınız. Harfleri, yapısal özelliklerine uygun olarak yazmaya, kelimeler arasında uygun boşluklar bırakmaya dikkat ediniz.
Cevap :
10 Mart 1915, Çarşamba
Bugün hayatımın en önemli günlerinden birini yaşadım. Sabah, cepheye gönüllü yazıldığım askerlik şubesinden beklediğim çağrı pusulası geldi. Zarfı titreyen ellerimle açtım ve okumaya başladım. İçimde bir yandan büyük bir sevinç vardı; çünkü vatanıma hizmet edeceğim an gelmişti. Ancak bir yandan da aileme bu haberi nasıl vereceğimi düşünüyordum.
Akşam yemeğinden sonra cesaretimi topladım ve anne babama cepheye gitmek istediğimi söyledim. İlk başta şaşırdılar, sessizlik oldu, annem gözyaşlarını tutamadı. Babam ise “Mademki gitmek istiyorsun, biz de seninle gurur duyuyoruz” dedi. Onların bana olan desteğini hissetmek beni hem duygulandırdı hem de cesaretlendirdi.
Artık cepheye gitmek için hazırım. Kendimi vatanım için feda etmekten gurur duyuyorum.
Soru : b. Günlük tutuyor musunuz? Günlük tutmanın size sağlayacağı katkılar
neler olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap :
Evet, günlük tutuyorum. Günlük tutmanın bana sağladığı katkılar şunlar olabilir:
- Duygularımı İfade Etme: Günlük yazarken hislerimi ve düşüncelerimi özgürce dile getirebiliyorum. Bu da beni rahatlatıyor.
- Düzenli Düşünme: Günlük tutmak, olayları sıraya koymamı ve daha düzenli düşünmemi sağlıyor.
- Kendimi Tanıma: Günlük, kendimi daha iyi tanımama ve geçmişteki düşüncelerimi, duygularımı anlamama yardımcı oluyor.
- İletişim Becerileri: Yazma alışkanlığı, iletişim becerilerimi geliştiriyor.
Bu katkılar, günlük tutmanın bana sağladığı en önemli faydalardan bazıları.
Soru : c. Bir arkadaşınızı günlük tutmaya özendirmek için ona neler söylersiniz? Aşağıdaki ifadelerden size uygun olanların başındaki yıldızı boyayınız.
Cevap : Bütün hepsinin yanındaki yıldızı boyayınız.
Günlük tutmak yazma alışkanlığı kazandırır.
Yaşadığı olayların günü gününe yazıldığı bir türdür.
Günlerini daha verimli geçirmesini sağlar.
Günlükler tarihi belge özelliği taşır.
Günlük anlatımları özgün ve kişiseldir.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin, okuduğunuz metnin içeriğiyle ilişkisini açıklayınız.
Cevap : Okuduğumuz metin, Çanakkale Savaşı’na gönüllü katılmak isteyen gençlerin hikayesini anlatıyor. Görsellerde ise bu savaşta hayatını kaybeden şehitler için dikilen anıt ve büyük bir top mermisini kaldırarak zaferin kazanılmasına katkı sağlayan Seyit Onbaşı’nın heykeli yer alıyor. Görseller, metnin içeriğiyle uyum içindedir.
Soru : b. Çanakkale Savaşları’nda ordumuz, zorluklar karşısında yılmadan mücadele ederek büyük bir zafer kazandı. Siz karşılaştığınız zorlukları aşmak için neler yaparsınız? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap : Zorluklarla karşılaştığımda sabırlı olmaya çalışırım ve pes etmem. Sorunları çözmek için farklı yollar dener, gerektiğinde yardım isterim. Kendime güvenip motivasyonumu yüksek tutarak, hedefime odaklanırım. Böylece karşılaştığım engelleri aşabilirim.
6. ETKİNLİK
Soru :Aşağıdaki cümlelerde yıldızların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap :
Meraklı Minik dergisine abone oldunuz mu (?)
Av (.) Azra Hanım duruşmaya katılacak (.)
Çantamı (,) kıyafetlerimi (,) ayakkabılarımı akşamdan hazırlarım (.)
Yarışmayı 3 (.) olarak mı bitirdin (?)
Kardeşim 12 (.) 06 (.) 2015 tarihinde doğdu (.)
Bu dersi soru (–) cevap yöntemiyle işleyelim mi (?)
Mektubunu yazdı (,) katladı (,) zarfa koyup postaneye gitti (.)
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. . Aşağıdaki açıklamaları okuyunuz.
Hikâye edici metin yazarken
• Önce hikâyenizin konusunu belirleyiniz.
• Hikâye unsurlarını da belirledikten sonra hikâyenizde neler anlatacağınızı planlayınız.
• Duygu ve düşüncelerinizi açık, anlaşılır cümlelerle ifade ederek ve yaptığınız planlamaya uygun olarak hikâyenizi yazınız.
• Hikâyenizin içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız.
Soru : b. Yukarıdaki açıklamaları dikkate alarak defterinize aşağıdaki görsellere
uygun hikâye edici kısa bir metin yazınız.
Cevap :
Vatan Sevdalıları
Ahmet, Türkçe dersinde okuduğu “Öğrenciler Gönüllü Oluyor” hikâyesinden çok etkilenmişti. Hikâye, gençlerin vatan sevgisi için gösterdikleri özveriyi anlatıyordu ve bu durum Ahmet’i derinden etkilemişti. Hikâyeyi okurken gözyaşlarını tutamayan Ahmet, bu duygularını arkadaşlarından gizlemeye çalışmıştı.
Okulun tiyatro kulübünde yer alan Ahmet, yıl sonunda sahneleyecekleri bir oyun arayışındaydılar ancak henüz uygun bir eser bulamamışlardı. Birden aklına gelen fikirle, “Buldum!” dedi. “Derste okuduğumuz hikâyeyi sahneleyeceğiz!” Arkadaşları bu fikri hemen kabul ettiler ve sahne için hazırlıklara başladılar.
Rollerin dağıtımında Celal İbrahim’i Enes, Mehmet Muzaffer’i Ahmet, Mehmet Muzaffer’in annesini Eda, babasını ise Batuhan oynayacaktı. Provalar için günlerce çalıştılar. Her bir sahneyi en iyi şekilde canlandırmak için büyük bir azimle çaba sarf ettiler.
Sahne günü geldiğinde herkes büyük bir heyecan içindeydi. Sahnede sözlerini unutmaktan ve hata yapmaktan korkuyorlardı. Ahmet’in annesi de oyunu izlemeye gelmişti. Oyun başladığında, sahnedeki performansları o kadar etkileyiciydi ki heyecanları kaybolmuştu. İzleyiciler, sahnedeki gerçek Celal İbrahim ve Mehmet Muzaffer’i izliyormuş gibi hissediyorlardı.
Oyunun sonunda, gözyaşları içinde kalan izleyiciler, Ahmet’in annesi de dahil olmak üzere, oyuncuları dakikalarca alkışladılar. Bu an, Ahmet ve arkadaşları için unutulmaz bir deneyim olmuştu; hem vatan sevgisini hem de dostluklarını pekiştiren bir yolculuğa dönüşmüştü.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Kurtuluş Savaşı’nın nasıl başladığını ve halkımızın savaşta yaptığı fedakârlıkları araştırınız.
Cevap :
Kurtuluş Savaşı’nın Başlangıcı:
Kurtuluş Savaşı, 19 Mayıs 1919’da Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a çıkmasıyla başlamıştır. Bu tarih, Türk milletinin işgallere karşı direnişinin sembolüdür. I. Dünya Savaşı sonrası Osmanlı İmparatorluğu’nun yenilgi alması ve Sevr Antlaşması’nın getirdiği ağır koşullar, halkın bağımsızlık mücadelesine yönelmesine neden olmuştur.
Halkın Fedakârlıkları:
Kurtuluş Savaşı’nda Türk halkı büyük fedakârlıklar göstermiştir:
- Gönüllü Askerlik: Gençler cepheye koşarak vatanlarını korumak için savaşmıştır.
- Kadınların Rolü: Kadınlar, hemşirelik yaparak ve cephane temin ederek savaşa destek vermiştir.
- Mali Destek: Halk, mülklerini satarak veya bağışlayarak savaşın finansmanına katkıda bulunmuştur.
- Yardımlaşma: Kurulan yardım dernekleri, cephedeki askerlere yiyecek ve ilaç gönderimi yapmıştır.
- Günlük Hayat: Savaş döneminde birçok insan, tarım ve hayvancılıkla uğraşarak geçimlerini sağlamaya çalışmıştır.
Sonuç olarak, Kurtuluş Savaşı, Türk milletinin azim ve kararlılıkla verdiği bağımsızlık mücadelesinin simgesidir. Halkın fedakârlıkları, 1923’te Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasına zemin hazırlamıştır.