3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Refet Öğretmen ve Atatürk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Refet Öğretmen ve Atatürk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 Cevapları, öğrencilerin dil gelişimlerini desteklemek amacıyla hazırlanmış çeşitli etkinlikler sunar. Bu sayfalarda yer alan çalışmalar, okuma-anlama, yazma ve dil bilgisi becerilerini pekiştirir. Özellikle İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Refet Öğretmen ve Atatürk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, Atatürk’ün eğitime verdiği önemi vurgulayan önemli bir metin üzerinden öğrencilerin anlama ve düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu etkinlikler, öğrencilerin dinleme ve yorumlama kabiliyetlerini de güçlendirir.
Aynı zamanda, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, derslerde kullanılacak pratik bilgiler ve cevaplar sunarak hem öğrenciler hem de öğretmenler için bir rehber niteliği taşır. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82 İlke Yayıncılık, eğlenceli ve öğretici etkinliklerle öğrencilerin Türkçe dersine olan ilgisini artırmayı amaçlar. Bu sayfalardaki etkinlikler, Türkçe’yi doğru ve etkili bir şekilde kullanma becerilerini geliştirir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. “Atatürk” denince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.
Cevap : Atatürk denince aklıma ilk olarak Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu ve bağımsızlık mücadelesinin lideri geliyor. Aynı zamanda eğitim, bilim ve modernleşme konularında yaptığı yeniliklerle ülkemizin gelişmesini sağlayan bir devlet adamı olarak aklıma geliyor.
2. Büyüdüğünüzde hangi mesleği yapmak istiyorsunuz? Nedenini söyleyerek belirtiniz.
Cevap : Büyüdüğümde öğretmen olmak istiyorum çünkü çocuklara yeni bilgiler öğretmek, onlara rehberlik etmek ve onların gelişimlerine katkıda bulunmak beni çok mutlu ediyor. Öğretmenlik, insanlara faydalı olabileceğim ve aynı zamanda sürekli öğrenmeye devam edebileceğim bir meslek.
3. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap : Metnin görsellerine baktığımda, konusunun bir öğretmen ile Atatürk arasında geçen bir sohbet olabileceğini düşünüyorum.”
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki bulmacada gizlenen kelimeleri bulup listeye yazınız.
Cevap :
Soru : b. Listeye yazdığınız kelimelerin metindeki anlamlarını önce tahmin ediniz, sonra sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri metindeki anlamlarına uygun birer cümlede kullanınız.
Cevap :
Kelime: Şans
Tahminim: Bir olayın iyi veya kötü sonuçlanmasındaki rastlantı.
Sözlük Anlamı: Olayların, kişinin isteği dışında, olumlu veya olumsuz sonuçlanması durumu.
Cümle: Bu sınavda başarılı olmak tamamen şansa bağlı değildi, çok çalışmıştım.
Kelime: Güven
Tahminim: Bir kişiye ya da duruma inanma, emniyette hissetme durumu.
Sözlük Anlamı: Birine ya da bir şeye inanma, dayanma, kuşku duymama durumu.
Cümle: Arkadaşıma olan güvenim sayesinde zor bir dönemi kolayca atlattım.
Kelime: Detay
Tahminim: Bir konunun ya da olayın ince ayrıntıları.
Sözlük Anlamı: Bir şeyin küçük, ayrıntılı kısımları; teferruat.
Cümle: Projenin başarısı, planın tüm detaylarını dikkatlice incelememize bağlıydı.
Kelime: Tavsiye
Tahminim: Birine doğru olduğunu düşündüğü şeyi önermek.
Sözlük Anlamı: Birine bir konuda uygun olanı söylemek, önermek.
Cümle: Öğretmenim bana daha çok kitap okumamı tavsiye etti.
Kelime: Röportaj
Tahminim: Bir kişiyle yapılan söyleşi veya görüşme.
Sözlük Anlamı: Bir olay, kişi veya konu hakkında bilgi toplamak amacıyla yapılan söyleşi.
Cümle: Gazeteci, ünlü yazarla yaptığı röportajı yarın yayınlayacak.
Kelime: Öğretmen
Tahminim: Okullarda ders veren kişi.
Sözlük Anlamı: Eğitim ve öğretim işlerini yürüten, öğrencilere bilgi aktaran kimse.
Cümle: Öğretmenim, dersleri çok anlaşılır bir şekilde anlatıyor.
Kelime: Heyecan
Tahminim: Kişinin bir olay karşısında hissettiği yoğun duygu.
Sözlük Anlamı: Kişiyi harekete geçiren, ruhsal olarak coşkulu ve gergin olma hali.
Cümle: Yarışmanın sonucunu beklerken heyecan doruktaydı.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları
2. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. Cevaplarınızı defterinize yazınız.
1. Öğretmenleri hafta sonu için çocuklara ne ödev verdi?
Cevap : Öğretmen, çocuklara hafta sonu için aile büyüklerinin öğretmenleriyle ilgili anılarını araştırma ödevi verdi.
2. Çocuk, röportajı kiminle yaptı?
Cevap : Çocuk röportajını anneannesiyle yaptı.
3. Anneannesi dolabından neler çıkardı?
Cevap : Anneannesi, dolabından kâğıtlar, mektuplar, fotoğraflar ve eski gazetelerden kesilmiş yazılar bulunan eski bir kutu çıkardı.
4. Anneannesi, çocuğa hangi öğretmeninden bahsetti?
Cevap : Anneannesi, Fatma Refet Angın adındaki öğretmeninden söz etti.
5. Fatma Refet Angın, Atatürk’le nasıl tanışmış?
Cevap : Fatma Refet Angın, ilkokuldayken Atatürk’ün okulu ziyareti sırasında tanışmış. Ona karşılama çiçeğini verecekken ayağı takılıp yere düşmüş. Atatürk, ona canının yanıp yanmadığını sormuş ve ileride ne olmak istediğini öğrenmek istemiş. Böylece tanışmışlar.
6. Fatma Refet Angın neden tarih öğretmeni olmaya karar vermiş?
Cevap : Atatürk, ona tarih öğretmeni olmasını tavsiye ettiği için Fatma Refet Angın tarih öğretmeni olmaya karar vermiş.
7. Fatma Refet Angın tarih öğretmeni olduktan sonra neler yapmış?
Cevap : Fatma Refet Angın, Atatürk sevgisini, onunla olan anılarını ve vatanımızın emanetini nasıl koruyacağımızı öğrencilerine anlatmış. Türkiye’nin dört bir yanında görev yaparak tarihimizi öğretmiş ve emekli olduktan sonra bile 24 yıl daha öğretmenliğe devam etmiştir.
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin türünü, konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin türü: Anı
Metnin konusu: Fatma Refet Angın’ın Atatürk’le tanışması ve öğretmenlik kariyeri.
Metnin ana fikri: Tarih bilincine sahip olmalı ve bu bilinci gelecek nesillere aktarmalıyız.
Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap : Metnin başlığı “Tarih Öğretmeni Refet Angın” veya “Atatürk’le Anılar” olabilir.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Sizce Atatürk, tarihimizin gelecek nesillere aktarılmasını neden önemsemiş olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap :
Atatürk, tarihimizin gelecek nesillere aktarılmasını çok önemsemiştir çünkü milletlerin geleceği, geçmişlerini bilip ders çıkarmalarına bağlıdır. Tarih, bir milletin kimliğidir ve milletin birlik içinde ayakta kalmasını sağlar.
Geçmişimizi bilerek hatalardan ders alabilir, başarılarımızı örnek alabiliriz. Atatürk de, Türk milletinin tarih bilinciyle daha güçlü ve özgür bir şekilde yoluna devam edebileceğine inanmıştır. Bu yüzden tarih bilincinin korunması ve genç kuşaklara aktarılması, ülkemizin geleceği için çok önemlidir.
Soru : b. Fatma Refet Angın’ın yerinde siz olsaydınız ne yapardınız? Duygu ve
düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Fatma Refet Angın’ın yerinde olsaydım, ben de büyük bir heyecan ve gurur duyardım. Atatürk gibi büyük bir lidere çiçek vermek ve onunla konuşmak unutulmaz bir anı olurdu. Ayağım takılıp düştüğümde muhtemelen utanç duyabilirdim ama Atatürk’ün nazik ve anlayışlı yaklaşımı beni rahatlatırdı. Onun bana tarih öğretmeni olmamı tavsiye etmesi ise hayatımı şekillendirecek büyük bir ilham kaynağı olurdu.
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki cümlelerde yanlış yazılan kelimeleri bularak örnekteki gibi altını çiziniz.
Cevap :
Soru : b. Bu cümlelerde yanlış yazılan kelimelerin doğru yazılışlarını aşağıdaki kutucuklara yazınız.
Cevap :
- Mustafa Kemal
- Cad.
- 2’inci
- Ankara
- Ekimde
- Büyük Millet
- Ağustos
- Samsun – Savaş
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki eşleştirilmiş görselleri inceleyiniz. Önce bu görsellerin ifade ettiği ortak kelimeyi belirleyiniz. Sonra bu kelimeyi görsellere uygun anlamlarıyla kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.
Cevap :
- Görsellerin ifade ettiği kelime: Çay
- Cümle: Sabah kahvaltısında sıcak bir çay içmek çok keyifliydi. (İçecek anlamında)
- Cümle: Şehirden geçerken çayın kenarında güzel bir yürüyüş yaptık. (Dere anlamında)
- Görsellerin ifade ettiği kelime: Ocak
- Cümle: Mutfaktaki ocağı açarak yemek yapmaya başladım. (Yemek pişirme aracı)
- Cümle: Ocak ayında kar yağmasını bekliyoruz. (Ay ismi)
- Görsellerin ifade ettiği kelime: Dil
- Cümle: Türkçe, benim ana dilimdir. (Konuşma dili anlamında)
- Cümle: Dondurmayı hızlı yediğim için dilim uyuştu. (Ağız içindeki organ anlamında)
- Görsellerin ifade ettiği kelime: Bağ
- Cümle: Köydeki üzüm bağına gidip taze üzümler topladık. (Üzüm yetiştirilen yer)
- Cümle: Babamla aramızda güçlü bir bağ var. (İlişki anlamında)
Soru : b. Tabloda verilen kelimeleri inceleyiniz. Eş sesli olan kelimelerin yanlarında olan sembolleri aşağıdaki buluta çiziniz.
Cevap :
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki tiyatro metnini okuyup metni arkadaşlarınızla birlikte sınıfta canlandırınız.
Cevap : Kitabınızda verilen tiyatro metnini sınıfta canlandırınız.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıya, temaya uygun bir şiir yazınız. Şiirinizin içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız.
Cevap :
Atatürk’e Saygı
Vatan için döktü teri,
Her kalpte O’nun eseri,
Yol gösterdi millete,
Atatürk, büyük önderi.
Cumhuriyet bizden eman,
Işık tuttu her bir an,
Sonsuza dek yaşayacak,
Atamızla dolu her can.
9. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki açıklamaları yazdığınız şiire göre tamamlayınız.
Cevap :
Yazdığım şiirin başlığı Atatürk’e Saygıdır. Şiir 2 dörtlükten, 8 dizeden oluşmuştur. Ana duygusu Atatürk’e sevgi ve minnettir. Şairi **(Ümran Aydın)**dır.