3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarih Ana Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarih Ana Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 Cevapları, ilkokul öğrencilerinin dil gelişimlerini desteklemek için önemli bir kaynak oluşturur. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sözlük Kullanımı Metni Etkinlik Cevapları, çocukların kelime dağarcıklarını genişletirken, sözlük okuma alışkanlığını da kazandırmayı hedefler. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, öğrencilerin kelimeleri doğru anlamaları ve cümle içinde kullanmaları için tasarlanmıştır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 İlke Yayıncılık”

Aynı zamanda, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenler için ders planlamalarını kolaylaştırarak etkili bir öğretim süreci sağlar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-100-101-102-103 İlke Yayıncılık, öğrencilerin eleştirel düşünme ve ifade becerilerini geliştirmeleri için çeşitli aktiviteler sunar. Bu tür etkinlikler, çocukların öğrenme süreçlerini daha keyifli hale getirirken, ders içi motivasyonlarını artırır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92-93-94-95-96


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Günlük yaşantımızı kolaylaştıran icatlar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Günlük yaşamımızda kullandığımız pek çok icat var. Örneğin, akıllı telefonlar sayesinde istediğimiz bilgilere anında ulaşabiliyor, arkadaşlarımızla iletişim kurabiliyoruz. Ayrıca, çamaşır makineleri ve bulaşık makineleri gibi ev aletleri, ev işlerini daha hızlı ve kolay hale getiriyor. Bunların dışında, mikrodalga fırınlar yemek hazırlama süresini kısaltarak hayatımızı pratikleştiriyor. Siz hangi icatları kullanıyorsunuz ve bunlar sizin için ne kadar önemli?


2. En çok ilginizi çeken icat hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : En çok ilgimi çeken icat akıllı telefonlar. Bu cihazlar sadece telefon görüşmeleri yapmakla kalmıyor; internete bağlanmamı, sosyal medya hesaplarımı kontrol etmemi ve hatta online alışveriş yapmamı sağlıyor. Akıllı telefonlar, uygulama mağazaları aracılığıyla birçok işlev sunarak hayatımızı kolaylaştırıyor. Örneğin, harita uygulamaları sayesinde kaybolmadan istediğim yere ulaşabiliyorum. Ayrıca, fotoğraf çekmek, müzik dinlemek ve hatta ders çalışmak için de kullanabiliyorum. Bu kadar çok işlevi bir arada sunan bir icat, gerçekten hayatımızı değiştiren bir teknoloji!


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin size hatırlattıklarını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Merak: Soru, keşif, ilgi, öğrenme, araştırma, hayal.
  • İcat: Yenilik, buluş, gelişim, tasarım, keşif, üretim.
  • Teknoloji: İnovasyon, bilgisayar, iletişim, cihaz, mühendislik, dijital.
  • Akıl: Zeka, düşünce, mantık, anlayış, sezgi, karar verme.

Soru : b. Aşağıda, bazı kelimelerin ve kelime gruplarının heceleri karışık olarak verilmiştir. Aynı renk kutucuklardaki hecelerin oluşturduğu kelimeleri ve kelime gruplarını ilgili kutucuklara yazınız. Bu kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını okuyup öğreniniz.


Cevap :

Olayları zaman ve yer göstererek anlatan, bu olaylar arasındaki ilişkileri, bağlantıları, karşılıklı etkilenmeleri, her toplumun kurduğu medeniyeti inceleyen bilim. (tarih)

Sonu görülmeyecek kadar geniş olan. (uçsuz bucaksız)

Bir kimsenin belli bir sürede veya hayat boyu edindiği bilgilerin tamamı, deneyim. (hayat tecrübesi)

Bir toplum içinde var olan ve uyulması gereken saygı ve incelik davranışları, terbiye. (görgü)

Gelişmesinin başında bulunan. (ilkel)


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


2. ETKİNLİK


a. Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Tarih Ana ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


Cevap : Geçmişten günümüze dünya üzerinde hangi olayların meydan geldiğini bilirmiş.


2. Tarih Ana, çevresindekilere anlattığı bilgileri nasıl edinmiştir?


Cevap : Kitaplardan ve gezdiği ülkelerden


3. Aşağıdakilerden hangisi çevresindekilerin Tarih Ana’ya sorduğu sorulardan biri değildir?


Cevap : İnsanlar ticaret yapmaya nasıl başlamışlar?


4. Tarih Ana, insanlığın hikâyesini anlatırken aşağıdaki bilgilerden hangisine anlatımında yer vermemiştir?


Cevap : Ateşin toprağı sertleştirdiğini görünce kap kacak yapmayı öğrenmişler.


5. Tarih Ana, anlatımını aşağıdaki cümlelerden hangisiyle bitirmiş?


Cevap : Aklını kullanan gelişir, ilerler ve insanlığa katkıda bulunur.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin türü ve bu metin türünü oluşturan ögeler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.


Cevap : Arkadaşlar, okuduğumuz metin bir hikâyedir. Hikâyelerde genellikle bir olay, karakterler, mekân ve zaman unsurları bulunur. Bu hikâyede olay, insanların Tarih Ana’ya giderek merak ettikleri soruları sormalarıdır. Karakterler, Tarih Ana ve ona soru yönelten kişilerdir. Mekân, Tarih Ana’nın yaşadığı sonsuz genişlikteki ülkedir. Zaman ise “bir gün” ifadesiyle belirtilmiş olup, kesin bir tarih verilmemiştir.


4. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki görselleri inceleyip metinde sözü edilen icatların altındaki kutucuğunu “✔” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki görselleri, Tarih Ana’nın anlattığı hikâyedeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. “Tarih Ana” başlıklı metni ana hatlarıyla anlatınız.


Cevap :

“Tarih Ana” adlı metinde, Tarih Ana adındaki bilge bir nine, çevresindeki insanların merakını uyandıran bilgileriyle tanıtılır. Tarih Ana, geçmişten günümüze insanların neleri icat ettiğini ve tarihi olayları anlatır. İnsanların mağaralarda yaşadığı dönemden başlayarak, iletişim kurmayı öğrendiklerini, ateşi bulduklarını ve tarım yapmaya başladıklarını açıklar.

Ayrıca hayvanları evcilleştirerek tarımda yardımcı olduklarını ve tekerleği icat ederek yük taşımayı kolaylaştırdıklarını belirtir. Zamanla insanların ticareti öğrenip takas yapmaya başladığını, ardından akıllarını kullanarak elektrik, telefon ve saat gibi birçok icat gerçekleştirdiklerini vurgular. Metin, insan zekâsının sürekli gelişiminden ve bilimin ilerlemesinden bahsederek, aklını kullanan insanların topluma katkıda bulunabileceğini ifade eder.


Soru : b. Metindeki “Aklını kullanan gelişir, ilerler ve insanlığa katkıda bulunur.”
sözünden ne anlıyorsunuz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : “Aklını kullanan gelişir, ilerler ve insanlığa katkıda bulunur.” sözü, insanların akıl ve mantık yeteneklerini kullanarak kendilerini ve toplumu geliştirebileceğini ifade eder. Akıl, yeni fikirler ve çözümler üreterek ilerlememizi sağlar. Arkadaşlarımızla bu konuda, akılcı düşünmenin ve öğrenmenin hayatımızdaki önemini tartışabiliriz. Örneğin, bir sorunu akıllıca çözmek ya da yeni icatlar yapmak, hem bireylere hem de topluma fayda sağlar.


6. ETKİNLİK


Soru : Sizce gelecekte teknoloji sayesinde insanlığın yaşamında ne gibi değişiklikler olabilir? Aşağıya, duygu ve düşüncelerinizi içeren kısa bir metin yazınız. Metninizin içeriğine uygun bir başlık yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Başlık: Geleceğin Teknoloji Dönemi

Gelecekte teknoloji, yaşamımızı köklü bir şekilde değiştirecek. İlk olarak, yapay zeka ve robotların hayatımıza daha fazla entegre olmasıyla iş gücü büyük ölçüde değişecek. Artık rutin ve tekrarlayan işleri robotlar üstlenecek, insanlar daha yaratıcı ve stratejik işlere odaklanabilecek. Sağlık alanında, genetik mühendislik ve biyoteknoloji sayesinde hastalıkların önlenmesi ve tedavisi daha etkili hale gelecek.

Eğitimde ise sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, öğrenmeyi daha eğlenceli ve etkili bir hale getirecek. İnsanlar, farklı coğrafyalarda bulunan eğitimcilerle anlık olarak etkileşim kurabilecek. Ancak bu teknolojik değişimlerin beraberinde bazı zorluklar da getireceği kesin. Gizlilik, güvenlik ve etik gibi konular, toplumun gündeminde önemli bir yer alacak.

Sonuç olarak, teknoloji insan hayatını daha konforlu hale getirebilirken, dikkatli ve bilinçli bir şekilde ilerlememiz gerektiğini unutmamalıyız.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki afişi inceleyiniz. Afişin içeriği, kapsamı ve amacı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Bu afiş, ilkokul öğrencileri için düzenlenen bir proje yarışmasının içeriğini tanıtmaktadır. Yarışmanın amacı, öğrencilerin yaratıcı fikirlerini hayata geçirme fırsatı sunmaktır.


Soru : b. Afişte belirtilen yarışmaya katılmak için bir fikriniz, projeniz olduğunu varsayarak aşağıdaki başvuru formunu yönergelere uygun şekilde doldurunuz.


Cevap : Bu forma kendi kişisel bilgilerinizi yazmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Kesme işareti ve ünlem işaretinin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız.


Cevap :

  • Özel adlara gelen ekleri ayırmada kesme işareti kullanılır.
    • Örnek: Kültürel mirasımızın korunması için İTÜ’yle işbirliği yapıyoruz.
  • Sayılara getirilen ekleri ayırmak için kesme işareti konur.
    • Örnek: Futbol turnuvası 30’a kadar devam edecek.
  • Bazı kısaltmalara getirilen ekleri ayırmak için kesme işareti kullanılır.
    • Örnek: Dr. Ayşe Yılmaz, hastalarına sürekli destek oluyor.
  • Sevinç, kıvanç, acı, korku, şaşma gibi duyguları anlatan cümlelerin sonuna ünlem işareti konur.
    • Örnek: Ne güzel bir gün!
  • Seslenme, uyarı ve hitap sözlerinden sonra ünlem işareti kullanılır.
    • Örnek: Hadi bakalım, başlayalım!

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Kitap türleri hakkında araştırma yapınız. Çocuk kitapları türlerini yazınız.


Cevap :

Çocuk kitapları, farklı yaş gruplarındaki çocukların ilgisini çekmek ve öğrenmelerine katkıda bulunmak amacıyla çeşitli türlerde hazırlanır. İşte bazı çocuk kitapları türleri:

  1. Resimli Kitaplar: Küçük yaştaki çocuklar için resimlerin ön planda olduğu, kelime sayısının az olduğu kitaplar.
  2. Hikaye Kitapları: Çocukların hayal gücünü geliştiren kısa hikayeler içeren eserler.
  3. Masal Kitapları: Geleneksel masalları veya yeni masalları içeren, dersler veren kitaplar.
  4. Eğitici Kitaplar: Sayılar, harfler ve renkler gibi temel bilgileri öğreten kitaplar.
  5. Bilim Kitapları: Bilimsel konuları çocuklara eğlenceli bir şekilde anlatan öğretici eserler.

Bu tür kitaplar, çocukların okuma alışkanlığı kazanmasına, dil becerilerini geliştirmesine ve hayal güçlerini beslemelerine yardımcı olur.



 

Our Score