3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlı Kitap Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlı Kitap Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107 Cevapları, öğrencilere dil becerilerini pekiştirmek ve hayal gücünü geliştirmek için çeşitli etkinlikler sunmaktadır. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlı Kitap Metni Etkinlik Cevapları, yaşlı kitap karakterinin yaşamından alınan dersleri ve hikayesinin derinliğini keşfetmeye yönlendirir. Bu metin, öğrencilerin okuma alışkanlıklarını geliştirmelerine ve edebi metinlerle olan bağlarını kuvvetlendirmelerine katkı sağlar.
Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenlerin sınıf içi öğretim yöntemlerini zenginleştirerek, daha etkili bir öğrenme ortamı oluşturmasına yardımcı olur. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 İlke Yayıncılık ile öğrenciler, metinleri analiz etme, anlamlandırma ve ifade etme becerilerini geliştirirken, aynı zamanda eğlenceli ve etkileşimli bir öğrenim deneyimi yaşayacaklardır. Bu sayfalar, çocukların dil gelişiminde önemli bir rol oynamaktadır.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102-103-104-105-106-107
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Çocuk kitapları türlerinin neler olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap : Çocuk kitapları birçok türe ayrılır. Masal, hikâye, şiir, macera, fıkra, eğitici ve bilimsel kitaplar gibi türler çocukların hayal gücünü geliştirmek ve onlara bilgi vermek amacıyla yazılır. Bu tür kitaplar, çocukların gelişimine katkı sağlayarak onların yaratıcı düşünme ve dil becerilerini geliştirir.
2. “Kitapsız büyüyen çocuk, susuz yetişen f idana benzer.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap : “Kitapsız büyüyen çocuk, susuz yetişen fidana benzer.” sözü, kitapların çocuk gelişimindeki önemini vurgular. Bir fidan nasıl suya ihtiyaç duyarsa, çocuklar da kitaplarla beslenerek zihinlerini geliştirebilirler. Kitaplar, çocukların hayal gücünü, bilgisini ve düşünme yetisini büyütür.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun anlamlarını sözlükten bulup sözlük defterinize yazınız.
Cevap :
Diyar: Bir yer, ülke veya bölge.
Ödünç almak: Birinden geçici olarak bir şey almak.
Ezgi: Hoş, ahenkli ve düzenli bir melodi, müzik parçası.
Işıldak: Güçlü ışık veren taşınabilir aydınlatma aracı.
Hoparlör: Ses dalgalarını güçlendiren ve yayan cihaz.
Soru : b. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
Sızlanmak: Sızlanarak anlatmak, şikâyet etmek.
Avutmak: Bir kimsenin acısını veya sıkıntısını yatıştırmak, teselli etmek.
Yakınmak: Bir kimsenin, kendisini tedirgin eden bir durumu, sıkıntısına ortak olması için birine anlatmak.
Kasılmak: Büyüklenmek, kurumlanmak, gururlanmak.
Heveslenmek: Çok istemek, eğilim duymak.
Tartışmak: Bir konu üzerinde, birbirine ters olan görüş ve inançları karşılıklı savunmak.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları
2. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Kütüphanedeki kitaplar ne zaman konuşmaya başladılar?
Cevap : Gece yarısı, kütüphanedeki kitaplar hep bir ağızdan konuşmaya başladılar.
2. Yaşlı kitap neler söyleyerek arkadaşlarına yakındı?
Cevap : Yaşlı kitap, eski olduğu için çocukların ilgisini çekemediğini, fark edilmenin ne kadar güzel olduğunu ve çocuklarla kucaklaşamadıktan sonra bir kitabın işe yaramadığını söyledi.
3. Kütüphanedeki kitaplar birbirleriyle niçin tartıştılar?
Cevap : Kitaplar, hangi tür kitapların çocuklar tarafından daha çok sevildiğini ve okunduğunu tartıştılar.
4. Boncuk gözlü çocuk, yaşlı kitabı görünce niçin çığlık attı?
Cevap : Çünkü yaşlı kitap, boncuk gözlü çocuğun aradığı kitaptı ve çocuğun çok hoşuna gitmişti.
5. Tarih Ana, anlatımını aşağıdaki cümlelerden hangisiyle bitirmiş?
Cevap : Aklını kullanan gelişir, ilerler ve insanlığa katkıda bulunur.”
6. Yaşlı kitap, elektronik kitapların anlattıklarına ne zaman inandı?
Cevap : Çocuk bilgisayarda “karga” sözcüğünü aratıp kargaların ekranda uçmaya başladığını görünce, yaşlı kitap elektronik kitapların söylediklerine inandı.
7. Çocuğun onu okuyup bitirdiği akşam yaşlı kitap neler yaşadı?
Cevap : Yaşlı kitap, çocuğun kendisini okuyup bitirdiğini ve yarın kütüphaneye geri döneceğini söyledi. Elektronik kitaplar da ona özür dileyip, kitapların her zaman ve her yerde okunabilmesinin önemini kabul ettiler.
8. Yaşlı kitap kütüphaneye döndükten sonra neler oldu?
Cevap : Kütüphanedeki diğer kitaplar, yaşlı kitabın geri dönmesine çok sevindiler. O da olan biteni arkadaşlarına anlattı. O günden sonra kütüphanedeki kitaplar aralarında hiç tartışmadılar.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap :
Konu: Kütüphanedeki kitapların çocuklar tarafından okunma arzuları ve kitapların birbirleriyle tartışmaları.
Ana Fikir: Eski ya da yeni fark etmeksizin her kitabın değerli olduğu ve her kitabın farklı bir amaca hizmet ettiği.
Soru : b. Aşağıdaki şemayı metne göre tamamlayınız.
Cevap :
- Metnin başlığı: Yaşlı Kitap
- Metinde anlatılan olay: Kitapların kendi aralarında tartışmaları ve bir çocuğun yaşlı kitabı seçip okuması.
- Metnin şahıs kadrosu: Yaşlı kitap, diğer kitaplar (şiir kitapları, masal kitapları, elektronik kitaplar), boncuk gözlü çocuk.
- Olayın gerçekleştiği mekân: Kütüphane ve çocuğun odası.
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görsellerin metnin hangi bölümlerini gösterdiğini anlatınız
Cevap :
İlk görsel, kitapların kendi aralarında tartıştığı, yaşlı kitabın ise üzüntülü olduğu anı yansıtıyor.
İkinci görsel, yaşlı kitabın kütüphaneye geri dönüp başından geçenleri anlattığı, mutlu olduğu ve diğer kitapların artık bir daha tartışmamaya karar verdikleri anı gösteriyor.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kitap türlerinden hangisini okumayı diğerlerine göre daha çok seviyorsunuz? Bu sorunun cevabı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :Ben en çok hikâye kitaplarını okumayı seviyorum çünkü farklı karakterler ve olaylar arasında kendimi buluyorum. Ayrıca her hikâyede farklı bir dünyanın kapılarını aralıyorum. Arkadaşlarımla konuştuğumda, bazılarının masal ve bilim kurgu kitaplarını daha ilgi çekici bulduğunu öğrendim. Kimisi hayal gücünü geliştirdiği için fabl türünü tercih ediyor, bazıları ise fıkra kitaplarının eğlenceli ve düşündürücü olduğunu söylüyor. Herkesin kitap tercihi farklı, bu yüzden bu konuyu konuşmak oldukça keyifli oldu.
Soru : b. Aşağıdaki çocukların açıklamalarını okuyunuz. Bu açıklamalara göre ilgili cümleleri tamamlayınız.
Cevap :
Benim adım Pelin. Gerçek veya tasarlanmış olayların anlatıldığı düzyazı türündeki kitapları okumayı seviyorum.
Pelin’in okumayı sevdiği kitap türü hikâye.
Benim adım Doruk. Kahramanları genellikle hayvanlardan seçilen, sonunda ders verme amacı olan, düzyazı veya şiir biçimin- de yazılmış metin türlerinin yer aldığı kitaplar ilgimi çekiyor.
Doruk’un ilgisini çeken kitap türü fabl.
Benim adım Yasemin. Konuyu ve olaylar zincirini, kesintisiz olarak resimleme yöntemiyle okuyucuya sunan kitap türünü okumayı tercih ediyorum.
Yasemin’in okumayı tercih ettiği kitap türü çizgi roman.
Benim adım Ali. Hayale dayanan, çoğunlukla insanlar, hayvanlar ve cadı, dev, peri gibi varlıkların başından geçen olağanüstü olayların anlatıldığı kitapları okumaktan hoşlanıyorum.
Ali’nin okumaktan hoşlandığı kitap türü masal.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıda, yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş bazı kelimeler görselleriyle verilmiştir. Bu kelimelerin Türkçe karşılıklarını örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
- laptop = dizüstü bilgisayar
- monitör = ekran
- mouse = fare
- e-mail = e-posta
- adaptör = dönüştürücü
- printer = yazıcı
Soru : b. Aşağıdaki sembolleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Gruplardaki cümlelerde geçen ortak sesteş kelimeleri, örnekteki gibi altını çizerek gösteriniz. Anlamı diğerlerinden farklı olan sesteş kelimenin bulunduğu cümleyi belirleyiniz. Bu cümlenin başındaki yıldızı boyayınız.
Cevap :
Kasap, etleri satırla parçaladı.
Metindeki satırları tek tek okudum.
Elindeki satır çok keskindir, dikkat et!
Okuldan gelirken doluya yakalandım.
Ceviz büyüklüğündeki dolu taneleri arabalara zarar verdi.
Kumbarası madenî parayla doluymuş.
Dün annemle pazara gittik.
Keman kursum pazara alınmış.
Pazarda meyve sebze çok boldu.
Ben hayvanları çok severim.
Sınıfta en çok ben konuşuyormuşum.
Yanağımdaki ben herkesin dikkatini çekiyor.
Ay gökyüzünde pırıl pırıl parlıyordu.
Ay her gün farklı şekillerde görünüyor.
Önümüzdeki ay İstanbul’a taşınacaklar.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki atasözlerini, atasözleri sözlüğünden yararlanarak tamamlayınız. Yazılarınızı özenli ve okunaklı şekilde yazınız.
Cevap :
- Sakla samanı, gelir zamanı.
- Yazın çalışan, kışın tayın.
- Birlikten, dirlik doğar.
- Ne ekersen, onu biçersin.
- Damlaya damlaya, göl olur.
- Ak akçe, kara gün içindir.
- Emek olmadan, yemek olmaz.
- Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıptır.
- Akıl akıldan, üstündür.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Bazı geceler gökyüzünde gördüğümüz Ay hakkında araştırma yapınız.
Cevap :
Ay, Dünya’nın tek doğal uydusudur ve ortalama 384,400 kilometre uzaklıktadır. Çapı yaklaşık 3,474 kilometredir. Ay, farklı fazlarda görünür: Yeni Ay, İlk Dördün, Dolunay ve Son Dördün. Yüzeyi kraterler ve dağlarla kaplıdır.
Ay, gelgit olaylarını etkiler ve 1969 yılında Apollo 11 misyonuyla insan tarafından ziyaret edilmiştir. Ayrıca, birçok kültürde romantizm ve gizemle ilişkilendirilir. Ay, araştırmalar ve keşifler için önemli bir hedef olmaya devam etmektedir.