4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 108-109-110 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Toplumsal Yaşam İçerisinde Farklılıklarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Toplumsal Yaşam İçerisinde Farklılıklarımız Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 108-109-110


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 108-109-110 ATA Yayıncılık”

Hazırlık Çalışması


Soru: Kendinizi, fiziksel veya zihinsel engelli bir birey olarak düşününüz. Engelli bir birey olarak toplumsal yaşamda karşılaşabileceğiniz sorunlar ve bu sorunlar karşısında geliştireceğiniz davranışlar ile ilgili canlandırma yapınız.


Kısa Cevap : “Kendinizi, fiziksel veya zihinsel engelli bir birey olarak düşününüz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kendimi fiziksel veya zihinsel engelli bir birey olarak düşündüğümde toplumsal yaşamda karşılaşabileceğimiz sorunlardan bir tanesi arkadaşların rahat bir şekilde oyun oynayamamak ve insanlar tarafından bakışları ve davranışları ile rahatsız edilmek olurdu.

Adem görme engeli bulunan yetişkin bir adamdı.

Görme engeli bulunduğu için bir yere gidip gelirken çok zorlanıyordu.

İnsanlar ne yazık ki gerektiği kadar hassas davranmıyor ona bazı konularda öncelik tanımıyordu.

Kaçtan karşıya geçerken veya alışveriş yaparken birçok sorunla karşılaşıyor bu durumdan çok rahatsız oluyordu.


Etkinlik


Soru: Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Engelliler için ülkemizde yapılan çalışmaların nedenleri ve sonuçları üzerinde tartışınız. Toplumdaki engelli bireyler için yapılabilecekler üzerine beyin fırtınası yapınız.


Kısa Cevap : “Engelliler için ülkemizde yapılan çalışmaların nedenleri ve sonuçları üzerinde tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizde engeli bulunan vatandaşların daha kolay bir hayat sürebilmeleri, insanlığın vermiş olduğu haklardan yararlanabilmeleri ve iş hayatına katılarak bir şeyler başarabilmeleri örnek olarak gösterilmiştir.

Çalışmalar sonucunda bu insanlar daha rahat haklarından yararlanabilmiş, ulaşımları kolaylaşmış ve iş hayatını atılarak yeteneklerinin farkına varabilmişlerdir.

Bu insanların hayata kazandırılması birçok yeteneğin de topluma kazandırılması demektir.


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


Etkinlik


Soru: Kamusal alanların ve mekânların engelliler için erişilebilir olması, bilgi ve iletişim teknolojisinin altyapısının geliştirilmesi “Engelli Haklarına İlişkin Sözleşme” kapsamında devletlerin yükümlülükleri arasında yer almaktadır. Ülkemizde engelli ve yaşlı yurttaşların kamusal alanlardan ve mekânlardan yararlanmaları konusunda sınıf içerisinde fikirler üreterek bir proje geliştiriniz. Bu konuda öğretmenlerinizden, uzman kişilerden yardım alabilirsiniz. Proje çalışmanızı tamamladıktan sonra konuyla ilgili sivil toplum kuruluşları ve yerel yönetimlerle projenin yaşama geçirilmesi için görüşmeler yapınız.


Cevap :

Engellilerin sürüp rahatça içerisinden inebilecekleri araçlar ayrıca özellikle yatalak olan hastaların taşınabilmesini kolaylaştıran taşıma aparatları yapılabilir.


DEĞERLENDİRME


1.Toplumsal yaşamda hangi bireyler dezavantajlı gruplar olarak görülmektedir? Bu gruplardaki insanların özellikleri nelerdir? Yazınız.


Kısa Cevap : “Toplumsal yaşamda hangi bireyler dezavantajlı gruplar olarak görülmektedir? Bu gruplardaki insanların özellikleri nelerdir? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Toplumsal yaşamda yaşlılar, fiziksel veya zihinsel engelli olan kişiler, işsizler bir gün mahkumlar ve sabıkası olanlar dezavantajlı gruplar olarak görülmektedir.

Bu kişiler diğer kişilerin sahip olduğu maddi güce sahip olmadıkları ve fiziksel olarak her şeye gücü yetmedikleri için bu şekilde görülürler.

Ayrıca diğer insanların çalışabildiği işlerde çalışamamaları onları dezavantajlı gruplara dahil eder.

Bizlere ve devlete düşen bu insanların imkanlarını artırarak onları hayata dahil etmek ve içlerindeki becerileri ortaya çıkararak hayatı kazandırmaktır.


2.Dezavantajlı grupların toplumsal yaşama etkin şekilde katılımını sağlamak için diğer bireylere ne gibi görevler düşmektedir? Düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Dezavantajlı grupların toplumsal yaşama etkin şekilde katılımını sağlamak için diğer bireylere ne gibi görevler düşmektedir? Düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dezavantajlı olarak görülen grupların toplumsal yaşama etkin bir şekilde katılmaları için hepimize görevler düşmektedir.

Bunun için herkesin yapması gereken bilinçlenmek ve empati yaparak onları hiçbir şekilde incitmemektir.

Fiziksel farklılıkları olan kişilere bakmakla bile incitme yapılmamalı onlara yardım ederken kendi istekleri varsa yardım etmeli ve kalplerini kırmadan öncelik vermeliyiz.

Onlara Saygın bir şekilde yaklaştığımızda ve öncelik tanıdığımızda içlerindeki becerilerin ortaya çıkarak topluma kazandırılmaları mümkün olacaktır.


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 108-109-110 ATA Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score