4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 62-63-64 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Hak ve Özgürlükleri Kullanmak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Hak ve Özgürlükleri Kullanmak Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 62-63-64


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 62-63-64 ATA Yayıncılık”

Hazırlık Çalışması


“…Hiç kimse öyle bulduğu için, mutlak biçimde haklı olduğunu ya da bir şeyin kesinlikle doğru olduğunu ileri süremez. Özgür kararıyla yanlış bulabildiği sürece bu, ancak onun için yanlıştır. Buna göre haksız olduğunu bildiği bir şeyi yapmaması ve her ne olursa olsun bunun sonuçlarına katlanması gerektiği ortadadır. İşte bu, ruhsal gücün kullanılabilmesi için yegâne anahtardır.”


Soru: Sözünden ne anlıyorsunuz? Düşüncelerinizi yazarak sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.


Kısa Cevap :

Bu sözden doğrunun mutlak anlamda doğru olduğunu ve insanın yanlış şeyleri doğru olduğunu düşünerek yapmasının doğru bir hareket olmadığını anlıyorum.

Bir insan yanlış bir şeyi sırf kendi doğru olarak gördüğü için başkasına dikte edemez.

Doğru olduğunu düşündüğü için yaptığı şeyler eğer bir suçsa bunun sonuçlarına katlanır ve ceza alır.

Uzun Cevap :

Bu sözün çok anlamlı ve doğru olduğunu düşünüyorum.

İnsanlar genellikle kendi hatalarına kördür . Kişinin kendi hatasını kabul etmesi gerçekten büyük bir erdemdir ve herkesin başaramayacağı bir iştir.

Bir insanın yanlış bir şeyi sırf kendi doğru olarak kabul ettiği için doğru olması mümkün değildir.

Terbiye metodunu dayak olarak gören bir insanın uygulamış olduğu şiddet yanlıştır ve kendisini bunu doğru olarak görmesi bunu doğru yapmaz.

Başkalarını rencide etmek ve kalplerini kırmanın açık sözlülük olduğunu düşünen bir insanın yaptığı davranışla bu şekilde hatadır ve kendisi bunu Onur saysa da onur değildir.

Tıpkı bunun gibi ahlaki olmayan ve yanlış olan davranışlar kişinin doğru bulmasıyla doğru hale dönüşmezler.

Veya doğru olan bir şeyi yanlış olarak görmesi kendini ilgilendirir.

Bu sebeple kişinin yanlış şeyleri yapması durumunda ceza alması gerekir ve eğer bir suç işliyorsa bunun karşılığını görür.

Bu şekilde şeffaf olmak ruhsal gücün anahtarıdır ve doğruyu bu ruhsal güç sayesinde bulabilir.


Etkinlik


Soru: Çevrenizde tanık olduğunuz veya duyduğunuz hak ve özgürlük ihlalleriyle ilgili bir olayı sınıfta canlandırınız. Bu olaydan olumsuz etkilenen kişilerin yerine kendinizi koyarak neler yaşamış olabilecekleri konusunda düşüncelerinizi açıklayınız. Bu tür olayların önüne geçmek için olaya tanık olan kişilerin neler yapması gerektiği konusunda beyin fırtınası yapınız.


Kısa Cevap :

Sınıfınızda eğitim hakkından yoksun tutularak erken yaşta evlendirilen küçük kızları canlandırabilirsiniz.

Kendi tercihi ile evlenmeyen ve buna zorlanan kızları neler hissettiği hakkında konuşabilir ve yaşadıklarını canlandırabilirsiniz.

Uzun Cevap :

Çevremizde tanık olduğumuz veya duyduğumuz birçok hak ve özgürlük ihlali vardır.

Bunlardan çocuk veya kadına şiddeti canlandırabilir ve bu etik olmayan davranışın kadının ve çocuğun psikolojisinde ne büyük etkiler yaratacağını , gelecekte ne büyük tramvalar doğuracağını canlandırabilirsiniz


Etkinlik


Soru: Aşağıda Ali isimli bir vatandaşın yaşadığı sorun verilmiştir. Ali Bey’i sorunu ile ilgili demokratik hak ve özgürlüklerini kullanması konusunda nasıl yönlendirebileceğinizi kısaca yazınız. Ali Bey, yeni aldığı paltosunu bir hafta bile giymeden paltonun astarının yırtıldığını fark etti. Paltoyu terziye götürüp astarını yaptırdı. Birkaç gün sonra paltonun ceplerinden birinin yırtıldığını gördü. Oysa paltosunu oldukça büyük bir mağazadan ve yüksek bir fiyata almıştı.


Kısa Cevap :

Ali Bey mağazaya başvurabilir, mağazayı arayabilir, eğer yardımcı olmazlarsa tüketici şikayet hakkını arayarak şikayetini bildirebilir.

Uzun Cevap :

Ali Bey sorununu demokratik hak ve özgürlüklerini kullanarak çözebilir.

Mağazaya başvurabilir veya mağaza çalışanlarını arayarak şikayetini bildirebilir.

Onlar yardımcı olmazsa mağaza temsilcisine veya müşteri hizmetlerini arayarak şikayetini söyleyebilir.

Yine yardımcı olmaları durumunda tüketici haklarına şikayet edebilir ve avukatının yönlendirmesiyle dava açabilir


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Etkinlik


Soru: Tüketici haklarının ihlali karşısında Tüketici Koruma Hakem Heyetine nasıl bir dilekçe yazılması gerektiğini araştırarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Tüketici haklarının ihlali karşısında Tüketici Koruma Hakem Heyetine nasıl bir dilekçe yazılması gerektiğini araştırarak paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kişinin şahsen veya avukat aracılığıyla; elden , posta veya elektronik ortamda e-devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) (https: tüketicisikayetleri.ticaret.gov.tr) ile tüketici hakem heyetlerine başvuru yapabilir.

Bu şikayetinin sözü olarak da gerçekleştirebilir.


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


Etkinlik


Soru: İnsan hak ve özgürlüklerinin kullanımı ve korunmasıyla ilgili yakın çevrenizdekileri teşvik etmek için bir STK kurmak isteseydiniz hangi tür faaliyetlere yer verirdiniz? Düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “İnsan hak ve özgürlüklerinin kullanımı ve korunmasıyla ilgili yakın çevrenizdekileri teşvik etmek için bir STK kurmak isteseydiniz hangi tür faaliyetlere yer verirdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsan hak ve özgürlüklerinin kullanımı ve korunması ile ilgili yakın çevremdekileri teşvik etmek için bir STK kurmak isteseydim kadınları koruyan, ayrıca yetimhanedeki çocukları destekleyen ve hayata kazandırmaya çalışan çalışmalar yapmak isterdim.

Çocuklara özel hissettirecek ailelerle beraber buluşmalarını ve gerekirse bu ailelerle beraber farklı etkinlikler yapmalarını sağlamaya çalışırdım.

Bunun onların yalnızlığını ve aile hasretini bir nebze de olsa giderebileceğini düşünüyorum.

Ayrıca psikolojileri üzerinde büyük bir destek sağlayarak onları hayata kazandırabilir ve büyük başarılar elde etmelerini sağlayabiliriz.


Etkinlik


Soru: Mehmet, kendine ait görüntülerin internet ortamında izinsiz olarak kullanılması nedeniyle haklarının ihlal edildiğini düşünmekte ancak bu hak ihlali karşısında ne yapacağını bilmemektedir. Mehmet’in arkadaşı olsaydınız ona hakkını araması konusunda nasıl yardımcı olurdunuz? Sınıfta arkadaşlarınızla düşüncelerinizi paylaşınız.


Kısa Cevap :

Mehmet’in arkadaşı olsaydım ona hakkını araması konusunda polise, siber suç bölümüne ve gerekirse dava açarak hakkını koruması konusunda yardımcı olmaya çalışırdım.

Uzun Cevap :

Her insanın mahremiyetini koruma hakkı vardır. Kişi kendi rızası olmadıkça fotoğraflarını paylaşılmasını istemeyebilir ve şikayette bulunabilir.

İyi niyetlerle de olsa kişinin fotoğrafını izinsiz paylaşmak suçtur ve sıkıntılar doğurabilir.

Bu durumu ailesi ve öğretmenleriyle paylaşmasını ve şikayette bulunarak onların kaldırılması için çabalamasını tavsiye ederdim.


DEĞERLENDİRME


1.Ailede, okulda ya da arkadaş çevrenizde yaşanan hak ihlallerine örnekler veriniz, bu ihlallerin giderilmesi için neler yapılabileceği konusunda sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.


Kısa Cevap : “Ailede, okulda ya da arkadaş çevrenizde yaşanan hak ihlallerine örnekler veriniz, bu ihlallerin giderilmesi için neler yapılabileceği konusunda tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ailelerimizde bir gül okulda ya da arkadaş çevremizde yaşanan hak ihlallerine örnek verecek olursak bunlar özel hayatı araştırma, küfür gibi çirkin davranışlar örnek gösterilebilir.

İnsanlar birbirlerinin özel hayatlarına saygı duymaları gerekirken haksız bir şekilde onu araştırıyor ve diğer insanı bazen rencide ederek zor durumda bırakabiliyorlar.

Bu davranışların giderilebilmesi için herkesin kendisine yapılmasını istemediği bir davranışı başkasına yapmaması gerektiğini bilmesi ve ahlaki ilkeleri benimsemesi gerektiğini.

Ne yazık ki toplumumuzda herkes kendisine yapıldığı zaman rahatsız olduğu şeyleri başkasına yapmaktan çekinmemektedir.


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 62-63-64 ATA Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score