4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 90 ATA Yayıncılık
4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 4. Ünite Hazırlık Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 90
4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 4. Ünite Hazırlık Çalışmaları Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 90
1.Yanda verilen görseli inceleyiniz. Farklı ırka, inanca ve kültürel yapıya mensup bireylerin neden bir araya geldikleri konusunda sınıfta beyin fırtınası yapınız.
Uzun Cevap :
Çocuklar dünyanın en masum insanları ve belki de hayatın en güzel dönemidir.
Başkalarını kabullenmek, fark gözetmeksizin sarabilmek bütün insanların ulaşması gereken ve çocuklarda kolayca kabare olabilen çok güzel duygulardır.
Yanda verilen görselde çocuklar beraber bulundukları için 23 Nisan gibi bir etkinlikle bir araya geldiklerini düşünüyorum.
23 Nisan önce büyük Önder Atatürk tarafından çocuklara armağan edilmiş daha sonra UNESCO ‘ nün 23 Nisan Çocuk şenliğini başlatması ve 1979’u çocuk yılı olarak duyurmasının ardından uluslararası olarak düzenlemeye başlamıştır.
2.T.C. Anayasası’nın 10. maddesindceki “Herkes, dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayrım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.” ibaresini, ülkemizdeki kültürel zenginliklerin korunması açısından değerlendiriniz.
Uzun Cevap :
Bir toplumda birbirinden farklı dile, ırka, cinsiyete, siyasal düşünceye, felsefe inanca bir gün dine mezhep ve benzeri aralıklara sahip birçok insan bulunur.
Bunlar topluma ayrıştırmadığı gibi zenginleştirir ve farklılıklar içerisinde bir bütün güzellik meydana getirir.
Anayasamızın 10. Maddesinin de herkesin karnına önünde eşit olması ibaresi kültürel zenginlikleri korumakta ve bir başkasına bir başkasının kültürel farklılıkları konusunda zarar vermesini veya haksızlık yapılmasını engellemektedir.
Saygı herkes arasında olması gereken en önemli kültürel kanundur.
3.”Türk dili, Türk milleti için kutsal bir hazinedir. Çünkü Türk milleti, geçirdiği sayısız felaketler içinde ahlakının, geleneklerinin, hatıralarının, çıkarlarının, kısaca bugün kendi milliyetini yapan her şeyin, dili sayesinde korunduğunu görüyor. Türk dili, Türk milletinin kalbidir, zihnidir.” Atatürk’ün bu sözlerinden yola çıkarak millî kültürümüzün korunmasında başka ne tür ortak değerlerimiz söz konusudur? Düşüncelerinizi yazınız.
Kısa Cevap :
Atatürk’ün bu sözlerinden yola çıkarak milli kültürümüzün korunmasında dil gibi aynı zamanda din, gelenek-görenek, sanatlarımız ve tarihimiz ortak değerlerimiz arasında olduğu söylenebilir.
Uzun Cevap :
Türk dili Türk milletinin ortak değeri ve milli kültürüdür.
Tıpkı bunun gibi bizi birbirimize bağlayan başka Milli kültür ögelerimiz de vardır.
Milli kültür değerlerimiz geçmişten günümüze kuşaktan kuşağa taşınan değerlerin tümü ve milli kültürün ana yapı taşlarıdır.
Mimari ve sanat eserlerimiz, hikayelerimiz, yiyecek ve içeceklerimiz, geleneksel kıyafetlerimiz Birgül edebi eserlerimiz, dinimiz, dünya görüşümüz ve tarihimiz bunlara örnek olarak sayılabilir.
Tarihler boyunca aktarılan bu kültür milletimiz arasında bir yakınlık ve beraberlik meydana getirmektedir.
Çünkü insan farklılıklara saygı duymakla beraber kendine benzeyeni ve kendine yakın olanı sever ve daha kolay benimser.
4.Ülkemizde kadınların ne tür sorunlarla karşılaştığını düşünüyorsunuz? Bu sorunların giderilmesinde bireylerin üzerine düşen görevler neler olabilir? Düşüncelerinizi yazınız.
Uzun Cevap :
Ülkemizde kadınların psikolojik ve fizyolojik şiddet, aşağılanma, eşit ücreti almama gibi sorunlarla karşılaştığını düşünüyorum.
Bunun için yapılması gereken devletin adım atmasının yanında insanların bu konuda bilinçlenmesi kadının değerinin anlaşılarak merhametin insanların kalbine aşılanmasıdır.
Kadının yaptığı iş ve çocuk yetiştirmesi asla küçük görülmemelidir ve ona değerli olduğu hissettirilmelidir.
Desteklenen bir anne çocuğunu merhametli ve sağlıklı bir birey olarak yetiştirirse o toplumu hiç kimseye yıkamaz ve sağlam gelecek nesiller inşa edilir.
Bu yüzden herkes görevini yerine getirmekle beraber şiddetten uzak ve merhameti bireyler yetiştirilmeli böylece adaletli bir toplum inşa edilmelidir.
“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 90 ATA Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
4 sınıf demokrasi ve insan hakları kitabında yer alan alevlerimizi yapmak 4 ünitede bulunan ödevlerimizi kontrol etmek ve yapmak amacıyla Forum sınıf kitabı sitesinin verdiği bilgilerden faydalandım Forum sınıf kitabı sitesinin verdiği bilgileri çok beğeniyorum çünkü bu sayfadaki bilgi ve cevaplar anlaşılır ve açıklayıcı oluyor. Öğretmenimizin verdiği ödevleri yapmak için her zaman bu sayfayı takip ediyorum Bu sayfadaki bilgiler sayesinde ben de başarılı bir öğrenci oldum özellikle yazılarımda anlatıcı birçok bilgiyi Bu sayfada bulabiliyorum.
Çevremize şöyle bir baktığımız zaman birçok insanın dili düşüncesi fiziksel özellikleri anlayış biçimi kültürü yaşadığı ülke veya çeşitli davranışları farklılık gösterebilir çünkü insanlar aynı ülkede olsa bile farklı eğitim farklı yaşam tarzı farklı ahlakla büyümüş olabilir yalnız her birimizin hak ve özgürlüklerine saygı duymamız gerekir elbette ki ahlaklı davranmak hak ve özgürlükler çerçevesinde haklarımızı kullanmak birbirimize karşı saygılı olmak vatanımıza milletimize kültürümüze sahip çıkmak ve onları zedeleyecek söz ve davranışlarda bulunmamak önemli bir davranıştır insanları ayrım yapmaksızın bir tutan demokrasi ve Cumhuriyeti esas alarak insanların her birinin ilke ve inkılapları çerçevesinde birçok yaşama özelliklerine sahip oldukları bilinmektedir.