4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmeleri için etkinliklerle doludur. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin 4. ünite boyunca kazandıkları bilgileri değerlendirmelerine yardımcı olur. Bu etkinlikler, öğrenme sürecini daha etkili hale getirir. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 102, 103, 104, 105 Cevapları, doğru cevaplar aracılığıyla öğrencilere ders tekrarı yapma imkanı sunar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından sunulan bu etkinlikler, çocukların İslam’ın temel konularını anlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105 MEB Yayınları, etkinliklerle desteklenen bir öğrenme yolculuğu sunarak, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmesini sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Yanlış) Cahiliye Dönemi’nde kız ve erkek çocukları arasında adaletli davranılmamıştır. Kız çocukları genellikle hor görülüp, hatta bazen öldürülmüştür.
  2. (Doğru) Hüzün Yılı adı verilen dönemde Hz. Peygamber, eşi Hz. Hatice ve amcası Ebu Talib’i kaybetmiştir. Bu yıl, Hz. Peygamber için büyük bir üzüntü yılı olmuştur.
  3. (Doğru) Mescid-i Nebevi, Hz. Peygamber’in Medine’ye hicret ettikten sonra inşa ettiği bir mescittir. Medine’de inşa edilen bu mescit, İslam’ın önemli merkezlerinden biridir.
  4. (Yanlış) Ensar, Mekke’den Medine’ye hicret eden Müslümanlara denir. Ensar, Medine halkı olup, Mekke’den gelen muhacirlere yardım etmiştir.
  5. (Doğru) Salavat duası, Müslümanların Hz. Peygamber’e olan saygı ve sevgisinin bir ifadesidir. Salavat, Peygamberimize (sav) dua etmek ve ona rahmet dilemek anlamına gelir.

B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

  1. Habeşistan, Müslümanların Mekke’de uğradıkları şiddet ve zulümden kurtulmak için ilk göç ettikleri yerdir.
  2. Kâbe, Hz. İbrahim ve oğlu tarafından Mekke şehrinde inşa edilmiştir.
  3. Hz. Muhammed’e (sav) duyulan sevgi ve saygıyı göstermek için kullanılan ifadelere salavat adı verilir.
  4. Hz. Peygamber’in Mekke’den Medine’ye göç etmesine hicret denir.
  5. Hacerülesved, Hz. Peygamber’in Kâbe hakemliği yaptığı esnada yerine yerleştirilmesine yardımcı olduğu siyah taştır.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz. 


1. Aşağıdakilerden hangisi İslam öncesi Mekke’nin dinî özellikleriyle ilgilidir?


A) Şiir sanatı
B) Hitabet yeteneği
C) Putperestlik
D) Panayırların kurulması

Cevap : C) Putperestlik

  • İslam öncesi Mekke’de, özellikle Kâbe çevresinde putlara tapılmaktaydı.

2. Öğretmen; öğrencilere Hz. Muhammed (sav) ile ilgili neler bildiklerini sormuş, öğrenciler de şu şekilde cevap vermiştir:

Zeynep: Mekke’de dünyaya gelmiştir.
Hasan: Son peygamberdir.
Fatma: Medine’de vefat etmiştir.
Emir: Yirmi beş yaşında ilk vahyi almıştır.

Buna göre hangi öğrencinin verdiği bilgi yanlıştır?


A) Zeynep
B) Hasan
C) Fatma
D) Emir

Cevap : D) Emir

  • Emir’in verdiği bilgi yanlıştır. Hz. Peygamber (sav), yirmi beş yaşında ilk vahyi almadı; o zamanlar 40 yaşındaydı.

3. Aşağıdaki ifadelerden hangisi Salli ve Barik dualarının son cümlesidir?


A) Ve alâ âli-Muḥammed
B) Ve alâ âli-İbrâhîm
C) Kemâ salleyte Alâ İbrâhîme
D) İnneke ḥamîdümmecîd

Cevap : A) Ve alâ âli-Muḥammed

  • Salli ve Barik dualarının son cümlesidir.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


4. I. Habeşistan’a hicret edilmesi
II. Medine Sözleşmesi’nin imzalanması
III. Ensar ve Muhacir Kardeşliği’nin sağlanması

Yukarıda verilenlerden hangisi/hangileri Hz. Peygamber’in, Medine’de toplumsal birlik ve beraberliğin sağlanması için yaptığı uygulamalardandır?


A) Yalnız I.
B) I. ve II.
C) II. ve III.
D) I. II. ve III.

Cevap : D) I. II. ve III.

  • I. Habeşistan’a hicret edilmesi, II. Medine Sözleşmesi’nin imzalanması ve III. Ensar ve Muhacir Kardeşliği’nin sağlanması, Medine’de toplumsal birlik ve beraberliği sağlamak için Hz. Peygamber’in uygulamalarıdır.

5. Hz. Peygamber, Mekke’nin Fethi esnasında orada bulunan halka “Ey Mekkeliler! Benim size şimdi nasıl muamele edeceğimi düşünüyorsunuz?” diye sordu. Mekkeliler, hep bir ağızdan “Senden hayır bekliyoruz.” diye cevap verdiler. Bunun üzerine Hz. Peygamber, daha önce kendisine her türlü eziyet ve düşmanlığı yapan insanlara şöyle seslendi: “Bugün size geçmişte yaptıklarınızdan dolayı bir ceza yok, haydi gidiniz, hepiniz serbestsiniz.” buyurdu.

Bu metinde Hz. Peygamber’in hangi özelliği vurgulanmıştır?


A) Merhameti
B) Yardımseverliği
C) Çalışkanlığı
D) Güvenilirliği

Cevap : A) Merhameti

  • Mekkelilere olan affı ve onları serbest bırakması, Hz. Peygamber’in merhametini göstermektedir.

6. Aşağıdakilerden hangisi Ensar-Muhacir Kardeşliği’nin amaçları arasında yer almaz?


A) Birlik ve beraberliği desteklemek
B) Yeni şehirlerin keşfedilmesini sağlamak
C) Maddi ve manevi yardımlaşmayı sağlamak
D) Din kardeşliğinin önemini vurgulamak

Cevap : B) Yeni şehirlerin keşfedilmesini sağlamak

  • Ensar-Muhacir Kardeşliği’nin amacı, birlik, beraberlik ve yardımlaşmayı desteklemek ve din kardeşliğini vurgulamaktır. Yeni şehirlerin keşfedilmesi amacı bulunmamaktadır.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


Soru : Kâbe’nin Müslümanlar açısından önemi nedir? Maddeler hâlinde yazınız


Cevap :

Kâbe’nin Müslümanlar açısından önemi Maddeler hâlinde

  1. Kutsallığı: Kâbe, İslam’ın en kutsal mekanıdır ve Müslümanlar, Kâbe’yi yönelerek namaz kılarlar.
  2. Hac ve Umre’nin Merkezi: Müslümanlar her yıl Hac ibadetini yerine getirmek için Kâbe’yi ziyaret ederler.
  3. Birlik ve Dayanışma: Kâbe, tüm Müslümanların bir araya gelmesini ve kardeşlik duygularını pekiştirmesini sağlar.
  4. İbrahimî Gelenek: Kâbe, Hz. İbrahim ve oğlu Hz. İsmail tarafından inşa edilmiştir, bu nedenle İslam’da tarihi bir öneme sahiptir.
  5. Yön: Namaz kılarken Müslümanlar, Kâbe’ye doğru yönelirler, bu da onları manevi olarak birleştirir.

Soru : Cahiliye Dönemi nedir? Hangi uygulamalar nedeniyle bu döneme cahiliye adı verilmiştir? Açıklayınız.


Cevap :

Cahiliye Dönemi, İslam öncesi Arap Yarımadası’nda, özellikle Mekke ve çevresinde İslamiyet’in getirdiği ahlaki ve dini değerlerden uzak bir yaşam biçiminin hakim olduğu döneme denir. Bu dönemdeki bazı uygulamalar şunlardır:

  1. Putperestlik: İnsanlar, Allah’a inanmak yerine taşlardan ve diğer putlardan medet umarlardı.
  2. Kadınlara Düşmanlık: Kız çocukları gereksiz ve utanç verici olarak kabul edilip, bazen öldürülürdü.
  3. Sosyal Adaletsizlik: Toplumda güçlüler ve zenginler, zayıf ve fakirleri ezerek onların haklarını gasp ederlerdi.
  4. İçki ve Kumar: Sosyal hayat, alkol tüketimi ve kumar gibi kötü alışkanlıklarla şekillenmişti.

Bu dönemdeki bu olumsuz davranışlar, insanların “bilgisizlik” ve “cehalet” içinde olmalarından dolayı “Cahiliye Dönemi” olarak adlandırılmıştır.


Soru : Hz. Muhammed (sav), hangi davranışları nedeniyle el-Emin olarak anılmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

Hz. Muhammed (sav), “el-Emin” (Güvenilir) olarak anılmasının birkaç önemli nedeni vardır:

  1. Doğruluk: Her zaman doğruyu söylemesi ve doğru sözlülüğü ile tanınırdı.
  2. Emanetleri Saklama: İnsanlar, ona her türlü değerli eşyayı ve emanetlerini güvenle verirlerdi, çünkü O, asla emanete hıyanet etmezdi.
  3. İhtiyaç sahiplerine yardım etme: Fakir, muhtaç ve zor durumda olanlara yardım ederdi, bu da onun güvenilirliğini pekiştirirdi.
  4. Adaletli Tutum: O, her zaman adaletli ve hakkaniyetli bir şekilde hareket ederdi, bu da ona duyulan güveni artıran bir özelliğiydi.

Soru : Ehlibeyt sevgisi ne anlama gelmektedir? Yorumlayınız.


Cevap :

Ehlibeyt, Hz. Muhammed (sav) ve onun yakın ailesini ifade eder. Ehlibeyt sevgisi, bu değerli kişilerin İslam’daki önemini kabul edip onları saygı ve sevgiyle anmaktır.

Ehlibeyt sevgisinin anlamı şunları içerir:

  1. Saygı ve Takdir: Hz. Peygamber’in eşlerine (Hz. Hatice, Hz. Aişe gibi), kızlarına (Hz. Fatıma gibi) ve kuzenlerine (Hz. Ali gibi) duyulan büyük saygıdır.
  2. İslam’a ve Peygamber’e Saygı: Ehlibeyt, İslam’ın temel değerlerinin temsilcileridir, bu nedenle onların sevgi ve saygıya layık görülmesi, İslam’a olan bağlılığın bir göstergesidir.
  3. Toplumsal Barış ve Birlik: Ehlibeyt sevgisi, Müslümanlar arasında birlik, beraberlik ve kardeşlik duygularının pekişmesini sağlar.
  4. İslami Örnek Olma: Ehlibeyt üyeleri, İslam’ın ilk kuşağı olarak, Müslümanlar için örnek bir yaşam biçimi sunmuşlardır. Onların sevgisi, bu yaşam biçimlerini takip etmeye olan isteği ifade eder.


 

Our Score