4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü dersinde, İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni önemli bir yere sahiptir. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, bu metne dair kapsamlı bilgiler sunar ve öğrencilerin sevgi ve saygı kavramlarını daha iyi anlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları‘nda yer alan etkinlikler, metni anlamada ve uygulamada rehberlik ederken, 4. Sınıf Din Kültürü İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Etkinlik Cevapları bu süreci destekler.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 Cevapları, öğrencilere sevgi ve saygı temelli insan ilişkilerinin nasıl güçlendirileceğini öğretir. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, bu sayfalarda yer alan etkinliklerle çocukların bu değerleri anlamalarını ve günlük yaşamlarına uygulamalarını sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, çocukların insani ilişkilerde daha empatik ve saygılı bireyler olmalarına katkıda bulunur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71


Soru : “Yaratılanı severim, Yaradan’dan ötürü.” sözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Bu söz, tüm canlılara sevgi ve saygı gösterilmesi gerektiğini anlatır. Çünkü her şey Allah tarafından yaratılmıştır ve O’nun yaratmasına duyulan saygı, yaratılanlara karşı sevgiyi gerektirir. İnsan, doğa ve hayvan sevgisi, Yaradan’a olan sevginin bir yansımasıdır. Bu anlayış, insanın çevresine daha duyarlı ve merhametli olmasını sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


İslam dini, insanlarla ilişkilere selamlaşarak başlanılmasına önem vermiştir. “Size bir selam verildiği zaman, ondan daha güzeliyle veya aynı selamla karşılık verin…” (Nisa suresi, 86. ayet.) ayeti ile Yüce Allah, selam vermenin yanında selama güzel bir karşılık verilmesini de emreder. Hz. Peygamber’in, selam yaygınlaştırıldıkça insanların aralarındaki sevgi ve saygının artacağını buyurması da selamın önemli olduğunu gösterir. (bk. Müslim, İman, 93.) Selamlaşmak iyi ilişkileri başlatan bir davranıştır. Komşumuzla karşılaştığımızda selamlaşmamak, aslında birbirimizi görmezden gelmek demektir. Selam verince aramızda bir iletişim başlar. Böylece komşumuzun bir sıkıntısından haberdar olur veya onun bir mutluluğunu paylaşırız. Bu yüzden selamlaşmak gibi güzel bir işi başlatan olmak için yarışmalı, karşımızdakinden beklemeden selam vermeye çalışmalıyız.

Soru : Metinden değerlerimizle ilgili ilkeler çıkarınız.


Cevap :

  • Selamlaşmak, toplumda sevgi ve saygıyı artırır.
  • Komşularla iyi ilişkiler kurmak ve iletişimde bulunmak önemlidir.
  • Selam vermekte ilk adımı atmak teşvik edilmelidir.
  • Yardımlaşma ve dayanışma, selamlaşmanın bir sonucu olarak gelişir.
  • İnsanlar arasındaki bağlar, küçük ama anlamlı davranışlarla güçlenir.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


“Rabbin, sadece kendisine kulluk etmenizi ve anne babanıza iyi davranmanızı emretti. Onlardan biri veya ikisi senin yanında yaşlanırsa onlara ‘Öf’ bile deme! Onları azarlama! İkisine de gönül alıcı güzel sözler söyle. Onlara merhametle ve alçak gönüllülükle kol kanat ger. ‘Rabbim! Onlar nasıl küçüklükte beni şefkatle eğitip yetiştirdilerse şimdi sen de onlara merhamet göster.’ diyerek dua et.”

(İsra suresi, 23-24. ayetler.)

Soru : Verilen ayetlerden hareketle anne babaya nasıl davranılması gerektiğini listeleyiniz.


Cevap :

  • Anne babaya “öf” bile dememek.
  • Onları azarlamaktan kaçınmak.
  • Onlara gönül alıcı güzel sözler söylemek.
  • Merhametle ve alçak gönüllülükle davranmak.
  • Onlara dua etmek ve şefkat göstermek.
  • Yaşlandıklarında ihtiyaçlarını karşılamak ve sabırlı olmak.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Soru : Aşağıdaki hikâyeyi Betül’ün yazacağı mesajla tamamlayalım.


Cevap : “Merhaba, gönderdiğin videoyu izledim ama açıkçası hiç komik bulmadım, aksine çok üzüldüm. Yaşlı bir insanın mahcup hâlini alay konusu yapmak ve bunu sosyal medyada paylaşmak hiç doğru değil. Büyüklerimiz bizlere her zaman saygıyı ve merhameti öğretir, biz de onlara aynı şekilde davranmalıyız. Lütfen bundan sonra böyle videoları paylaşmaktan kaçınalım ve başkalarına karşı daha duyarlı olalım.”


Soru : Sizce Betül, arkadaşının bu videoyu paylaşmasına karşılık nasıl bir mesaj
yazmış olabilir?


Cevap : “Merhaba, gönderdiğin videoyu izledim ve çok üzüldüm. Bu yaşlı amcanın mahcup hâline gülen bir videoyu paylaşmak bence hiç doğru değil. Biz büyüklerimize her zaman saygı göstermeliyiz. Onların zor durumda olduğu bir anı böyle alaya almak yerine yardım etmeyi tercih etmeliyiz. Lütfen bu tür videoları paylaşmamaya dikkat edelim ve büyüklerimize karşı daha duyarlı olalım.”


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda aile ve akrabalıkla ilgili ifadeler yer almaktadır. Anlamını bilmediğiniz ifadeleri sözlükten bulunuz. Bildiğiniz başka ifadeler varsa bunları
tablonun altına yazınız.


Cevap :

Anlamı Bilinmeyen İfadeler:

  • Baldız: Eşin kız kardeşi.
  • Bacanak: Aynı kadınların kız kardeşleriyle evlenen erkekler arasındaki ilişki.
  • Eltİ: Aynı ailenin erkek kardeşlerinin eşleri arasındaki ilişki.
  • Dünür: Çocukları birbirleriyle evlenen aileler arasındaki ilişki.

Bildiğim Başka İfadeler:

  • Kayınbirader: Eşin erkek kardeşi.
  • Gelinin kardeşi: Evlilik bağıyla bir kişinin eşinin ailesine mensup olan kardeş.
  • Kuzen: Amca, dayı, hala veya teyzenin çocuğu.
  • Üvey kardeş: Anne ya da baba bir olan kardeş.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Hz. Aişe, bir gün Hz. Peygamber’e şöyle sordu: “Ey Allah’ın Resulü! İki komşum var, ikramda bulunurken önce hangisinden başlayayım?” Hz. Peygamber, “Kapısı sana en yakın olandan.” cevabını verdi. (Buhari, Hibe, 16.)

Soru : Komşuluk ilişkileri açısından Hz. Peygamber’in cevabını yorumlayınız.


Cevap : Hz. Peygamber’in “Kapısı sana en yakın olandan” cevabı, komşuluk ilişkilerinde öncelik sırasını belirlemenin yanı sıra, en yakındaki komşuya daha fazla sorumluluk duyulması gerektiğini ifade eder. Yakın komşular, birbirlerinin yardımına ve desteğine daha hızlı ulaşabilirler. Bu cevap, toplumda dayanışmayı ve yardımlaşmayı artırmayı, komşuluk bağlarını güçlendirmeyi amaçlamaktadır. Aynı zamanda, komşular arasında samimiyet ve iyi ilişkiler kurmanın önemine işaret eder.


Soru : Aşağıda komşuluk hakkında atasözleri yer almaktadır. Bu atasözlerinin anlamlarını atasözleri ve deyimler sözlüklerinden araştırarak arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

  • Ev alma, komşu al: Ev alırken ya da bir yerde yaşamayı seçerken komşuların iyi olması önemlidir. İyi komşuluk, huzurlu bir yaşam için maddi olanaklardan daha değerlidir.
  • Gülme komşuna, gelir başına: Başkasının kötü durumuyla alay eden kişi, bir gün aynı duruma düşebilir. Bu nedenle başkalarının zor durumlarıyla dalga geçmekten kaçınılmalıdır.
  • Hayır dile komşuna, hayır gele başına: Komşularına iyi dileklerde bulunursan, sen de iyilik görürsün. İnsanlar çevrelerine nasıl davranırsa, benzer karşılık alır.
  • Komşu hakkı, Allah hakkı gibidir: Komşulara iyi davranmak ve haklarını gözetmek, Allah’ın rızasına ulaşmak için önemlidir. Komşuluk hakkı, dinî bir sorumluluk olarak görülür.
  • Kurt, komşusunu yemez: Doğada bile hayvanlar, birbirleriyle yakınlık kurdukları komşularına zarar vermez. İnsanlar da komşularına zarar vermekten kaçınmalıdır.
  • Komşuda pişer, bize de düşer: Komşular arasında yardımlaşma ve paylaşma önemlidir. İyi bir komşuluk ilişkisi, karşılıklı destek ve dayanışmayı beraberinde getirir.
  • Komşu komşunun külüne muhtaçtır: İnsanlar, en küçük ihtiyaçlarında bile komşularına ihtiyaç duyar. Komşuluk, yardımlaşma ve dayanışma gerektirir.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru : Arkadaşınızda bulunmasını istediğiniz beş özelliği, verilen kelimelerden seçerek cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

  • Arkadaşımın dürüst olmasını isterim.
  • Arkadaşımın güvenilir olmasını isterim.
  • Arkadaşımın samimi olmasını isterim.
  • Arkadaşımın sevecen olmasını isterim.
  • Arkadaşımın adil olmasını isterim.


 

Our Score