4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125
4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Suyu Tasarruflu Kullanalım Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125
4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Suyu Tasarruflu Kullanalım Metni Cevapları
4.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125
Soru: Aşağıda suyun bilinçli kullanımı ile ilgili öneriler verilmiştir. Bunlardan doğru olanları işaretleyiniz.
Cevap:
() Muslukları çok fazla açmalıyız
(X) Temizlikte yeteri kadar su kullanmalıyız
(X) Bahçedeki ağaçları akşam sulamalıyız
(X) Damlayan muslukların onarılmasını sağlamalıyız
() Diş fırçalarken musluğu açık bırakmalıyız
(X) Çamaşır ve bulaşık makinelerini tam doldurmadan çalıştırmamalıyız.
Soru: Elektriği bilinçli kullanma ile ilgili verilen önerilerden doğru olanları işaretleyiniz.
Cevap:
(X) Apartman ve merdivenlerde harekete duyarlı lambalar kullanmalıyız
() Televizyonu kumandadan kapatmalıyız
(X) Elektrik tüketimi az olan beyaz eşyalar kullanmalıyız
() Duvar ve tavan boyalarında koyu renkler tercih etmeliyiz
(X) Tasarruflu ampulleri tercih etmeliyiz.
Soru: Evinizde hangi ihtiyaçların karşılanması için elektriğe ihtiyaç duyuyorsunuz? Aşağıya yazınız.
Cevap: Evi aydınlatmada, bilgisayar televizyon gibi araçları kullanırken, telefonları şarj etmede, çamaşır ve bulaşık makinesinin çalışmasında, buzdolabının çalışmasında elektriğe ihtiyaç duyuyoruz.
4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 122 Cevapları
Soru: Verilen kelimeleri kullanarak aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri doldurunuz.
Cevap:
Tabağa yenilecek miktarda yemek konulmalıdır.
Damlatan musluklar değiştirilmelidir.
Bulaşıklar makinede yıkanmalıdır.
Duşta çok su harcanmamalıdır.
Elektronik aletlerin fişleri kullanılmadığı zaman çekilmelidir.
Odadan çıkarken lambalar kapatılmalıdır.
Duşta suyun ısınmaması için beklerken akan suyun altına kova konmalıdır.
Soru: Aşağıda ifadelerde hangi kaynaktan tasarruf yapıldığını işaretleyerek gösteriniz.
Cevap:
4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları
Soru: Aşağıdaki açıklamaları okuyunuz. Örnek olaylarda ifade edilen çocukların bilinçli olup olmadığına karar verip işaretleyiniz.
Cevap:
Soru: Bilinçli tüketici kime denir?
Cevap: Bilinçli tüketici tüketim yaparken bütçesine göre hareket eden, gereksiz alışveriş yapmayan tüketicidir.
Soru: Aşağıda verilen maddeler kullanıldıktan sonra geri dönüştürülecektir. Bu maddeleri uygun geri dönüşüm kutusu içerisine yerleştiriniz.
Cevap:
4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 124 Cevapları
Soru: Aşağıdaki ifadelerin doğru yanıtları yönünde ilerlendiğinde ulaşılacak çıkışı belirleyiniz.
Cevap:
Soru: Aşağıda verilenlerden geri dönüşüm olanların yanına “ G” , yeniden kullanım olanların yanına “ Y” yazınız.
Cevap:
(Y) Market poşetlerinin çöp poşeti olarak kullanılması
(G) Kırık cam parçalarının eritilerek cam şişe yapılması
(G) Cam kavanozlardan abajur yapılması
(Y) Gazete kağıdının ambalaj olarak kullanılması
(G) Gazete kağıtlarının hamur haline getirilerek fotokopi kağıdı yapılması
(G) Plastik şişelerin ufalanarak ve eritilerek plastik saklama kabı yapılması
(Y) Küçük reçel kavanozlarının baharatlık olarak kullanılması
(G) Teneke kutularının eritilerek demir çubuk yapılması
4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 124 Cevapları
Soru: Grup arkadaşlarınız ile okulda en çok çıkan atıklar olan kâğıt ve plastik atıklar için birer geri dönüşüm kutusu tasarlayınız.
1 hafta boyunca sınıfta çıkarılan plastik ve kâğıt atıkların takibini yaparak, aşağıdaki tabloya kaydediniz.
Cevap:
Soru: Elde ettiğiniz tabloyu diğer arkadaşlarınızla da paylaşarak, daha az atık çıkarmak için neler yapılabileceğini düşününüz. Düşüncelerinizi aşağıya not ediniz.
Cevap: Gereksiz yere kağıt israfı yapmamalıyız. Yanlış yazdığımız zaman silgi kullanmalıyız. Yemeklerimizi bitirmeli ve tabak kirletmemeliyiz. Bu sayede da az plastik atığı olacaktır. Böylelikle tasarruf etmiş olacağız.