4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 13-14 ATA Yayıncılık
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kayaçlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kayaçlar Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 13-14
Soru : Bu bölümde, yer kabuğunun kara tabakasının kayaçlardan oluştuğunu belirteceğiz. Kayaçlarla madenleri ilişkilendirecek, kayaçların ham madde olarak önemini tartışacağız. Fosillerin oluşumunu açıklayacağız.
Cevap :
Yer kabuğu kara tabakasının kayaçlardan oluştuğunu bilmeliyiz.
Fosilin oluşması için en uygun ortam tortul taşlarının bulunduğu yerlerdir. Magmatik ve metamorfik taşların bulunduğu ortamlarda da fosil kalıntılarına rastlanır.
4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
Soru : Yukarıdaki görselde kazılmış bir bölge görülmektedir. Görsele bakarak yerin altında nelerin bulunduğunu tahmin edelim. Tahminlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap :
Bence yerin altında fosiller bulunmaktadır.
Yerin altında petrol bulunabilir.
Yerin altında kömür bulunabilir.
Yerin altında elmas bulunabilir.
Yerin altında kayalar ve su bulunabilir.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 13-14” (ATA Yayıncılık) genellikle aşağıdaki konuları içerir:
Canlıların Ortak Özellikleri ve Hayat Döngüleri
1. Canlıların Ortak Özellikleri: Bu sayfalarda, tüm canlıların ortak özellikleri üzerinde durulabilir. Canlıların büyüme, üreme, beslenme, hareket etme ve çevresel değişikliklere tepki verme gibi temel yaşam süreçleri bu özellikler arasında yer alır. Öğrencilere, bu özelliklerin canlıları diğer varlıklardan ayıran temel özellikler olduğu anlatılır.
2. Hayat Döngüleri: Sayfa 13-14’te, canlıların hayat döngüleri hakkında bilgiler verilebilir. Bu, canlıların doğumdan ölüme kadar geçirdiği aşamaları içerir. Örneğin, bir bitkinin tohumdan yetişkin bitkiye dönüşme süreci veya bir hayvanın yavrulama ve büyüme süreci açıklanabilir. Öğrenciler, farklı canlıların hayat döngülerindeki benzerlikleri ve farklılıkları öğrenirler.
3. Canlıların Çevresel Etkileşimleri: Canlıların çevreleriyle nasıl etkileşime girdiği, yaşam döngülerinin bu etkileşimlere nasıl bağlı olduğu ele alınabilir. Canlıların çevresel faktörlere uyum sağlama yetenekleri ve bu uyumun hayatta kalma üzerindeki etkileri üzerinde durulabilir.
4. Etkinlikler ve Gözlemler: Sayfalarda, öğrencilerin konuyu daha iyi anlamalarını sağlayacak basit etkinlikler veya gözlem önerileri bulunabilir. Bu etkinlikler, canlıların ortak özelliklerini ve hayat döngülerini anlamalarına yardımcı olabilir.
Bu sayfalar, öğrencilere canlıların temel özelliklerini ve hayat döngülerini öğretmeyi amaçlar. Fen bilimleri dersinde bu konuların öğrenilmesi, öğrencilerin biyolojik süreçler hakkında temel bilgi edinmelerine ve doğal dünyayı daha iyi anlamalarına yardımcı olur.