4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18 SÖZCÜ Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Yer Kabuğunun Yapısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Yer Kabuğunun Yapısı Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları Sayfa 14-15-16-17-18
Soru : Aşağıda verilen görseller arasında ne gibi farklılıklar ya da benzerlikler vardır? Düşüncelerimizi defterimize yazalım.
Cevap :
Aşağıda verilen görselde;
Benzerlikleri, sert maddelerden oluşmaları, farkları ise farklı renklerde olmalarından kaynaklanmaktadır.
4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Kitabı Cevapları Sayfa 16 Cevapları
1. Etkinlik Taş, Taş Üstünde
Etkinliğin Amacı
Kayaçları tanımak.
Neler Kullanacağız?
Farklı şekil ve büyüklüklerde taşlar, sulu boya, fırça, su kabı.
Nasıl Yapacağız?
1. Çevremizden farklı büyüklükte ve şekillerde taşlar toplayalım. Topladığımız taşları sınıfımıza getirelim. 1. fotoğraftaki gibi malzemelerimiz hazırlayalım.
2. Dört kişilik gruplara ayrılalım.
3. Grup arkadaşlarımızla birlikte topladığımız taşları inceleyelim, getirdiğimiz taşları karşılaştıralım.
4. Grup arkadaşlarımızla birlikte topladığımız taşlarla oluşturabileceğimiz bir şekil düşünelim. Bunun için uygun olan taşları seçelim. Taşların üzerine şekiller çizebilir ya da taşları 2. fotoğraftaki gibi sulu boya ile boyayabiliriz.
5. Çalışmalar tamamlandıktan sonra ortaya çıkan ürünleri arkadaşlarımıza gösterelim.
1. Yeryüzünde de etkinliğimizdeki gibi taşlardan oluşmuş şekiller var mıdır?
Cevap :
Evet vardır. Bu taşlar yer yüzünde aynı sertlik ve renklerler de yer yüzünde yer almaktadır.
2. Etkinliğimizde kullandığımız taşların ekonomik değeri var mıdır? Ekonomik değeri olan kayaçlar nelerdir?
Cevap :
Her taşın kendine özgü bir değeri vardır. Ancak bazı kayaçlar, diğerlerine göre daha değerlidir. Örneğin, ekonomik açıdan önemli olan kayaçlar, altın, elmas, bakır, krom, bor gibi değerli elementleri içeren kayaçlardır.
4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Kitabı Cevapları Sayfa 17 Cevapları
2. Etkinlik Ham Maddenin Önemi
Etkinliğin Amacı
Madenlerin ham madde olarak önemini fark etmek.
Neler Kullanacağız?
A4 kâğıdı, kalem.
Nasıl Yapacağız?
1. Dört kişilik gruplar oluşturalım.
2. Günlük hayatta ham madde olarak kullanılan madenleri düşünelim. Bu madenlerin hangi amaçlarla kullanıldığını genel ağdan araştıralım.
3. Grup arkadaşlarımızla birlikte bu madenlerden birini seçelim. Yokluğunda neler yaşayabileceğimizi ve bu madenlerin yaşamımız için önemini tartışalım.
4. Ham maddelerin önemini anlatan bir yazı yazalım.
5. Yazımızı sınıfımızdaki diğer arkadaşlarımızla paylaşalım ve tartışalım.
Soru : Sizce ham madde olarak en önemli maden hangisidir? Neden? Örnekler vererek açıklayalım.
Kısa Cevap :
Bence en önemli ham madde demirdir. Demir, inşaat sektöründe çelik üretiminde kullanılır ve birçok makine ile araç yapımında temel bileşendir. Örneğin, demir olmadan binalar, köprüler ve otomobiller gibi pek çok şey yapılamazdı.
Uzun Cevap :
En önemli ham madde olarak demiri düşünüyorum. Demir, dünya genelinde inşaat ve imalat sektörlerinde vazgeçilmezdir. Demirden elde edilen çelik, binaların, köprülerin ve altyapı projelerinin ana malzemesidir.
Ayrıca, otomobil, gemi ve tren gibi ulaşım araçlarının üretiminde kritik bir rol oynar. Demirin bu geniş kullanım alanları, ekonomik kalkınma ve sanayileşme için temel bir madde olmasını sağlar. Örneğin, modern şehirlerin büyük çoğunluğu demir ve çelikten yapılmış binalar ve köprülerle doludur.
4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Kitabı Cevapları Sayfa 18 Cevapları
Soru : Fosil kelimesini daha önce duydunuz mu? Sizce fosil nedir? Fosiller nasıl oluşur?
Kısa Cevap :
Evet, fosil kelimesini duydum. Fosiller, çok uzun yıllar önce yaşamış bitki ve hayvanların taşlaşmış kalıntılarıdır. Fosiller, bu canlıların ölüp toprak altında kalması ve milyonlarca yıl boyunca mineral taşlarına dönüşmesiyle oluşur.
Uzun Cevap :
Evet, fosil kelimesini daha önce duydum. Fosiller, milyonlarca yıl önce yaşamış bitki ve hayvanların taşlaşmış kalıntıları veya izleridir. Fosiller, bir organizma öldüğünde ve hızla gömüldüğünde oluşur.
Zamanla, bu gömülü kalıntılar, çevrelerindeki tortul kayaçların baskısı altında minerallerle dolarak taşlaşır. Bu süreç milyonlarca yıl sürebilir. Fosiller, geçmişteki yaşam hakkında önemli bilgiler sağlar ve paleontologlar tarafından incelenir.
Soru : Paleontologların inceledikleri fosiller yalnızca nesli tükenen canlılara mı aittir?
Cevap :
Hayır, paleontologların inceledikleri fosiller sadece nesli tükenen canlılara ait değildir. Aynı zamanda, günümüzde yaşayan ancak fosil kayıtlarına sahip canlıların fosillerini de incelerler. Bu incelemeler, canlıların evrimsel süreçleri ve çevresel değişiklikler hakkında bilgi verir.
Neler Öğrendik?
Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere kutudan seçeceğimiz uygun kelimeleri yazalım.
Cevap :
a. Madenler Ham madde olarak kullanılır.
b. Taşlaşmış eski canlı kalıntılarına Fosil denir.
c. Ekonomik değeri olan kayaçlara Maden denir.
ç. Taş kömürü ve bakır ülkemizde çıkarılan madenlere örnek olarak verilebilir.
d. Yer kabuğu kara tabakası ve su tabakasından oluşur.