4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 19 ATA Yayıncılık
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 19
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 19 Cevapları
Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayalım.
1. “Yer kabuğunun kara tabakasını ……… oluşturur.” cümlesindeki boşluğa aşağıdakilerin hangisi gelmelidir?
Cevap :
A) fosiller
B) kayaçlar
C) magma
D) manto
2. 1. Toprak
2. Mermer
3. Bakır
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri maden değildir?
Cevap :
A) Yalnız 1
B) Yalnız 3
C) 1 ve 3
D) 1, 2 ve 3
3. Yukarıda görseli verilen kayaçla ilgili olarak,
I. Bor madenidir.
II. Dünya’da en az ülkemizde bulunan
bir madendir.
III. Cam sanayisinde kullanılır.
ifadelerinden hangisi veya hangileri doğrudur?
Cevap :
A) Yalnız II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III
4. Yukarıdaki ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” oku takip edildiğinde hangi çıkışa ulaşılır?
Cevap :
A) 1. çıkış
B) 2. çıkış
C) 3. çıkış
D) 4. çıkış
5. Aşağıdakilerden hangisi, fosiller hakkında doğru bir bilgi vermektedir?
Cevap :
A) Oluşumu çok kısa sürede gerçekleşir.
B) Sadece bitkilerin fosili vardır
C) Canlıların sadece kalıntıları fosil olarak değerlendirilir
D) Genellikle kayaçlarda bulunur.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 19” (ATA Yayıncılık) genellikle şu konuları içerebilir:
Canlıların Temel Özellikleri
1. Canlıların Temel Özellikleri: Sayfa 19, genellikle canlıların ortak temel özelliklerini tanıtır. Bu özellikler arasında büyüme, üreme, hareket etme, çevresel değişikliklere tepki verme, ve metabolizma gibi temel yaşam süreçleri bulunur. Bu temel özellikler, öğrencilerin canlıları diğer varlıklardan ayıran özellikleri anlamalarına yardımcı olur.
2. Canlıların Hayatta Kalma Stratejileri: Sayfada, canlıların hayatta kalmalarını sağlamak için geliştirdikleri stratejiler de ele alınabilir. Bu, çevresel faktörlere uyum sağlama, avlanma veya korunma gibi adaptasyonları içerebilir.
3. Gözlem ve Tanıma: Canlıların bu temel özelliklerini gözlemlemek ve tanımak, öğrencilerin fen bilimleri konularına olan ilgisini artırabilir. Sayfa, bu gözlemleri yapmalarını destekleyen aktiviteler ve örneklerle zenginleştirilmiş olabilir.
4. Etkinlik ve Uygulamalar: Sayfada, öğrencilere canlıların temel özelliklerini pekiştirmelerine yardımcı olacak basit deneyler veya etkinlikler sunulabilir. Bu etkinlikler, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri uygulamalı olarak deneyimlemelerine olanak tanır.
Bu sayfa, öğrencilerin canlıların temel özelliklerini anlamalarına yardımcı olmayı ve fen bilimleri konularında temel bilgi edinmelerini sağlamayı amaçlar. Canlıların ortak özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak, öğrencilerin biyoloji ve ekoloji konularındaki temel kavramları öğrenmelerine katkıda bulunur.