4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 20-21-22 ATA Yayıncılık
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketleri Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 20-21-22
Soru : Bu bölümde Dünya’nın dönme ve dolanma hareketleri arasındaki farkı açıklayacağız. Dünya’nın hareketleri sonucunda gerçekleşen olayları açıklayacağız.
Cevap :
Dünyamız kendi etrafında dönme hareketi yapar. Ancak Güneş’in etrafında ise dolanma hareketi gerçekleştirir
4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
Görselde görüldüğü gibi Güneş her sabah doğup her akşam batmaktadır. Güneş’in doğuşundan batışına kadar olan süreçte, yani gün içinde, Güneş’in konum değiştirdiğini gözlemleriz.
Soru : Güneş’in gün içinde farklı konumlarda görülmesinin nedeni ne olabilir?
Cevap :
Güneşin gün içinde farklı konumlarda görülmesinin nedeni dünyanın kendi ekseni etrafında dönmesidir.
4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları
Deney Yapalım Dünya ve Güneş
• Sınıfımızda yere tebeşirle büyük bir çember çizelim. Çemberin ortasını görseldeki gibi “x” işaretleri ile işaretleyelim.
• Altı arkadaşımızdan yüzleri, çizilen çembere dönük olacak şekilde “x” işareti ile gösterilen yerlere sırt sırta yerleşmelerini isteyelim. Bu arkadaşlarımıza birer fener verelim.
• Arkadaşlarımızdan fenerleri açarak tutmalarını isteyelim.
• Çember üzerine de bir arkadaşımızın yerleşmesini sağlayarak bu arkadaşımızdan hem kendi etrafında dönmesini hem de çember üzerinde dolanmasını isteyelim.
Soru : • Hangi arkadaşlarınız Güneş’i temsil etmektedir?
Cevap : Halil ve Ali.
Soru : • Hangi arkadaşınız Dünya’yı temsil etmektedir?
Cevap : Yasemin.
Soru : • Dünya’yı temsil eden arkadaşınızın kendi etrafındaki dönüşünü hangi varlıkların hareketine benzetebiliriz?
Cevap : Buna dönme hareketi adı verilir.
“Dünya ve Güneş” isimli deneyde elinde fener olan altı öğrenci Güneş’i, çember üzerinde hareket eden öğrenci ise Dünya’yı temsil etmektedir. Öğrencinin çember etrafında yaptığı hareket dolanma, kendi etrafında yaptığı hareket ise dönme hareketidir. Deneyimizden yola çıkarak Dünya’nın dönme ve dolanma hareketinin farkını şu şekilde açıklayabiliriz: Dünya, dönme hareketini kendi etrafında, dolanma hareketini ise Güneş’in etrafında yapar.
Soru : Şimdi Dünya’nın dönme ve dolanma hareketlerinin sonuçlarını inceleyelim.
Kısa Cevap : “Şimdi Dünya’nın dönme ve dolanma hareketlerinin sonuçlarını inceleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Dünya kendi etrafında dönerken, aynı zamanda güneş etrafında da eliptik bir yörüngede dolanır. Bu hareketini 365 gün, 6 saatte tamamlar
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 20-21-22” (ATA Yayıncılık) genellikle şu konuları içerir:
Canlıların Sınıflandırılması
1. Canlıların Sınıflandırılması: Bu sayfalarda, canlıların farklı gruplara nasıl ayrıldığı ve sınıflandırıldığı konusu işlenir. Canlılar genellikle bitkiler, hayvanlar, mantarlar, bakteriler gibi ana kategorilere ayrılır. Bu sınıflandırma, canlıların ortak özelliklerine ve yaşadıkları çevreye göre yapılır. Öğrencilere bu grupların özellikleri ve aralarındaki farklar hakkında bilgi verilir.
2. Hayvanlar ve Bitkiler: Sayfa 20-21-22’de hayvanlar ve bitkilerin temel özellikleri üzerinde durulabilir. Hayvanlar, omurgalılar (memeliler, kuşlar, balıklar, sürüngenler, amfibiler) ve omurgasızlar (böcekler, örümcekler, yumuşakçalar) olarak sınıflandırılabilir. Bitkiler ise çiçekli ve çiçeksiz bitkiler olarak ayrılabilir. Her grubun yaşama koşulları, beslenme şekilleri ve üreme yöntemleri hakkında bilgi verilir.
3. Canlıların Özellikleri ve Adaptasyonları: Bu sayfalarda ayrıca, farklı canlıların çevresine nasıl uyum sağladıkları ve adaptasyon stratejileri de açıklanabilir. Örneğin, bir çöl canlısının suya nasıl tasarruf sağladığı veya bir su canlısının su altı ortamına nasıl uyum sağladığı gibi konular ele alınır.
4. Sınıflandırma Çalışmaları ve Etkinlikler: Sayfalarda canlıların sınıflandırılmasını pekiştirmek için çeşitli etkinlikler, grafikler veya görseller bulunabilir. Bu materyaller, öğrencilerin konuyu daha iyi anlamalarına ve öğrendiklerini uygulamalı olarak görmelerine yardımcı olur.
Bu sayfalar, öğrencilerin biyolojik çeşitliliği anlamalarını ve canlıları bilimsel bir şekilde sınıflandırmalarını desteklemek için tasarlanmıştır. Fen bilimleri dersinde temel kavramların öğrenilmesi ve canlıların sınıflandırılması, öğrencilerin bilimsel düşünme becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.