4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 51-52-53-54 ATA Yayıncılık
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Proje Vakti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 51, 52, 53, 54
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Proje Vakti Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 51-52-53-54
Her Şey Problem ile Başlar
Etrafımızdaki olay, nesne ve makineleri gözlemleyelim. Gözlemlerimizdeki eksiklikleri ve olumsuzlukları düşünelim. “Şöyle olsaydı çok daha iyi olurdu.” diyeceğiniz neler var? Aşağıda verilen görselleri inceleyelim. Bu ilginç ve sıra dışı tasarımların hangi problemlerin çözümüne yönelik yapıldığını bulmaya çalışalım.
Günlük hayatta problemleri tanımlarken aşağıdaki soruları sorarak işe başlayalım:
– NE? Problem nedir veya neye ihtiyaç vardır?
– KİM? Kimin problemi veya kimin ihtiyacı var?
– NEDEN? Bu problemi çözmek neden önemli?
4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları
Soru : Şimdi, bir bilim insanı gibi bilimsel süreç basamaklarını takip ederek bir problemi çözmeye çalışalım.
Soru Sor, Problemi Belirle Günlük hayatta bir problemin tanımlandığı aşamadır. Problemlerin belirlenmesinde merak edilen sorular sorulur.
Problem: Dondurulmuş veya paketlenmiş besinleri ne kadar tüketiyoruz?
Konuyla İlgili Araştırma Yap
Problemle ilgili daha önce yapılmış çalışmaların araştırıldığı aşamadır. Sınıftaki tüm arkadaşlarımızdan 1 hafta boyunca evlerinde tükettikleri besinleri kaydetmelerini isteyelim. Daha sonra tükettikleri besinlerden ne kadarının dondurulmuş veya paketlenmiş besin olduğunu tespit edelim.
Soru : Tespitlerimizi aşağıdaki alana yazalım.
Cevap :
Yaptığım düzenleme sonucunda haftada iki paket dondurulmuş, bir de üç paket paketlenmiş besin kullandığımı tespit ettim.
Hipotez Kur ve Değişkenleri Belirle
Problemin çözümüyle ilgili tahminin yapıldığı aşamadır. Hipotezim: Paketlenmiş veya dondurulmuş besinleri tüketmeden de beslenebiliriz.
4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
Deneyi Tasarla, Hipotezi Test Et
Kontrollü deney, gözlem ve etkinliklerin tasarlandığı aşamadır. Bir hafta boyunca tükettiğimiz dondurulmuş veya paketlenmiş besinlerin beslenmemizdeki yeri konusunda arkadaşlarımızla toplantı yaptık. Beslenme alışkanlıklarımızı değiştirmemizin bu tür besinleri daha az tüketmemize yardımcı olacağı konusunda fikir birliğine vardık. Tüm arkadaşlarımızın evdeki aile bireyleriyle bu konu hakkında konuşmaları gerektiğini vurguladık. Her arkadaşımız ailesiyle konuşarak aile üyelerinin 1 hafta boyunca dondurulmuş veya paketlenmiş besinlerden uzak durmasını sağladı. Arkadaşlarımız bu besinler yerine tükettikleri besinleri kaydetti ve aile bireylerinin bu konudaki görüşlerini not etti.
Veri Topla ve Analiz Yap
Deney sonucunda elde edilen veriler yorumlanarak hipotezin doğru olup olmadığına karar verildiği aşamadır. Hipotez yanlış ise “hipotez kur” aşamasına dönülerek hipotez yenilenir.
Soru : Uygulama süreci sonunda elde ettiğimiz verileri ve gözlemleri kaydedelim. Bu verileri kullanarak aşağıdaki grafiği tamamlayalım.
Cevap :
Yaptığımız uygulama sonucunda bir ailenin tam on iki tane dondurulmuş ve paketlenmiş ürün tükettiğini tespit etmiş oldum.
4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları
Sonuçları Raporlaştır
Bilimsel Çalışmamın Adı: Taze Besinlerle Besleniyorum, Sağlıklı Kalıyorum.
Kullanılan Malzemeler: Gözlem formları, kâğıt, kalem, doğal ve taze besinler.
Yapılan Çalışmalar: Ailelerimizin bilinçlendirilmesine yönelik çalışmalar yaptık. 1
hafta boyunca tükettiğimiz besinlerin miktarı kayıt altına aldık. Dondurulmuş veya paketlenmiş besinlerin tüketilen tüm besinler içindeki payını araştırdık. Gerekli bilinçlendirme çalışmalarından sonra, dondurulmuş veya paketlenmiş besinler yerine taze ve
doğal besinleri koyarak beslenme alışkanlıklarımızı değiştirebileceğimizi gördük.
Soru : Ulaşılan sonuç: Yapılan çalışmalarımızın sonucunu aşağıdaki boş bırakılan alan yazalım.
Cevap :
Yaptığım uygulama sonucunda paketlenmiş ve dondurulmuş ürünler yerine doğal besinleri tüketmenin daha sağlıklı ve yararlı olduğunun farkına varmış oldum.
Proje Yapalım
Soru : Yukarıdaki bilimsel çalışma örneğini okuduktan sonra yakın çevremizde sigara kullanımını azaltmaya yönelik bir proje yapalım.
Projemizi planlarken yukarıda verilen basamakları takip edelim. Projemizi yapıp elde ettiğimiz sonuçları rapor hâline getirelim. Daha sonra kitabımızın 202, 203 ve 204. sayfalarındaki ölçek ve formları doldurup öğretmenimize teslim edelim.
Cevap :
İnsanların sigarayı kullanamamasını ve bunu azaltmasını istiyorsak etrafımızdaki insanları bilinçlendirmemiz gerekmektedir.
Sigaranın ne kadar zararlı olduğuyla alakalı makaleler yazmamız gerekmektedir.
Sigaranın ne kadar zararlı ve gereksiz bir madde olduğunu insanların anlaması gerekmektedir.
İnsanların sigarayı bırakması için içinde bulunan onca zararlı maddenin ne kadar kötü olduğunu anlatamamız gerekmektedir.
İnsanların sigaraya harcadıkları bütçeyi kendilerine harcadıktan sonra ne kadar iyi sonuç aldıklarını öğrenmeleri gerekmektedir.
Proje: “Dumansız Hava Sahası”
Farkındalık Eğitimi: Mahallede sigaranın zararları hakkında kısa bilgilendirme seminerleri düzenleyin.
Poster ve Broşürler: Sigaranın zararlarını vurgulayan posterler asın ve broşürler dağıtın.
Destek Grubu: Sigara bırakmak isteyenler için destek grupları oluşturun ve motivasyon sağlayın.
Temiz Hava Alanları: Sigara içilmeyen alanlar belirleyin ve bu alanları teşvik edin.
Teşvik ve Ödüller: Sigara bırakanlar için küçük ödüller veya indirim kuponları gibi teşvikler sunun.
Bu adımlar, çevrenizde sigara kullanımını azaltmaya katkı sağlayabilir.