4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 74-75-76 ATA Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Teknolojinin Gelişmesiyle Mıknatıslar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Teknolojinin Gelişmesiyle Mıknatıslar Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 74-75-76
4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları
Soru : Peki, gelecekte başka hangi alanlarda mıknatıslar kullanılabilir? Tahmin edelim.
Uzun Cevap :
Gelecekte mıknatıslar, çeşitli yenilikçi alanlarda kullanılabilir. Tıbbi alanda, manyetik alan terapisi ve manyetik nanopartiküllerle hedeflenmiş ilaç dağıtımı yaygınlaşabilir. Enerji sektöründe, süper verimli manyetik bataryalar ve manyetik soğutma sistemleri geliştirilerek enerji tasarrufu sağlanabilir.
Elektronik cihazlarda, manyetik RAM (MRAM) gibi yüksek hızlı ve enerji tasarruflu bellekler kullanılabilir. Çevre teknolojilerinde ise manyetik filtreler, su ve hava kirliliğini azaltmada etkili olabilir. Ayrıca, manyetik levitasyon teknolojileriyle ulaşım sistemlerinde daha hızlı ve enerji verimli trenler tasarlanabilir.
Soru : Mıknatısların yeni kullanım alanları ile ilgili fikirlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım. Ortaya çıkan fikirleri tahtaya yazalım.
Uzun Cevap :
Mıknatısların gelecekteki kullanım alanları konusunda birçok yenilikçi fikir ortaya çıkabilir. Tıbbi alanda, mıknatıslar manyetik rezonans görüntüleme (MRG) cihazlarının geliştirilmesinde ve manyetik nanopartiküllerle hastalıkların tedavisinde kullanılabilir.
Enerji sektöründe, mıknatıslar enerji depolama sistemleri, manyetik soğutma teknolojileri ve manyetik enerjiyi doğrudan elektriğe dönüştüren cihazlarda kullanılabilir. Çevre teknolojilerinde, mıknatıslar atık yönetiminde, özellikle metal atıkların ayrıştırılmasında ve çevre kirliliğini azaltmada etkili olabilir. Elektronik alanda, manyetik RAM (MRAM) gibi yüksek hızlı ve düşük enerji tüketimli bellekler, mıknatısların kullanıldığı yeni nesil bilgisayar ve cihazların geliştirilmesini sağlayabilir.
Ulaşımda, manyetik levitasyon teknolojileri daha hızlı ve enerji verimli trenlerin tasarlanmasına yardımcı olabilir. Ayrıca, robot teknolojilerinde mıknatıslar, manyetik kontrol sistemleri ve aktüatörlerin geliştirilmesinde kullanılabilir. Bu fikirleri arkadaşlarımızla paylaşıp tartışarak, mıknatısların gelecekteki potansiyel kullanım alanlarını genişletebiliriz.
4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları
Soru : A. Aşağıdaki bulmacayı çözelim.
Cevap :
1. Demiri çeken madde. = Mıknatıs
2. Mıknatısın uçlarına verilen isim. = Kutup
3. Mıknatısların zıt kutuplarının birbirine uyguladığı kuvvet. = Çekme
4. Mıknatısların aynı kutuplarının birbirine uyguladığı kuvvet. = İtme
5. Mıknatıs kullanılarak yapılan, yön bulmada kullanılan araç. = Pusula
Soru : B. Yandaki numaralı mıknatıslar aynı çekim gücüne sahiptir. 2 numaralı mıknatısın, yerleri sabit olan 1 ve 3 numaralı mıknatıslar arasında hareketsiz bir şekilde durabilmesi istenmektedir. Buna göre;
a) 1 ve 3 numaralı mıknatıslar, 2 numaralı mıknatısa hangi kuvvetleri uygulamalıdır?
Cevap :
1 ve 3 numaralı mıknatıslar, 2 numaralı mıknatısa çekme kuvveti uygulamalıdır.
b) 1, 2 ve 3 numaralı mıknatısların kutuplarının nasıl olabileceğini numaralandırılmış mıknatısların üzerine yazınız.
Cevap :
- N-S
- N-S
- N-S
Soru : C. Mıknatısların yeni kullanım alanlarıyla ilgili fikirlerinizi aşağıya yazınız.
Uzun Cevap :
Mıknatısların gelecekteki kullanım alanları oldukça geniş ve yenilikçidir. Tıbbi alanda, manyetik alan terapisi ve manyetik nanopartiküllerle hedeflenmiş ilaç dağıtımı gibi ileri tedavi yöntemleri geliştirilebilir. Enerji depolama sistemlerinde, mıknatıslar süper verimli manyetik bataryalar ve manyetik soğutma teknolojilerinde kullanılabilir, bu da enerji tasarrufu ve verimliliği artırabilir.
Elektronik cihazlarda, manyetik RAM (MRAM) gibi yüksek hızlı ve enerji tasarruflu bellekler geliştirilerek cihaz performansları artırılabilir. Çevre teknolojilerinde, mıknatıslar manyetik filtreler ve ayrıştırma sistemleri aracılığıyla su ve hava kirliliğini azaltmada önemli rol oynayabilir.
Ayrıca, manyetik levitasyon teknolojileri ulaşımda kullanılabilir, bu da daha hızlı ve enerji verimli trenlerin geliştirilmesini sağlayabilir. Robot teknolojilerinde ise mıknatıslar, manyetik kontrol sistemleri ve aktüatörlerin tasarımında kullanılabilir. Bu yenilikçi kullanım alanları, mıknatısların gelecekteki potansiyelini ortaya koymaktadır.
4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları
2. BÖLÜM DEĞERLENDİRME SORULARI
1. Mıknatıslarla ilgili,
1. Demire hem çekme hem itme kuvveti uygular.
2. Temas olmadan kuvvet uygulayabilir.
3. Şekli ne olursa olsun iki kutbu vardır.
ifadelerinden hangisi ya da hangileri doğrudur?
A) Yalnız 1
B) 1 ve 2
C) 2 ve 3
D) 1,2 ve 3
Cevap : C ŞIKKI
2. Yandaki mıknatısların birbirine uyguladığı kuvvetler numaralandırılarak verilmiştir. Buna göre, aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) İtme İtme Çekme
B) İtme Çekme İtme
C) Çekme İtme İtme
D) Çekme İtme Çekme
Cevap : B ŞIKKI
3. Aşağıdakilerden hangisinin yapısında mıknatıs kullanılmaz?
Cevap : C ŞIKKI
4. Mıknatıslar küçük parçalara ayrıldığında tek kutuplu hâle gelir.
Mıknatısların iki kutbu vardır.
Mıknatısların aynı kutupları birbirine çekme kuvveti uygular.
Yukarıdaki ifadeler doğru ise başındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazılacaktır. Buna göre kutucuklara sırasıyla hangi harfler yazılmalıdır?
Cevap : A ŞIKKI
5. Resimdeki K ve L mıknatıslarına yanlarında bulunan mıknatısların uyguladığı kuvvetler oklarla gösterilmiştir. Buna göre K ve L mıknatısları aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap : D ŞIKKI
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 74-75-76” (ATA Yayıncılık), genellikle aşağıdaki konuları içerir:
Su ve Su Döngüsü
1. Su Döngüsü: Bu sayfalarda, su döngüsü (hidrolojik döngü) ile ilgili bilgiler verilir. Su döngüsü, suyun Dünya üzerindeki sürekli hareketini ve dönüşümünü açıklar. Bu döngü, buharlaşma, yoğunlaşma, yağış ve yüzey akışı gibi aşamaları içerir. Öğrenciler, su döngüsünün nasıl çalıştığını ve suyun bu döngü içindeki rolünü öğrenirler.
2. Su Kaynakları ve Önemi: Su kaynakları hakkında bilgi verilir. Bu kaynaklar tatlı su kaynakları, denizler, göller ve akarsular gibi çeşitleri içerir. Ayrıca, suyun canlılar için ne kadar hayati bir kaynak olduğu ve suyun korunmasının önemine dair bilgiler verilir.
3. Su Kullanımı ve Tasarrufu: Sayfalarda, suyun günlük yaşamda nasıl kullanıldığı ve su tasarrufu sağlamak için neler yapılabileceği hakkında bilgiler sunulabilir. Bu, öğrencilerin su kaynaklarını daha bilinçli kullanmalarını ve su tasarrufu konusunda farkındalıklarını artırmayı amaçlar.
4. Çevresel Sorunlar ve Koruma: Su kirliliği ve diğer çevresel sorunlarla ilgili bilgiler de verilebilir. Su kirliliğinin nedenleri, etkileri ve bu sorunlarla başa çıkma yöntemleri üzerinde durulabilir.
5. Etkinlikler ve Gözlemler: Su döngüsünü ve suyun önemini anlamalarına yardımcı olmak için öğrenciler için çeşitli etkinlikler ve gözlemler sunulabilir. Bu, su döngüsü modelleri yapma, su tasarrufu projeleri oluşturma gibi uygulamalı aktiviteleri içerebilir.
Bu sayfalar, öğrencilere su döngüsünün işleyişini, su kaynaklarının önemini ve su tasarrufu hakkında bilgi vermeyi amaçlar. Fen bilimleri dersinde suyun rolü ve çevresel etkileri hakkında bilgi edinmek, öğrencilerin çevre bilincini artırır ve sürdürülebilirlik konusunda bilinçlenmelerine yardımcı olur.