4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 82-83-84-85 ATA Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 82-83-84-85
4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları
A) Aşağıda verilen ifadeleri kutucuklardaki kavramlardan uygun olanıyla tamamlayalım.
Cevap :
1. Mıknatıs parçalarının iki kutbu vardır.
2. Oyun hamuruna kuvvet uygulandığında şekli değişir.
3. Duran bir cisme kuvvet uygulandığında cisim hareket edebilir.
4. Hareketli bir cisme hareketi yönünde uygulanan kuvvet hızlandırıcı etki yapar.
5. Paket lastiği esnek bir cisimdir.
6. Mıknatısların aynı kutupları birbirine itme kuvveti uygular.
7. Buzdolabı süslerinde mıknatıs bulunur.
8. Mıknatısların kutupları N ve S harfleri ile gösterilir.
B) Aşağıdaki ifadeler doğru ise ifadelerin başındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazalım.
Cevap :
1. (DOĞRU) Kaydıraktan kayan çocuğa etki eden kuvvetin hızlandırıcı etkisi vardır.
2. (DOĞRU) Kale direğine çarpan top, yön değiştirme hareketi yapar.
3. (YANLIŞ) Durağa yaklaşan otobüse etki eden kuvvetin hızlandırıcı etkisi vardır.
4. (DOĞRU) Duran bir cisme uygulanan kuvvet cismin şeklini değiştirebilir.
5. (YANLIŞ) Bir cisme kuvvet uygulandığında cisim kesinlikle hareket eder.
6. (DOĞRU) Mıknatısların zıt kutupları, birbirine çekme kuvveti uygular.
7. (YANLIŞ) Mıknatısın uyguladığı kuvvet, temas gerektiren kuvvettir.
8. (YANLIŞ) Bir mıknatıs kırılırsa tek kutuplu hâle gelir.
4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları
C) Aşağıdaki kavramlarla açıklamaları ok kullanarak eşleştirelim.
Cevap :
1) Temas gerektirmeyen kuvvet = 1. b,
2) Mıknatıs = 2. ç,
3) Şekil değişikliği = 3. a,
4) Hızlandırıcı =
5) İtme kuvveti = 5. d,
6) Yön değiştirici = 6. c,
7) Kuzey = 7. e
Ç) Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım. Cevapları noktalı yerlere yazalım.
1. Kuvvet uygulanan durumlar hangileridir?
Cevap: Alarmı kapatırken, yataktan kalkarken, musluğu açarken, çaya şeker atarken, çayı karıştırırken, tel ve oyun hamuruyla model yaparken kuvvet uygulamıştır.
2. Hangi durumda kuvvetin şekil değiştirici etkisinden yararlanılmıştır?
Cevap: Oyun hamuru ve tel ile model yaparken kuvvetin şekil değiştirici etkisinden yararlanmıştır.
3. Uygulanan kuvvetlerden hangisinde kuvvetin yön değiştirici etkisinden yararlanılmıştır?
Cevap: Çayı karıştırmak kuvvetin yön değiştirici etkisine örnek verilebilir.
4. Hangi durumlarda kuvvetin yavaşlatıcı etkisinden yararlanılmıştır?
Cevap: Kırmızı ışıkta arabayı durdurmak kuvvetin yavaşlatıcı etkisinden yararlanmaya örnektir.
4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları
D) Soruların doğru cevabının bulunduğu seçeneği işaretleyelim.
1. Aşağıdakilerden hangisi kuvvet uygulandığında şekli değişen, kuvvet ortadan kalktığında ise eski hâline dönebilen bir maddedir?
Cevap : B ŞIKKI
2. Aşağıdaki oyuncak arabalardan hangisi yavaşlama hareketi yapar?
Cevap : A ŞIKKI
3. Kuvvetin cisimler üzerindeki etkilerini söyleyiniz. Esra Öğretmen’in sorusuna öğrencilerin verdiği cevaplar aşağıdaki gibidir.
Çağla: Hareketli cisimlerde yavaşlatıcı etki yapabilir.
Kenan: Cisimlerde şekil değiştirici etki yapabilir.
Serdar: Hareketli cisimlerde yön değiştirici etki yapabilir.
Buna göre öğrencilerden hangileri doğru örnek vermiştir?
A) Çağla ve Kenan
B) Kenan ve Serdar
C) Çağla ve Serdar
D) Çağla, Kenan ve Serdar
Cevap : D ŞIKKI
4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları
4. Sibel, elindeki topu yukarı doğru attığında topun izlediği yol görseldeki gibidir. Buna göre,
1. Top aşağı doğru hareket ederken kuvvetin hızlandırıcı etkisindedir.
2. Sibel, hareket etmesi için topa kuvvet uygulamıştır.
3. Top, kuvvetin şekil değiştirici etkisindedir.
ifadelerinden hangileri doğrudur?
A) 1 ve 2
B) 1 ve 3
C) 2 ve 3
D) 1, 2 ve 3
Cevap : A ŞIKKI
5. Duran bir cisme ★ uygulanarak cisim hareket ettirilebilir. Hareketli cisimlere kuvvet uygulandığında cisimler .
Yukarıdaki ifadede ★ ve ■ yerine aşağıdakilerden hangileri yazılmalıdır?
A) hareket hızlanır
B) kuvvet renk değiştirebilir
C) kuvvet yön değiştirebilir
D) hareket yavaşlar
Cevap : C ŞIKKI
6. Yandaki sporcu kendine gelen topu fileden geçirerek karşı tarafa atacaktır.
Buna göre sporcunun uyguladığı kuvvetin etkisi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Şekil değiştirici
B) Hızlandırıcı
C) Yön değiştirici
D) Yavaşlatıcı
Cevap : C ŞIKKI
7. Ok yönünde hareket eden K, L ve M araçlarından K ve L araçları arasındaki uzaklık azalırken L ve M araçları arasındaki uzaklık artmaktadır. Buna göre,
1. K, kuvvetin hızlandırıcı etkisindedir.
2. M, kuvvetin hızlandırıcı etkisindedir.
3. L, kuvvetin yavaşlatıcı etkisindedir.
ifadelerinden hangileri doğru olabilir?
A) 1 ve 2
B) 1 ve 3
C) 2 ve 3
D) 1, 2 ve 3
Cevap : D ŞIKKI
8. Yukarıda oyuncak arabanın hareket yönü 1. görselde verilmiştir.
Bu arabaya ayrı ayrı 1, 2 ve 3 yönünde kuvvetler uygulandığında kuvvetlerin etkisi aşağıdakilerden hangisindeki gibi olur?
A) Hızlandırıcı Yavaşlatıcı Yön değiştirici
B) Hızlandırıcı Yön değiştirici Yavaşlatıcı
C) Yavaşlatıcı Yön değiştirici Hızlandırıcı
D) Yavaşlatıcı Hızlandırıcı Yön değiştirici
Cevap : B ŞIKKI
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 82-83-84-85” (ATA Yayıncılık) genellikle aşağıdaki konuları içerebilir:
Enerji ve Enerji Kaynakları
1. Enerjinin Temel Kavramları: Bu sayfalarda, enerji ve enerjinin temel kavramları hakkında bilgiler verilir. Enerji nedir, nasıl ölçülür, ve enerjinin çeşitli biçimleri (ısıl enerji, elektrik enerjisi, kinetik enerji vb.) gibi konular işlenir. Öğrenciler, enerjinin günlük yaşamdaki rolünü ve önemini anlamaya başlar.
2. Enerji Kaynakları: Sayfa 82-83-84-85, enerji kaynakları hakkında bilgi verebilir. Bu kaynaklar yenilenebilir (güneş, rüzgar, hidroelektrik) ve yenilenemez (kömür, petrol, doğalgaz) enerji kaynakları olarak iki ana kategoriye ayrılabilir. Her enerji kaynağının avantajları ve dezavantajları açıklanabilir.
3. Enerji Dönüşümleri: Enerji dönüşümleri, bir tür enerjinin diğerine dönüşme sürecini içerir. Bu sayfalarda, enerji dönüşümlerine örnekler verilir, örneğin, elektrik enerjisinin ısıl enerjiye dönüşmesi veya güneş enerjisinin elektrik enerjisine dönüşmesi gibi konular ele alınabilir.
4. Enerji Tasarrufu: Enerji tasarrufu ve verimli enerji kullanımı hakkında bilgiler sunulabilir. Öğrencilere, enerji tasarrufu sağlamanın önemini ve günlük yaşantılarında nasıl enerji tasarrufu yapabilecekleri konusunda öneriler verilebilir.
5. Etkinlik ve Uygulamalar: Sayfalarda, öğrencilerin enerji kavramlarını anlamalarına yardımcı olacak çeşitli etkinlikler ve uygulamalar bulunabilir. Bu etkinlikler, enerjinin çeşitli biçimlerini deneyimlemelerine ve enerji tasarrufu hakkında bilinçlenmelerine yardımcı olabilir.
Bu sayfalar, öğrencilerin enerji kavramlarını anlamalarını ve enerji kaynaklarının yönetimi konusunda bilgi edinmelerini sağlar. Fen bilimleri dersinde enerji ve enerji kaynakları hakkında bilgi edinmek, öğrencilerin çevresel sorunlara ve sürdürülebilirliğe yönelik bilinçlenmelerini destekler.