4. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42 Pasifik Yayınları

4. Sınıf İngilizce Kitabı Cartoon Characters Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42


4. Sınıf İngilizce Kitabı 3. Ünite Cartoon Characters Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42 Pasifik Yayınları”

4. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42


Soru : 1. Match the names with the cartoon characters. Then listen and check.

1. İsimleri çizgi film karakterleriyle eşleştirin. O zaman dinle ve kontrol et.


Cevap :

  • 1- DORU
  • 2- POPEYE
  • 3- LUCKY LUKE
  • 4- İBİ
  • 5- ASLAN
  • 6- NASRETTİN HOCA
  • 7- MAYSA AND BULUT
  • 8- RAFADAN TAYFA
  • 9- EGE AND GAGA
  • 10- PEPEE

4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


Soru : 2. Follow the lines and find. Then listen and repeat.

2. Çizgileri takip edin ve bulun. Daha sonra dinleyin ve tekrarlayın.


Cevap :

  • carry: taşımak
  • catch: yakalamak
  • climb a tree: ağaca tırmanmak
  • dive: dalmak
  • do puzzles: bulmaca çözmek
  • drive a car: araba sürmek
  • jump: zıplamak
  • fly: uçmak
  • play the guitar: gitar çalmak
  • ride a horse: ata binmek
  • take pictures: fotoğraf çekmek

4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


Soru : 3. What can they do? Listen and tick (4). Then choose Sam’s favourite cartoon character.

3. Ne yapabilirler? Dinleyin ve işaretleyin (4). Daha sonra Sam’in en sevdiği çizgi film karakterini seçin.


Cevap :

“4. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42 Cevapları”

Soru : 4. What is Sam’s favourite cartoon character’s name? What can he do? Say.

4. Sam’in en sevdiği çizgi film karakterinin adı nedir? O ne yapabilir? Söylemek.


Cevap :

Sam’s favorite cartoon character is Redkit.

He can play chess, ride horses, jump and catch bad people.


4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Soru : 5. Draw and colour your favourite cartoon character. What can/ can’t your cartoon character do? What can/can’t you do? Take notes and say.

5. En sevdiğiniz çizgi film karakterini çizin ve renklendirin. Çizgi film karakteriniz neleri yapabilir/yapamaz? Ne yapabilirsin/yapamazsın? Not alın ve söyleyin.


Cevap :

“Bus Bunny” does not appear to be a widely recognized term or name. It could potentially be a misspelling or misunderstanding of “Bugs Bunny,” a famous animated character, or it might refer to something very niche or specific.

If you are referring to “Bugs Bunny,” here is some information:

Bugs Bunny

  • Creation: Bugs Bunny is a cartoon character created in 1940 by Leon Schlesinger Productions, which later became Warner Bros. Cartoons. He first appeared in the short film “A Wild Hare.”
  • Character Traits: Bugs Bunny is known for his relaxed, trickster personality, New York accent, and catchphrase, “Eh, what’s up, doc?”
  • Appearances: He has appeared in numerous animated short films, feature films, television series, comics, and various other media.
  • Significance: Bugs Bunny is one of the most famous and enduring characters in animation history, serving as a cultural icon and the mascot for Warner Bros.

If “Bus Bunny” refers to something else, could you provide more context or clarify your request? This could help in providing a more accurate and relevant response.


4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


Soru : 6. Listen and find Sandy’s cartoon or fairy tale character.

6. Sandy’nin çizgi film veya masal karakterini dinleyin ve bulun.


Cevap :

Çalma listesini dinleyin ve karakteri işaretleyiniz.


Soru : 7. Choose a character in part 6 and play “Guess who.”

7. 6. bölümden bir karakter seçin ve “Bil bakalım kim” oyununu oynayın.


Cevap :

You : Can it fly?
Your friend : No, it can’t.
You : Can it swim?
Your friend : Yes, it can.


Soru : 8. Choose two characters from part 6. Compare them.

8. 6. bölümden iki karakter seçin. Bunları karşılaştırın.


Popeye can carry heavy things, but Robin Hood can’t carry heavy things. e.g. 

Cevap :

Tinker Bell can fly, but Cinderella can’t fly.



 

Our Score