4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 28-29 MEB Yayınları

4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi İnsan Olmanın Sorumluluğu Cevapları Sayfa 28, 29


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı İnsan Olmanın Sorumluluğu Metni Soruları ve Cevapları


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 28-29


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 28-29 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Dünya Mirası Listesi’ne giren kültürel değerlerimizin ve doğal varlıklarımızın bu listeye alınış sebebi ne olabilir? Tartışınız.


Kısa Cevap : “Dünya Mirası Listesi’ne giren kültürel değerlerimizin ve doğal varlıklarımızın bu listeye alınış sebebi ne olabilir? Tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bütün insanlığın ortak mirası olarak kabul edilen evrensel değerlere sahip kültürel ve doğal varlıkları dünyaya tanıtmak amacıyla, evrensel mirasa sahip çıkacak bilinci oluşturmak ve çeşitli sebeplerle bozulan, yok olan kültürel ve doğal değerlerin yaşatılması için gerekli işbirliğini sağlamak amacıyla UNESCO bu çalışmayı başlatmıştır.

UNESCO 16 Kasım 1972 tarihinde “Dünya Kültürel ve Doğal Mirasının Korunmasına Dair Sözleşme” kabul edilmiştir.

Bizim Dünya Mirası Listesi’ne giren kültürel değerlerimizin ve doğal varlıklarımızın bu listeye alınış sebebi kadim ve geniş kültüre sahip bir geçmişe sahip olmamız ve birçok kültürü yaşatmış topraklarımızda çok sayıda mimari eser ve güzelliğin bulunmasıdır.


Soru : İnsan olmanın sorumlulukları nelerdir?


Kısa Cevap : “İnsan olmanın sorumlulukları nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsan olmanın sorumlulukları topluma karşı, kişinin kendine ve yakınlarına karşı olmak üzere sınıf sınıftır.

İnsanın aklına hareket etmesi, yenilikçi ve üretken olması bir gün görevlerini hakkıyla yerine getirmesi, sorumluluklarını bilmesi ve uygulaması, kendi sağlığına dikkat etmesi kendine karşı olan ve topluma olan sorumluluklarındandır.

İnsanların israftan kaçınması, doğayı temiz tutması ve Gül çevresinde ve canlılara zarar vermemesi, insanlara saygı ve sevgi dolu olması trafik kurallarına ve diğer devlet kurallarına uyması başka sorumluluklardır.


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 29 Cevapları


Değerlendirme Çalışmaları


Soru : Aşağıdaki tabloyu kendi hayatınızdan ve yakın çevrenizden örnek olaylar ile doldurunuz.


Kendime karşı sorumluluklarım

Örnek Olay :

  • Temiz olmak
  • Küçüklerine karşı sevgi ve merhamet dolu olmak
  • Büyüklerimize karşı saygılı ve sevgili olmak
  • Planlı hareket etmek
  • Ödevlerini yapmak ve yeni bilgiler edinerek kendini geliştirmek
  • Çevreyi temiz tutmak
  • Beden ve çevremizin temizliğini sağlamak
  • Güzel ahlaklı olmak

Arkadaşlarıma ve diğer insanlara karşı sorumluluklarım

Örnek Olay :

  • Emanet aldığım zaman zamanı gelince geri vermek
  • Emanete sahip çıkmak ve dikkatli davranmak
  • Söz verdiğim zaman sözümde durma
  • Bizden bir şey istendiği zaman elimizden geliyorsa yardımcı olmak
  • Bize bir sır verildiği zaman onu yaymadan saklama
  • İyi ve kötü günlerinde arkadaşlarımızın yanında olmak
  • Kötü sözler söylememek ve güzel ahlaklı olmak
  • Hiç kimseyi dışlamamak ve insanların fikirlerine karşı saygılı olmak

Hayvanlara karşı sorumluluklarım

Örnek Olay :

  • Hayvanlara zarar gelecek her türlü davranıştan uzak durmak
  • Sokak hayvanlarına zaman zaman da olsa yiyecek ve içecek bırakmak
  • Yaralı hayvanlar varsa onları tedavi etmek veya belediye ekiplerine haber vermek
  • Başkalarını gönder ve dışarıda karşı hayvanları korumak

Çevreye kaşı sorumluluklarım

Örnek Olay :

  • Kullanmış olduğumuz alanları temiz bırakmak
  • Yerlere çöp atmamak
  • Çöp atan kişileri kibar bir şekilde uyarmak
  • Çevreyi güzelleştirecek ve temizleyecek davranışlarda bulunmak
  • Çevre konusunda insanları bilinçlendirmek

İnsanlığın ortak mirasına karşı sorumluluklarım

Örnek Olay :

  • Bu gibi alanları Ziyaret ettiğimiz zaman temiz bırakmak
  • Bu alanların tarih hakkında bilgiler edinerek onları unutmamak
  • Elimden geliyorsa bu yerleri ziyaret ederek haklarında bilgi toplamak

Sonraki Konuya Hazırlık


Soru : “Sevgi Evleri” ile ilgili araştırma yapınız.


Kısa Cevap : ““Sevgi Evleri” ile ilgili araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sevgi Evleri Çocuk Esirgeme Kurumuna bağlı olarak 2011 yılında açılmıştır. Sevgi evlerinin çocuk yurtlarından en büyük farkı, çocukların kalabalık olmayan ortamlarda ve ev ortamında büyüme şansı bulmasıdır. En fazla 3 ya da 4 çocuğun kaldığı evlerde, rehber öğretmenler, psikolojik danışmanlar ve doktorlar görev almaktadır

Başta İstanbul, Ankara ve İzmir olmak üzere tüm büyük şehirlerde açılan sevgi evlerinin toplam sayısı yaklaşık 250 tanedir.


Soru : Eğitim hakkının nasıl kullanıldığını araştırınız.


Kısa Cevap : “Eğitim hakkının nasıl kullanıldığını araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Eğitim hakkı kişinin doğuştan sahip olmuş olduğu hakkıdır.

İnsanlar eğitim sayesinde istemiş oldukları meslekleri seçer ve hayatlarına istedikleri meslek ile devam ederler.

Aileye ve devlete düşen görev bu eğitim hakkında çocuklara tanımak ve eğitim haklarını sağlıklı bir şekilde alabilmeleri, yeteneklerinin keşfedilebilmesi için onlara yardımcı olmaktır.

Ülkemizde zorunlu eğitim 12 yıl olmakla beraber devlet okulları tarafından ücretsiz karşılanmaktadır. Ancak çocuklar eğitim hakkını alırken onların daha iyi bir eğitim alabilmesi için ailenin desteği ve öğretmenlere teşekkürler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 28-29 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score