4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 44-45 HECCE Yayıncılık
4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hepimiz Farklıyız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45
4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hepimiz Farklıyız Metni Etkinlik
4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 44-45
Hazırlanalım
Soru : “Bilelim ki kazandığımız başarı milletin kuvvetlerini birleştirmesinden ileri gelmiştir. Eğer, aynı başarıları ve zaferleri ileride de kazanmak istiyorsak, aynı esasa dayanalım.” Mustafa Kemal Atatürk bu sözü ile ne anlatmak istemiştir? Söyleyiniz.
Kısa Cevap :
Mustafa Kemal Atatürk bu sözü ile birlik ve beraberliğin her türlü zorluğun üstesinden geleceğini ve devletin güçlü olabilmesi için milli mücadelede olduğu gibi birleşmesi gerektiğini anlatmak istemiştir.
Uzun Cevap :
Mustafa Kemal Atatürk bu sözü ile birlik ve beraberliğin önemine işaret etmiştir.
Milli mücadele’nin en tanınan ismi olan Mustafa Kemal Atatürk o zaman da insanları nasıl kenetlendiğini ve nasıl birlik ve beraberlik içerisinde mücadele ettiğini yakından kendi gözleriyle görmüştür.
Halkımız elinde bulunan maddi imkanlar veya silahlarla değil bilakis işlerinde bulunan azim, din ve vatan sevgisi ayrıca başarabildikleri birlik ve beraberlik sayesinde bu savaşı kazanmıştır.
Mustafa Kemal Atatürk’e buna işaret ederek ülkemizin güçlenmesi ve zaferlerin elde edilebilmesi için o zaman da olduğu gibi bizim de her zaman birlik ve beraberlik içerisinde olmamızı ve gerektiğinde kenetlenerek tek vücut haline gelmemizi önermiştir.
Çünkü bir toplum ve devletler ancak bu şekilde güçlenir ve yıkılmaz olurlar.
4. Sınıf İnsan Hakları HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları
Okuma Metni
Farklılıklara Saygı Duyuyorum
Merhaba benim adım Barış. Bu da arkadaşım Cho Hee (Ço Hi). Size arkadaşımla tanışma hikâyemizi anlatmak istiyorum. Bir gün öğretmenimiz sınıfta “Mektup Arkadaşım” adlı bir proje olduğundan bahsetti. Bu proje ile farklı ülkelerdeki yaşıtlarımızla tanışabilecek, onların kültürleri hakkında bilgiler edinebilecekmişiz. İlk başta projeye katılmak istememiştim. Çünkü farklı kültürlere ilişkin yeterli bir bilgim yoktu ve çekiniyordum. Proje başladıktan birkaç hafta sonra bana da bir mektup geldi. Mektubu biraz ilgisiz bir şekilde okudum.
Mektubu gönderen Cho Hee, Türkiye’yi, kültürümüzü ve düşüncelerimizi bilmediğini fakat kültürümüzü ve düşüncelerimizi çok merak ettiğini mektubunda yazmıştı. Onun bu merakı beni heyecanlandırmıştı. Cho Hee’ye ülkemizi, kendi kültürümüzü, düşüncelerimizi, yaşam şeklimizi anlatan uzun bir mektup yazdım. Daha sonra Cho Hee de bana Güney Kore’yi, kendi kültürünü, düşüncelerini ve yaşam şekillerini anlatan bir mektup yazdı. Dostluğumuz böylece başlamış oldu. Bu projeyle beraber farklı kültürden bir insanı tanımanın çok heyecan verici olduğunu keşfettim. Farklı kültürlere saygı duydum ve dünyayı farklılıkların renklendirdiğini fark ettim.
Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.
1. Barış ilk başta neden Mektup Arkadaşım projesine katılmaya çekinmiş olabilir?
Cevap :
Barış ilk başta tanımadığı ve utandığı için Mektup Arkadaşım projesine katılmaya çekilmiş olabilir.
2. Farklı kültürleri tanımak neden önemlidir?
Kısa Cevap :
Farklı kültürleri tanımak farklı fikirler edinebilmek ve geniş bir Refika sahip olmak açısından çok önemlidir.
Uzun Cevap :
Farklı kültürleri tanımak insanların farklı düşünceler olduğunu benimsemesi ve ve farklı fikirlere de saygı duyabilmesi açısından önemlidir.
Farklı görüşleri tanımak bizlere kültürel duyarlılık kazandırır ve yanlış anlamalardan bizi kurtararak bütün insanları kucaklamamızı kolaylaştırır.
Ülkelerde genel olarak yaygın olmakla beraber bizim ülkemizde hoşgörümüz sayesinde birçok farklı kültüre tarih boyunca ev sahipliği yapmışızdır.
Bu sayede birçok kültürel zenginliğe sahip olmuş farklı insanlara saygı duymanın lezzetini elde edebilmişizdir.
3. Barış’ın Türk ve Kore kültürleri ile ilgili ulaştığı farklılıklar nelerdir?
Cevap :
Barış’ın Türk ve Kore kültürleri ile ilgili ulaştığı farklılıklar; düşüncelerimiz ve bir yaşam şeklimiz ve kültürümüzdür.
Etkinlik Zamanı
Bu etkinlik sayesinde farklılıkların güzel olduğunu göreceğiz.
1. Öğretmeninizden yardım alarak yazı tahtasının ortasına bir çizgi çiziniz.
2. Bu çizgiyle ayırdığınız bölümleri, bir ve iki numaralı akvaryum olarak adlandırılacaktır.
3. Bir numaralı akvaryuma öğretmen tarafından bir balık resmi çizilecektir.
4. Daha sonra öğretmeninizin çizdiği balığın aynısını sırayla tahtaya çıkıp çiziniz.
5. İki numaralı akvaryuma ise gönüllü öğrenciler, diledikleri deniz canlısını çizeceklerdir.
6. Çizimler bittikten sonra iki akvaryumdaki çizimlerin ortak ve farklı yönleri karşılaştırılacaktır. Çizimler neden farklılaşıyor, tartışılacaktır.
7. Farklılıkların yaşamı güzelleştirdiği ve bu nedenle farklılıklara saygı duymanın önemi üzerine düşünceler paylaşılacaktır.
Cevap :
Çizimlerin ortak yönleri balık olmaları ve daha önce çizilen balık resimlerine benzetilmeye çalışılmasıdır.
Resimlerin farklılaşmasının nedeni ise her çocuğun farklı bir fikri olması ve bu fikrini yansıtmaya çalışmasıdır.
Görüldüğü gibi farklılıklar yaşamımızı güzelleştirir ve renk katar. Bu yüzden farklılıklara saygı duymak çok önemlidir ve bizlere büyük bir kültürel zenginlik, renklilik ve çeşitlilik katar.
350 bitti